הפחים המוטמנים באשקלון – למה יש פחים ללא מכסה וכמה נפלו לפח באשקלון?

בשנתיים האחרונות ישנם לפחות שלושה מקרים יידועים של אנשים שנפלו לפחים מוטמנים ברחבי אשקלון.

המקרה האחרון אירע בשבוע שעבר בעיר, ומבדיקה שערכנו הערב עולה כי למרות הסכנה הברורה בנפילה למוטמנים, יש מי שלא מייחסים משמעות רבה לנושא הזהירות.

בחלק משכונות העיר הצפוניות עולה כי הפחים המוטמנים הם גבוהים וככל הנראה עשויים למנוע מעידה לא צפויה.

לעומת זאת, סיור בשכונת שמשון העלה תמונה מצב שונה ולמשל ברחוב ניצנים ליד קניון רפאלי ( לב אשקלון לשעבר ), גובה הפח נמוך משמעותית לעומת פחים אחרים בברנע.

כמו כן, מסתבר שיש מי שמוציאים את מכסה הפחים ומותירים אותם פתוחים כבור ברשות הרבים, כפי שתיעדנו מוקדם יותר הערב.

בור ברשות הרבים – פח מוטמן פתוח ברחוב ניצנים בשכונת שמשון. צילום: אודי דוד בן דוד

כשמתקרבים לפח, מגלים עד כמה הסכנה מוחשית, ולא רק לילדים או בעלי חיים המשחקים בקרבת הפחים ועשויים ליפול לתוכם מבלי שאיש יידע מה עלה בגורלם.

הפח עמוק והמעקה שהוצב ברחוב נחשב לנמוך – אך זה לא מפריע למי שפתח את המכסה להותיר אותו פתוח. צילום: אודי דוד בן דוד

תושב העיר ששוחח עימנו הערב סיפר למערכת: " סייעתי לשכן שלי לעלות מפח מוטמן אחרי ששמעתי אותו צועק במקרה. הוא התכופף לחפש משהו שנפל לתוכו ומעד. זה עניין של שניה של חוסר תשומת לב והבור עמוק. ניסיתי וב"ה הצלחתי לעזור לו לעלות מהפח אבל חייבים למצוא לזה פתרון. "

במקרה אחר שאירע בעיר לפני כשנתיים, תושבים שמעו צעקות מפח מוטמן בעיר התקרבו וגילו תושב שנפל לתוך הפח, הרים קול צעקה וכוחות כיבוי והצלה שהגיעו למקום במהירות הצליחו לסייע לו לצאת מהפח בריא ושלם.

גורם בעירייה עימו שוחחנו היום אמר: " לא אחת נתקלנו במצבים בהם תושבים מורידים את המכסה בלי סיבה ומסכנים למעשה תושבים אחרים. זה קורה הרבה פעמים. גם את המנעול מזיזים ולא מובן למה. "

נציין שבישיבת המועצה שהתקיימה מוקדם יותר הערב אמר חבר מועצת העיר אפי מור שיש למצוא פתרון לפחים המוטמנים ברחבי העיר. כתבה מלאה על שאירע בישיבת המועצה הערב תעלה מחר אי"ה.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן