הפוסט המסעיר – תגובות נוספות של חברי המועצה

לאחר חשיפת הפוסט של סופה ביילין, ממלאת מקומו של ראש העיר בפועל תומר גלאם והסערה אמש בישיבת מועצת העיר התקבלו היום תגובות נוספות לדבריה.

חבר מועצת העיר יורם מכלוף התייחס לדברים בחריפות ואמר שהוא מצפה שהיא תתנצל, מכלוף כתב לחבריו: " מזועזע ביותר מדבריה הקשים של סופיה ביילין.
אני מוחה בחוזקה כנגד הדברים הלא ראויים שאמרה אמש האישה שניצלה את מעמדה מכס ההנהגה והשתלחה באופן פוגעני מעליב ואפילו מעט גזעני.
יש בדבריה מקצת הסתה נגד הציבור הדתי.

אני מחזק ומודה לחברי יו"ר הסיעה כ' הרב יעקב אביטן שעמד בפרץ והביע דעתו באופן מכבד דברים אמיתים כנים וראויים. מאז ומתמיד פעלנו ונפעל בקרב כל התושבים בעיר באופן מקשר מחבר ומכבד.

אני קורא לה לחזור בה ולהתנצל מההתבטאות הזו ולהיות אחראית לדבריה.
רצונה לחופש הדת מובן וזכותה הלגיטימית להתנגד ולהביע דעתה, אך לא על בדרך של פגיעה בציבור אחר, יש דרך להתבטא.
לא ראוי שמנהיג שרוצה להביע דעתו ירמוס ציבור שלם ויגדיר ציבור באופן מזלזל.

"מיעוט קטן שישלוט לנו על החיים"
ולידיעה הציבור החרדי כבר לא מיעוט בעיר ובטח לא הציבור הדתי המסורתי שמהווה רוב גדול בעיר אשקלון.
אנחנו מכבדים מאוד כל אדם באשר הוא אדם ולא משנה מהן דיעותיו ואמונתו ומעולם לא נתבטא באופן פוגעני מול מגזר כזה או אחר כל שכן בתקשורת.
הדבר חמור ומצריך התנצלות מיידית.
חשוב לציין שעד עתה תמיד עבדנו בשיתוף פעולה וכבוד הדדי כך שאני מופתע שבעתיים.
ועוד שזו לא דרכם ודעתם של חברי סיעתה לדוגמא עו"ד יורי ברנט, איש אציל נעים הליכות משכמו ומעלה מכבד ומכובד על הבריות לעולם לא היה מתבטא כך.
אני רוצה להאמין שזו היתה פליטת קולמוס בלהט הכתיבה ולנוכח האירועים ולכן צריך לשמוע זאת ממנה.

בברכת שלום ורעות יורם מכלוף. "

גם חברו לסיעה הרב שמעון לוגסי התייחס לדברים וכתב:

" קראתי ונדהמתי מדיברי ההבל וגסות הרוח של דבריה החמורים מאוד שהעלתה הגב׳ סופה ביילין חברת המועצה ומ״מ ראש העיר בפועל באשקלון.
הגב׳ זכרה שהרצל וז׳בוטינסקי אבות הציונות לדבריה לא שמרו את השבת , אבל שכחה מי הם אבותינו ואבותיהם של ז׳בוטינסקי והרצל שהיו אבי אבות הציונות !
סופה שכחה כמה נלחמו אבותינו על קדושת השבת וחרפו נפשם על שמירתה ! כמה מסירות נפש מסרו אבותינו על כבודה של השבת !
כולם יודעים לצתת את האמירה ״יותר מאשר שמרו ישראל את השבת השבת שמרה על ישראל ״ !
דווקא בימים אלו שחג החנוכה קרב ובא ואנו חוגגים אותו לזכר נצחון המכבים את היוונים אשר ביקשו לעקור את ישראל מתורתם, אמונתם, שמירת השבת והתורה … !

כאשר קוראים את דבריה ההנחה היא שהיא לא באמת הבינה את החוק או שפשוט חיפשה לנגח והוציאה מליבה את סוד האמונה האמיתית בתורת ישראל !
לא כ׳כ הבנתי מהוא הקשר בין חייל המגיע לחופשה לסגירת המרכולים ? מה הקשר בין אזרח שעובד כל השבוע ורוצה לנוח בשבת לסגירת המרכולים ?
ומה הקשר בין משלמי המיסים לסגירת המרכולים ????
כמי שממונה או הייתה ממונה על נושא הרווחה בעיר אשקלון , היכן רווחתם של אותם עובדים במרכולים ? מדוע אינם יכולים לנוח בשבת ?
למה סגירת המרכולים לא יכולה להיות אינטרס של כלל הציבור הרוצה לנוח בשבת ?

גב׳ סופה אנו לא מחפשים להכנס לאנשים לתוך הצלחת , אנו לא מעוניינים להתערב בחייהם הפרטיים של הציבור כולו , איש באמונתו יחיה ויעשה ככל העולה על ליבו !
אך יחד עם זאת שנים רבות סבלנו רדיפות ונלחמנו כדי להגיע למדינה יהודית בה נוכל לשבת כל אחד תחת גפנו ותחת תאנתו , שמירת השבת בפרהסיה היא סטטוס קוו שקיים שנים רבות ! סגירת מרכולים ומוסדות ציבור בשבת היא רווחתם של עובדים רבים שיכולים לנוח בשבת עם בני ביתם !!

דרך אגב הגב׳ סופה אנו ״המיעוט הקטן ״ לא מעוניינים להשתלט לכם על החיים ! ההיפך אנו אלו שמלוים אתכם ביום שהבן והבת נולדו , בבר מצוה , בחתונה , בקביעת המזוזה , בהוצאת ספר תורה , בחגי ישראל וכן גם בלוויה , בשבעה , בחודש ובשנה !
אנו לא מיעוט , אנו מעגל החיים במדינה הקטנה של היהודים שבסך הכול דואגים לשמירת השבת כפי שדאגו ונלחמו אבותינו ואבותיכם ומבקשים לתת גם לבעלי המרכולים ולעובדיהם לנוח בשבת !

כחבר לשולחן המועצה הייתי ממליץ בפנייך לחזור בך מהאמירה הפוגענית וההרסנית אשר אינה תורמת מאומה לאיחוד השורות ולשלום בית !

הכותב בדמע ולכבודה של השבת
שמעון לוגסי – חבר מועצת העיר "

גם המשנה לראש העיר שי עמירה לא נשאר אדיש וכתב:

" כתושב ישראלי יהודי ובתור המשנה לראש העיר אשקלון, אני רואה לנכון למחות על דברי הבלע של מ"מ ראש העיר הגברת סופה ביילין נגד הציבור החרדי.

דברים כגון אלו אסורים שיושמעו בציבור, בדיוק כמו שנגנה כל הכללה או המעטה או זלזול בכל מגזר ותנועה אחרת בעמנו.

דווקא בימים אלו שבהם ניצחו המכבים את היוונים, אמורים אנו להתאחד כל היהודים על מנת להביס את אויבנו מבחוץ ולא להרבות בשנאת חינם בתוכנו.

גברתי, אני קורא לך לחזור בך ולהתנצל על האמירה שלא הייתה צריכה להאמר."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן