העירייה הודיעה: חוזרים לגנים ביום ראשון, חלק מהגננות: אין לנו מושג איך זה הולך לקרות, מנסות לברר פרטים

עיריית אשקלון הודיעה הבוקר שהחל מיום ראשון הקרוב הלימודים בגנים ייפתחו כרגיל.

עם זאת, מסתבר שחלק מהגננות לא יודעות איך זה אמור לקרות ונוצר מצב שההורים בעצמם מרגישים מבולבלים.

הורים שפנו למערכת סיפרו: " קיבלנו בווטאספ של הגן הודעה שישתדלו לעדכן אותנו עוד היום אם הלימודים יתקיימו ביום ראשון. למרות הודעת העירייה. מתי מתכוונים לעדכן אותנו? לפני שבת או במוצאי שבת? לא יודעים מה אמורים לעשות "

בהודעה ששלחה אחת הגננות נכתב: " אשלח לכם הודעה מסודרת ברגע שאדע פרטים נוספים לגבי החזרה המתוכננת לגן ביום ראשון הקרוב. אשתדל עוד היום. "

לעומת זאת, בהודעה שהוציאה הבוקר עיריית אשקלון נכתב: " בזכות ההיערכות המוקדמת של העירייה: גני הילדים והצהרונים באשקלון יפתחו כבר ביום ראשון הקרוב

בהתאם לירידה בנתוני התחלואה בעיר והמעבר לעיר צהובה, ובהמשך להודעת קבינט הקורונה, הלימודים בגני הילדים באשקלון יחזרו ביום ראשון הקרוב, 18.10.20 כולל מערך הצהרונים שיפעל בשבוע הראשון עד השעה 16:00. החל מהתאריך 25.10.20 יפעלו הצהרונים עד השעה 17:00. הצהרונים יכללו הזנה וכמובן, פעילות פדגוגית מהנה ומעשירה.

במינהל חינוך מוסרים כי החזרה של הילדים תיעשה על פי המתווה שקבע משרד החינוך ולפיו הלמידה תימשך 6 ימים בשבוע בקבוצות של עד 35 ילדים במסגרת החינוך הפורמאלי ובמסגרת החינוך הבלתי פורמאלי, בצהרונים, בביצוע החברה העירונית אשקלון, עד 28 ילדים, כולל אפשרות לאיחוד של עד שלושה גנים.

כמו כן, החל מאתמול ובמהלך היום, כל גני הילדים עוברים ניקיון וחיטוי כדי להכין אותם לשובם של הילדים והצוותים החינוכיים.

מנקה בפעולות החיטוי של העירייה, צילום: דוברות עיריית אשקלון

בתוך כך, אתמול (חמישי) בוצעו, ביוזמת העירייה, בדיקות לעשרות גננות וסייעות במתחם שהוקם בהיכל התרבות בעיר, כפעולת מנע של מקרי הדבקה במוסדות החינוך.

בשירות הפסיכולוגי החינוכי פרסמו מספר עקרונות מנחים לצוותים החינוכיים בגנים כהכנה לחידוש הלימודים והם מעניקים תמיכה מלאה בצוותי ההוראה ובילדים, ככל שיידרש.

ראש העיר, תומר גלאם: ״בזכות היערכות מוקדמת שביצע מינהל החינוך, הלימודים בגני הילדים באשקלון יתחדשו כבר ביום הראשון הקרוב, כולל פעילות מערך הצהרונים. במסגרת ההיערכות, נקראו אתמול עשרות גננות וסייעות לבצע בדיקות קורונה ואנו מברכים על ההיענות הרבה לכך.

הדבר תורם לשקט הנפשי שלהן וגם שלנו. אנו מברכים על חידוש הלימודים בגני הילדים ועל החזרה המסתמנת לשגרה. נעשה את כל הנדרש כדי להבטיח פעילות תקינה של המסגרות וכמובן את שלומם ובריאותם של הילדים. מאחל לילדים המתוקים ולהורים היקרים חזרה בטוחה, בריאה ונעימה לשגרת הלימודים״.

ראש מינהל חינוך ותנו״ס, יובל זוזט: ״אני מברך את ילדי הגנים וצוותי ההוראה עם שובם למסגרות ומאחל לכולנו בריאות איתנה וחזרה מהירה לשגרה מלאה״. "

בהודעה שקיבלו הגננות מיו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד נכתב: "

גננות יקרות,

 

קבינט הקורונה קיבל היום החלטה להחזיר את גני הילדים לעבודה סדירה ביום ראשון הקרוב. אנו סבורים כי מדובר בטעות וכי לא הופקו הלקחים מהיציאה החפוזה בסגר הראשון.

 

לצערנו הרב, משרד החינוך לא מצא לנכון להתייעץ איתנו ועם הגננות בשטח על מתווה הפתיחה. זוהי התנהלות לא ראויה ולא חכמה.

התרענו בפני הגורמים הרלוונטיים  כי בשל חוסר הערכות ומתן פתרונות לציבור הגננות, אנו מעריכים בסבירות גבוהה כי יהיו שיבושים קשים בפתיחת הגנים.

 

כבר בתחילת השבוע דרשנו באמצעות מכתב שנשלח לחברי קבינט הקורונה ולראש הממשלה לדאוג לבריאותכן.

 

דרשנו לדאוג לגננות שיש להן ילדים קטנים, שנשארים בבית, והעיקר פרטנו שורה של דרישות כדי להרחיב את מעטפת המיגון בגנים ולמנוע הדבקה.

 

לצערנו הרב, טרם קיבלנו תשובות. אנחנו לא ניתן יד להפקרת הבריאות של ציבור הגננות.

ברגעים אלה אנו נמצאים בהתייעצויות על מנת לפעול בכל האמצעים הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשותנו.

נמשיך לעדכן אתכן בהקדם בכל התפתחות.

 

בברכה,

יפה בן דויד
מזכ"לית  "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן