הרכב ירד מהכביש – אך בכביש 6 החליטו שהוא נסע שם והוציאו עיקול על חשבון בנק של תושב האזור – ומה שיא החוצפה? ביקשו לחתום על סודיות

מקרה הזוי הגיע לפתחו של בית משפט השלום באשקלון לאולם של השופט עידו כפכפי.

תושב האזור קיבל עיקול על חשבון הבנק שלו, לאחר שלא שילם עבור נסיעה עם רכבו בכביש 6 צפון סך של 6.90 ש"ח.

אלא מה? הרכב בכלל כבר ירד מהכביש הרבה לפני התאריך לפיו האזרח ביצע את הנסיעה אך בכל זאת חייבו אותו בתשלום, רק שגם את הודעת החיוב ככל הנראה הוא לא קיבל לביתו.

אילוסטרציה, חשבונית של כביש 6 חוצה צפון. צילום: אודי דוד בן דוד

כשגילה על דבר העיקול על חשבון הבנק שלו, ניסה לברר במה מדובר ופנה בצר לו לחברה שם לא ממש היו מוכנים לשתף איתו פעולה, ומחוב של 6.90 ש"ח החוב זינק ללמעלה מ 1000 ש"ח – פי 144 מהחוב המקורי, שכאמור כלל לא אמור היה להגיע לתושב.

לאחר בירורים רבים עלה כי גרר סחב את הרכב שהיה מיועד לפירוק, המצלמות קלטו את הל.ז. של הרכב שהיה על הגרר ובכביש 6 סירבו לשתף פעולה עם בעל הרכב לשעבר ולבטל לו את החוב.

התושב ניסה והתחנן שיבטלו לו ואפילו היה מוכן לשלם את הסכום המקורי, אך בכביש 6 צפון לא הסכימו והוא החל לחשוש שלא יהיה לו איך לשלם את שכר הדירה אותה הוא שוכר עם אשתו וילדיו.

כשהגיע לבית משפט, בכביש 6 צפון החליטו להציע לו פשרה ופיצויים תחת חיסיון מבלי שהסיפור יפורסם, אולם השופט עידו כפכפי הודיע שלא יטיל חיסיון על ההסכם ובכך למעשה הביא את האפשרות לספר את המעשה לציבור ובמידה ויש אזרחים נוספים שנתקלו בחיובים כאלו הם יוחלו לדעת מהסיפור.

דין ודברים בין הצדדים ממשיך להתנהל.

מפת כביש 6 צפון

מחברת כביש 6 חוצה צפון נמסר:
"מדובר באחריות הגורר לדאוג לעדכן את החברה לאחר ביצוע הנסיעה כי נסע בכביש אגרה עם רכב נגרר, ובכך תדאג החברה שלא לחייב את הנגרר.

משלא קרה הדבר, ובמסגרת הליך החיוב, הלקוח התבקש לשלם את חובו בצורה תקינה לאחר שמספר הרישוי נקלט כראוי במצלמות. לאחר שלא הגיב למכתב הגבייה במשך למעלה משנה – התיק הועבר להמשך טיפול משפטי.

רק לאחר שהתיק הועבר להוצאה לפועל, הלקוח הסב את תשומת לבנו לכך שמקור החיוב הינו בטעות של חברת הגרר, והלקוח זוּכּה באופן מיידי.

יודגש כי חברת 6 חוצה צפון מנהלת הליכי גבייה מול לקוחותיה ע״פ החוק ופונה להליכים משפטיים כמוצא אחרון בלבד״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן