הקץ לפקקים? סוגרים את צומת ניצנים – כל הפרטים על הנסיעה החדשה בכביש אשקלון תל אביב

לאחר חגיגות פתיחת צומת אשקלון צפון החדש וההצהרה של שרת התחברוה מירי רגב לפיה הצמתים המסוכנים באזור יבוטלו לאתר, מסתבר שראש מועצת חוף אשקלון הצליח להפעיל שרירים ולגרום לביטול התכנית.

בזמן בו תושבי היישוב ניצן חגגו את הצלחת ראש המועצה, איתמר רביבו, תושבי אשקלון זעמו על כך שלמרות שחיכו זמן רב לחנוכת הצומת, כשבכלל במקום אמור היה לקום מחלף לא רמזורים, מסתבר שהפקקים יישארו, רק במרחק של 700 מטרים.

התנועה בצומת ניצנים נעצרה ברמזורים כבעבר, תושבי אשקלון זעמו ופניות רבות למשרד התחבורה לא הועילו, עד השבוע שעבר, אז נמסר על תאריך רישמי לסגירת צומת ניצנים, בעוד יומיים מהיום.

ההזמנה להפגנה הקודמת בצומת ניצן

תושבי ניצן יצאו להפגנה בעבר במטרה למנוע את סגירת הצומת המשמשת את 500 המשפחות המתגוררות בניצן הותיקה וניצן החדשה, וכאמור מאבקם צלח, אך לפרק זמן מוגבל, שכן, כאמור מיום רביעי הקרוב הצומת יבוטל.

בעיריית אשקלון ככל הנראה לא פעלו בנושא מול משרד התחבורה בזמנו, אך מסתבר שיש מי שהבין שם שכל הרעיון של הקמת הצומת היה מניעת מפגש מסילת הרכבת עם הכביש והפקקים במקום.

עם זאת, מסתבר שעליה וקוץ בה, אמנם הפקקים בצומת ניצנים יחסכו, אך לעומת זאת הפקקים בצמתים בית עזרא, אמונים ושדה עוזיה ימשיכו לשבש את חווית הנסיעה של תושבי אשקלון שנציגיהם לא התעוררו בזמן וחלקם עדיין ישנים בנושא ולא מנעו את הקמת הרמזורים במקום, והפקקים נמשכים.

נזכיר שבעבר הצהיר ראש עיריית אשקלון תומר גלאם כי הוא פנה למשרד התחבורה במטרה להביא לכביש של שלושה נתיבים לכל כיוון מאשקלון לאשדוד, אולם עד היום טרם נעשה דבר בנושא.

בשעות השיא נסיעה מאשקלון לראשון לציון עשויה להגיע לתזמון של למעלה משעה, אך בשעות רגועות יותר, במידה ויש גל ירוק ברמזורים התזמון יכול לרדת ל23 דקות בלבד ולא ברור מדוע עדיין אין מאבק ציבור בנושא הצמתים המיותרים בבית עזרא, אמונים ושדה עוזיה, במטרה להקים ליישובים כניסות חדשות ובטוחות בהרבה.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן