השערוריה של עיריית אשקלון נמשכת

אמש הגיעה עיריית אשקלון לשפל חדש, לאחר שבשנים האחרונות חילקה ללא הקצאה שתי בתי כנסת בשכונת אגמים, וניסתה למנוע מתושבי השכונה להתפלל עם הרב האהוב מחב"ד ולמסור מבנה בית כנסת שלישי בשכונה לכולל של הרב גלעד בן ברוך.

הרב גלעד, דמות אהודה ותרנית מכובדת בפני עצמה, כלל לא מחפש סכסוכים ומדון עם אנשים, אולם, ממידע שהגיע למערכת עולה כי בכיר מאוד בעירייה שלח את הרב גלעד ואברכי הכולל למבנה בו חב"ד מתפללים בשכונה.

נציין, שהקהילה שנבנתה עם חב"ד באגמים מונה מאות משפחות, המתגוררות בשכונה  ומנסות להבין איך בעירייה מנסים שוב לשחזר את המעשים מהשנה החולפת, עת הועברו בתי כנסת בשכונה, ללא הקצאה לעמותות שונות למרות שמרבים האנשים הקשורים לעמותות כלל לא התגוררו בשכונה.

בעיריית אשקלון מסרבים להגיב לנושא כולו כבר מתחילת השבוע, אולם, בשבוע שעבר הגיע לבית הכנסת בכיר מאוד בעיריית אשקלון הקשור ישירות לעמותה מסויימת ואיים על אנשים בהזמנת משטרה במידה ולא יעזבו את המקום.

אתמול, בזמן תפילת מנחה, אדם שהצטרף לאברכי הכולל של הרב גלעד בן ברוך שליט"א התפרע בזמן תפילת מנחה והפריע לתושבי השכונה המתפללים עם חב"ד מידי יום. נציין, שמערכת האתר מניחה שהאדם רק הצטרף לאברכי הכולל של הרב גלעד ולא נחשב לאחד מהם, מה גם שאנשי הכולל הגיעו למקום בעקבות הנחייה מבכיר בעירייה, צפו בוידאו המזעזע:

כמו כן, אנשי הפיקוח העירוני, השיטור העירוני והמשטרה הגיעו אתמול מקום לאחר שהוזמנו לבית הכנסת, הוציאו את המתפללים, לקחו את ת"ז של הרב לוי פלס שליט"א שליח חב"ד באגמים ואיימו עליו שבמידה ויגיע שוב למקום, ייעצר.

מבדיקה שערכה מערכת האתר, מול המשטרה נמסר כי אין בכוונת המשטרה לעצור את הרב פלס, שנחשב לאדם צדיק, המתרחק מתופעת הבאבות והחצרות כמו מאש.

בנוסף, למערכת האתר הגיע פרוטוקול ישיבה בה נאמר מפורשות ששני בתי הכנסת בשכונת אגמים ישמשו כבית כנסת ספרדי ואשכנזי וחב"ד יקבלו את אחד מבתי הכנסת.

בפועל, כזכור, בית כנסת אחד הועבר לאנשיו של מקורב מאוד לראש העירייה והשני למקרובים נוספים של ראש העירייה.

שני בתי הכנסת חולקו ללא הקצאה, והציפייה היתה שלפחות בבית הכנסת השלישי ייעשה צדק, אולם תושבי השכונה נדהמו לגלות שגם בית הכנסת השלישי מיועד לגורם אחר, זאת לאחר שכבר נכנסו להתפלל בו.

בחב"ד ביקשו כבר אתמול להבהיר שאוהבים את הרב גלעד בן ברוך והוא לא צד במחלוקת מבחינתם, פרט לכך שהנחו אותו להגיע למקום. בהודעה רשמית שיצאה ממתפללי בית חב"ד אגמים נכתב:

" בית חב"ד מהווה בית חם לכל תושבי השכונה דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, נשים וגברים.

לאחר תקופה של סחבת והבטחות שווא של העירייה, אנחנו מודיעים לא נוותר

בעירייה מנסים לשסות זה בזה קבוצות מרחבי העיר וליצור מלחמת אחים זה לא יצליח

אנחנו מכבדים ואוהבים את כל יהודי העיר, בטח את תלמידי החכמים שבה ובפרט את הרב גלעד בן ברוך שליט"א. אנחנו מאחלים לרב הצלחה גדולה בהפצת התורה מתוך הרחבה גדולה.

המאבק שלנו הוא ביועצי אחיתופל מחרחרי מלחמה בית הכנסת שנבנה מהכסף שלנו ישמש אותנו תושבי השכונה, וכל השכונה מאוחדת במאבק.

אין לנו לאן ללכת ואין לנו מה להפסיד.

אנחנו דורשים מראש העיר שיגנה בתוקף את אנשיו ששלחו משטרה לגרש יהודים באמצע תפילה.

אנו דורשים מראש העיר לפתוח מיידית את בית הכנסת לטובת קהילת בית חבד תושבי השכונה.

אנו דורשים מראש העיר למצוא מבנה מכובד, ראוי ומרווח לכולל של הרב בן ברוך.

אנו בטוחים כי ראש העיר נבחר הציבור המשמש כראש העיר של כולנו, לא יתן ידו לעוולה ויעשה צדק עם תושבי השכונה. "

ממשטרת ישראל נמסר: " אין מתפקידה של המשטרה לנעול או לאטום מבנה השייך לרשות המקומית , בטח שללא צו שיפוטי או מנהלי ולכן אמש טופל אירוע סכסוך במקום בין המתפללים ובהחלטת תופס המקום , בית הכנסת נסגר.

אין בכוונת המשטרה לעצור אף אחד אם לא עשה עבירה פלילית שדינה מעצר"

לא נעים לראות בית כנסת סגור. בית הכנסת בשכונת אגמים, היום

מערכת אשקלנייעס מקווה ומייחלת שההיגיון יגבר ובית הכנסת יחזור להיות מקום נעים, כיף, וראוי לתפילה בהקדם לרווחת תושבי השכונה.

בעיריית אשקלון ככל הנראה נמשכת שגרת הקורונה ועד לרגעים אלו, למרות מספר פניות בנושא, לא נמסרה תגובה לדברים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן