הפשיטה המשטרתית על הצ'ינג'ים: בעצורים גם עובד רשות המיסים ששיתף פעולה עם החשודים

היחידה לאכיפה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה משותפת עם משטרת מחוז ירושלים ורשות המיסים עצרו הבוקר 18 חשודים בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בשווי מיליארדים בתחום הדלק ב-4 השנים האחרונות, אשר הלבינו חלק גדול מהכספים בצ'יינג' בירושלים.

בנוסף במסגרת חקירה שהתנהלה בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה נעצר עובד מע"מ אשר שינה עפ"י החשד את סיווג העיסוק של החברות ללא פעילות לעיסוק הדלק ובתמורה קיבל שוחד כספי מרו"ח שנעצר אף הוא.

היחידה לאכיפה כלכלית (היאל"כ) בלהב 433 ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומשותפת ביחד עם יחידת חקירות מכס ומע"מ ויחידת יהלום ברשות המיסים ומשטרת מחוז ירושלים בחשד כי עובד ברשות המיסים מהצפון ביצע שינוי סיווג לענף דלק לחברות בעלות דו"חות אפס והפיק מסמך המתאר את אחוז פטור ניכוי מס במקור וכל זאת בסמיכות זמנים וללא בקשה מבעלי החברה הלגיטימיים. החקירה לוותה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה.

צילום: דוברות משטרת ישראל

ממצאי החקירה מעלים כי החשודים ניהלו מערך ענף של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארדים וכי חלק ממערך ההפצה והקיזוז התקיים בעקבות מרמה, הפרת אמונים ושוחד שביצע עובד רשות המיסים, כאשר מרבית כספי העבירה נפרטו בצ'יינג' אשר היה שותף עפ"י החשד לביצוע עבירות של הלבנת הון.

כאמור, לפנות בוקר פשטו שוטרי היחידה, ביחד עם הגורמים האזרחיים על בתיהם ומשרדיהם של עשרות החשודים, מכל רחבי הארץ. במהלך החיפושים נתפסו רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני ש"ח.

בשעה זו מובאים החשודים לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בהתאמה בבימ"ש השלום בראשל"צ ובימ"ש השלום בי-ם.

צילום: דוברות משטרת ישראל

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן