העיר המטווחת ביותר – מעכשיו מוגנת יותר: התכנית למיגון העיר אשקלון נחשפת

בניין שספג פגיעה ישירה

לאחר שבתקופה האחרונה עבד על תוכנית מיגון לעיר אשקלון יחד עם ראש העיר תומר גלאם, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) בבשורה חשובה לתושבי אשקלון: החלטת הממשלה על מיגון העיר אשקלון צפויה להיות מאושרת עם שדרוגים!

ההחלטה שתאושר צפויה לכלול בתוכה:
•אלפי יחידות דיור יזכו למיגון לאחר שנים של הפקרה.
•תושבי אשקלון המקבלים השלמה והבטחת הכנסה יהיו זכאים ל 100% מענק, לצורך בניית ממ״ד.
•התקציב למיגון העיר יוגדל בעוד 70 מיליון ₪ ויעמוד בכללותו על 320 מיליון ₪.
•גם מי שלא מקבל השלמת והבטחת הכנסה, יהיה זכאי להלוואה מסובסדת בגובה של 100% לבניית ממד.
•סדר מיגון השכונות יקבע על פי הקריטריונים של פיקוד העורף.

לדברי ח״כ אלכס קושניר: ״במהלך דיוני התקציב הוקצה על פי דרישתי סכום של רבע מיליארד ₪ למיגון אשקלון, אשר עבר בהחלטת ממשלה היסטורית.

בשבועות האחרונים עבדתי יחד עם ראש עיריית אשקלון תומר גלם ומ"מ ראש העיר הגברת סופה ביילין על בניית הקריטוריונים לזכאות. כאשר אושר המענק בגובה של 100% לזכאים, היה צורך להגדיל את תקציב. שר האוצר אביגדור ליברמן נענה לבקשתי להוסיף עוד 70 מליון ₪ לתוכנית, כך שהתקציב החדש למיגון יעמוד על 320 מיליון ₪.

בניין שספג פגיעה ישירה
צילום: אלדד עובדיה

אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן, לראש עיריית אשקלון תומר גלאם ומ"מ ראש העיר הגברת סופה ביילין על שיתוף פעולה מלא למען תושבי העיר.

אחרי שנים של הבטחות כוזבות, הגיע הזמן לעשות צדק עם תושבי אשקלון!"

מעיריית אשקלון נמסר: "ההחלטה על מיגון בעיר אשקלון בהיקף של 320 מיליון שקלים ובמימון מלא של המדינה תובא לאישור הממשלה; ראש העיר: ״מתחילים בתהליך שיביא צדק מיגוני לתושבים בשכונות הוותיקות לאחר שנים של עוול״.

בשורה אדירה בתחום המיגון באשקלון: לאחר עשרות שנים של היעדר מיגון בשכונות הוותיקות תובא לאישור הממשלה החלטה חסרת תקדים שתוביל לתחילתו של תהליך מיגון בעיר אשקלון בהיקף של 320 מיליון שקלים ובמימון מלא (מענקים) לצורך בניית ממ״ד לתושבים הזכאים להבטחת והשלמת הכנסה (מיפוי השכונות ופירוט הקריטריונים ייקבעו ע״י פיקוד העורף).

ההחלטה החדשה, שעומדת כאמור על 320 מיליון שקלים, כוללת תוספת של 70 מיליון שקלים לעומת ההחלטה המקורית שעמדה על 250 מיליון שקלים.

חשוב להדגיש כי מדובר בתחילתו של תהליך מיגון, ראשון מסוגו באשקלון. על פי ההחלטה שצפויה להיות מאושרת, תושבי אשקלון המקבלים השלמה והבטחת הכנסה יהיו זכאים ל-100% מענק לצורך בניית ממ״ד".

ראש העיר, תומר גלאם התייחס להחלטה ואמר: ״אנחנו עושים היום צעד ראשון ומשמעותי לעבר תחילתו של תהליך מיגון בעיר אשקלון. בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין עיריית אשקלון, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הביטחון, בני גנץ, שר האוצר, יו״ר ועדת הכספים, מ״מ ראש העיר, סופה ביילין ופיקוד העורף.

תודה מיוחדת לחבר המועצה, עמיחי סיבוני, על השותפות, הפעילות וההובלה יחד להצלחתו של המהלך. אנחנו מתקנים עוול של עשרות שנים ומביאים לאישור החלטת ממשלה היסטורית, שלישית במספר על העיר אשקלון, שתעשה צדק מיגוני עם תושבים בשכונות הוותיקות. נמשיך לפעול כדי להביא לבשורות נוספות עבור תושבי העיר אשקלון, גם בתחום ההטבות הכלכליות, המגיעות להן בזכות ולא בחסד״.

לדברי ח״כ אלכס קושניר: ״במהלך דיוני התקציב הוקצה על פי דרישתי סכום של רבע מיליארד ₪ למיגון אשקלון, אשר עבר בהחלטת ממשלה היסטורית. בשבועות האחרונים עבדתי יחד עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ומ"מ ראש העיר הגברת סופה ביילין על בניית הקריטוריונים לזכאות. כאשר אושר המענק בגובה של 100% לזכאים, היה צורך להגדיל את תקציב.

שר האוצר אביגדור ליברמן נענה לבקשתי להוסיף עוד 70 מליון ₪ לתוכנית, כך שהתקציב החדש למיגון יעמוד על 320 מיליון ₪. אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן, לראש עיריית אשקלון תומר גלם ומ"מ ראש העיר הגברת סופה ביילין על שיתוף פעולה מלא למען תושבי העיר״.

בית שספג פגיעה ישירה
צילום: אלדד עובדיה

מ״מ ראש העיר, סופה ביילין הוסיפה: ״זאת החלטה היסטורית שתביא ביטחון לתושבי אשקלון. אני רוצה לברך את נציגינו בכנסת, שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ועדת הכספים, חברי, תושב אשקלון אלכס קושניר שמקיימים הבטחה להעברת התקציב למיגון אשקלון. אני רוצה לברך את ראש העיר תומר גלאם על הובלת המהלך בעבודה משותפת ומאומצת לקביעת קריטריונים והעברת ההחלטה״.

חבר המועצה, עמיחי סיבוני אמר: ״אני שמח על תיקון העוול כלפי תושבי העיר אשקלון והתחלת מיגון העיר! זוהי זכות עבורי להיות שותף משמעותי בכתיבת ההחלטה ובמאבק לטובת מיגון תושבי העיר! תודה רבה לראש הממשלה נפתלי בנט ואנשיו שלולא שותפותם המלאה ההחלטה לא הייתה קורמת עור וגידים. יישר כוח אדיר לראש העיר תומר גלאם שנלחם על מנת להביא את התוצאה הכי טובה לעיר אשקלון״.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן