הקמת קרן גידור

קרדיט לתמונות PIXABAY

הקמת קרן גידור הינה בין האפשרויות העומדות לרשות משקיעים במטרה לשכלל ולמנף את ההשקעות שלהם בצורה הטובה ביותר תוך הימנעות מסיכונים אפשריים בשוק. טרם שנצלול לעומק הדברים חשוב שנגדיר מה היא קרן גידור.

מהי קרן גידור?

קרן גידור הינה קרן השקעות פרטית המנוהלת על פי אסטרטגיה המותאמת אישית לסיטואציה ומטרתה יצירת רווחיות בכל מצב גם כאשר תנאי השוק משתנים. הניהול עצמו הוא למעשה הגידור, הבא לידי ביטוי במעורבות מעשית בשטח בזמן ניהול הקרן תוך התמודדות עם התנאים המשתנים של השוק.

הניהול עצמו של הקרן כולל אמצעי גידור פיננסיים שונים המונעים מהמשקיע ליפול לבורות או לשלם מחירים גבוהים על השקעות מסוימות ולפיכך, נקראת הקרן "קרן גידור", שכן מנהלי הקרן בפועל יוצרים גדרות במטרה למנוע מהקרן ומהמשקיע להיפגע.

לרוב, נחשבת קרן הגידור אסטרטגיה שמרנית של השקעה שתביא את המשקיע להניב רווחים גם בעליית השוק וגם במקרים בהם השוק נמצא בירידה. כיצד? על ידי שימוש באמצעי גידור שונים, הקרן תמנע מהמשקיע לספוג הפסדים שונים באמצעות שימוש בכלים פיננסיים תואמים.

חלק מהכלים הבולטים של הקרן כוללים את הבאים:

  • מכירה בחסך (שורט)
  • מינוף פיננסי

כל אלו מאפשרים להשקעה להישמר במקרים של הפסדים אפשריים ואפילו להרוויח במקרים בהם השוק נמצא בירידה. קרנות הגידור השונות משתמשות באסטרטגיות השקעה שונות המאפשרות את מניעת הסיכונים תוך התחשבות בשינויים בין הקרנות. כל אחת מהקרנות הינה בעלת אסטרטגיות השקעה שונות כך שהגידור משתנה באופן ייחודי לכל קרן.

בשנים האחרונות קרנות הגידור הפכו להיות יותר ויותר פופולאריות ביחס למדדים וביחס לקרנות המסורתיות למרות הסיכונים הגבוהים המצויים בהן בשל התשואות הגבוהות והיציבות שהן מניבות ובשל האפשרות להשגחה מתמדת על המתרחש בקרן על ידי מי המתמצא בקרן עצמה.

ביחס לקרנות אחרות, נחשבת קרן הגידור לסולידית יחסית מבחינת רמות הסיכון שלה כך שהיא מאפשרת למשקיעים ליהנות מהתשואות האפשריות גם במצבים בהם השוק לא ממש יציב.

ישנם דמי ניהול הנגבים למטרות ניהול הקרן וכוללים גם עמלות עבור ההצלחה, המהוות אחוז מסוים מהרווחים. אלו קובעים גם את השכר של מנהל הקרן על פי מידת ההצלחה. הקמת קרן גידור אינה יכולה להיות מנוהלת על ידי כל אדם ומצריכה אסטרטגיות פיננסיות שונות המותאמות באופן ספציפי לקרן ולמצבים המשתנים בשוק.

כמו כן, מנהל קרן הגידור צריך להיות בעל ניסיון בניהול קרנות גידור על מנת שיוכל לעשות שימוש באסטרטגיות פיננסיות שונות, כמו גם יכולת לשמור על יכולות פיתוח מתמיד והתעדכנות של אסטרטגיות כאלה.

בשל המורכבות של השוק ובצורך בתגובה מתמדת בכל רגע נתון, מנהל קרן גידור הוא זה האמון על מתן יחס מתמיד לקרן תוך יישום מודלים מתמטיים מורכבים והשגחה על המתרחש בקרן בכל רגע נתון.

למידע נוסף בידקו גם על עורך דין בנקים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן