הריחות החריפים בעיר – גלאם פנה למשרד להגנת הסביבה, קצא"א: לא נשקפת סכנה לציבור" ומה אומרים במשרד להגנת הסביבה? כל הפרטים

אירוע סביבתי חמור של מטרדי ריח דלק האופף את רחבי העיר אשקלון, אשדוד והמועצות הסמוכות, המקור ככל הנראה הינו גג מיכל דלק של חברת קצא"א

משעות הבוקר המוקדמות ריח דלק חריף אופף את העיר אשקלון.


איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון שקיבל את דווח: מקור הריח הינו ככל הנראה דליפה מגג מיכל דלק גולמי של חברת קצא"א, הסיבות לתקלה נבדקות ברגעים אלה

בגג מיכל דלק, בעל נפח של 100,000 קוב ומכיל דלק גולמי, אותרה דליפה. טרם ידועה סיבתה. התוצאה הינה דליפה של דלק אל גג המיכל, המיכל אחסן דלק גולמי המכיל חומרים נדיפים רבים וכתוצאה מכך גרם למטרדי ריח משמעותיים בכל רחבי אשקלון וסביבתה. טרם ידועה כמות הדלק שדלפה.

מדובר באירוע חמור וחריג של מטרד ריח מתמשך, נמשך כבר כ-6 שעות, משעות הבוקר המוקדמות. כונני איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, הוקפצו למקום האירוע, עלו לגג המיכל וחשו ריח בלתי נסבל וסיווגו אותו בדרגה 6 עפ"י נוהל להגדרת מפגעי ריח (דרגת הריח המקסימאלית).

מאות תלונות של תושבים מתקבלות משעות הבוקר במוקד 106 של העירייה, במוקד הסביבה ובאיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון.

התלונות עוסקות במטרדי ריח דלק חריף, אשר מגיעות מתושבי כל השכונות וגם ממועצות שכנות. התושבים מציינים כי הריח גורם לבחילות, הקאות וכאבי ראש.


מדיווח של כונני האיגוד אשר היו במקום הדליפה עולה כי במקום בוצעה הקצפה למניעת הריח והטיפול. יחד עם זאת, תלונות רבות מתושבים עדיין ממשיכות להגיע.


מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "מדובר באירוע חמור מאוד, אנחנו באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, התחלנו את הטיפול מיד עם תחילת האירוע.

הכוננים שלנו הגיעו למקום ומבצעים חקירה יסודית על מנת להביא לעצירת התפשטות אדי הדלק, וגם להבין את השתלשלות האירוע החמור שמביא למטרד סביבתי עליו מתלוננים תושבים שחשים גם כאבי ראש ובחילות.

אנו כמובן נעדכן בזמן אמת על הצעדים שיש לנקוט על מנת לסיים את האירוע בהקדם ולהגן על בריאות הציבור מפני חשיפה לזיהום אוויר.


תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה: "בעקבות פניות על ריח גז בשעה האחרונה באשקלון, כונני סביבה מטעם איגוד ערים לאיכות הסביבה נמצאים בשטח על מנת לאתר את מקור הריח, להביא לעצירת המטרד ולהעביר דוח מלא על פרטי האירוע. בנוסף, אנו מול המשרד להגנת הסביבה בנוגע לחקירה יסודית של האירוע וטיפול באחראים לו.כעת, אנו מבקשים מהתושבים שנתקלים בריח לדווח על כך ישירות למוקד הסביבה.

עוד נמסר מגלאם: ״בעקבות ריח קיצוני ובלתי סביר של דלק שהתפשט בעיר בשעות האחרונות בשל פעילות של קצא״א, פניתי לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בדרישה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד החברה, הן בגין היעדר הדיווח מצדם וחמור מכך, בגין משך הטיפול באירוע. אני רואה זאת בחומרה רבה ונעמוד על כך שתיפתח חקירה נגד החברה על מנת למנוע הישנות של מקרים קשים כמו זה״.

מקצא"א נמסר בתגובה: ״במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה.האירוע מטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור.

קצא״א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת.״

צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: בעקבות תלונות רבות על ריחות חריפים באשקלון ובאשדוד שמקורם במתקני קצא"א, המשרד בוחן את נסיבות האירוע ומבצע תחקיר מקיף

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: ״המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע ויבדוק את עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונשקול בהתאם לממצאי הבדיקה את המשך צעדינו מול המפעל ומנהליו״.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לציבור באזור לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

בעקבות פניות רבות שהגיעו החל משעות הבוקר המוקדמות מצד תושבי האזור למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה ומצד ראש עיריית אשקלון בדבר ריחות חריפים של דלק באזור אשקלון ואשדוד, יצאו צוותים של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים נפת אשקלון לשטח, לבדיקת מקור המפגע.

בדיקת הצוותים העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון.

בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר ככל הנראה את מפגע הריח הכבד והחריג באזור.

המשרד להגנת הסביבה מבצע תחקיר של האירוע, ויפעל בהתאם לממצאים.

המשרד יעדכן בהמשך ככל שיידרש."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן