הפיגוע הבוקר בעיר היין אשקלון: מנהלים בחברת הבנייה נחקרו – המחבל תושב חברון – כל הפרטים על האירוע והמחבל

הפיגוע הבוקר החריד את תושבי העיר אשקלון, שהבינו שאתרי הבנייה עשויים לשמש מקום מסתור ואכסניה למחבלים שמגיעים לעיר בחזות של פועלי בנייה.

ביוזמת תחנת המשטרה באשקלון, יצאו לפנות בוקר שוטרים וקצינים למבצע נרחב לאיתור שוהים בלתי חוקיים באתרי הבנייה, ומסתבר שהמבצע שיצא לדרך לאחר הוראתו של מפקד התחנה, סנ"צ מאיר חכמון, הצליח להביא למניעת פיגוע גדול ברחבי העיר.

מחבל חמוש בסכין דקר קצין משטרה שביקש ממנו תעודת זהות, הקצין המיומן הצליח לתפוס את נשקו ונטרל את המחבל – עבדאללה סרור ימח שמו בן 40 מחברון.

מאוחר יותר זומנו לחקירה מנהלים בחברה הקבלנית הבונה במתחם בו התאכסן המחבל, למרות שאין לו אישורי שהייה בישראל.

אתר הבנייה בו התאכסן המחבל, צילום: אודי דוד בן דוד

למרות הפיגוע היום, נראה שבמשטרה לא יסמכו על שאר הקבלנים בעיר ומבצעים דומים ייצאו לדרך גם בתקופה הקרובה במטרה להביא לשמירה על בטחונם של תושבי העיר, גורם אמר למערכת אשקלנייעס: " ניכר שהסכין שהיתה למחבל היא לא סכין לצרכי סלט או בנייה. עם סכינים כאלו יוצאים במטרה לפגוע ולא למטרות אחרות, אם הוא היה מחליט לפגוע בקבלנים או אנשים לא חמושים ברחוב האירוע יכל להסתיים אחרת".

הסכין ששימשה את המחבל, צילום: דוברות משטרת ישראל

קבלן מוכר מהעיר ששוחח גם הוא עם מערכת אשקלנייעס אמר: " יודעים שאי אפשר לסמוך על הפועלים, אבל אין לנו מה לעשות. הם הולכים מכות הרבה פעמים באתרי הבנייה בינם לבין עצמם ואפילו נפצעים. גם בתוך הפועלים יש איבה גדולה וחבורה מעיר אחת שונשאת שנאה אמיתית חבורה מעיר אחרת מה שיוצר הרבה מאוד חיכוכים ביניהם".

המחבל התאכסן במכולה התחתונה באתר הבניה, זירת הפיגוע ברחוב שאנין, צילום: אודי דוד בן דוד

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי הגיע מוקדם יותר היום למרכז הרפואי ברזילי, שם ביקר את פקד ו', קצין המשטרה מתחנת אשקלון שנטרל הבוקר את המפגע, ונפצע במצב קל.

במהלך הביקור שיבח מפקד המרחב את הקצין, "הפעילות שלך סיכלה פיגוע שיכול היה להיות מכוון גם כלפי אזרחים. התגובה המהירה והנחישות שלך, הובילו לנטרול המהיר של המפגע, בדיוק כפי שמצופה מכל שוטר וקצין בארגון. בשמי, בשם מפקד המחוז הדרומי והשוטרים, מאחלים לך החלמה מהירה."

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי והקצין ו', צילום: דוברות משטרת ישראל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן