מתיחות ותחילת הרמאדן: הנחיות חדשות מפיקוד העורף ואשקלון?

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב, צילום: אלעד מלכה דוברות משרד הביטחון

הירי והכוננות הגבוהה בצפון, לצד האיומים ההדדיים בין ישראל, חיזבאללה ואיראן נמשכים וכוחות הביטחון ממשיכים בדריכות ופעילות לאורך כל שעות היממה.

לאורך היממה האחרונה החיזבאללה שיגר למעלה מ 100 טילים לעבר יישובים בישראל וזוהו מספר פגיעות ונפילות בשטחים פתוחים כשחלק מהירי בוצע מדרום לבנון והיתר מסוריה.

הנחיות חדשות מפיקוד העורף, בתמונה - צה"ל תקף בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל
הנחיות חדשות מפיקוד העורף, בתמונה – צה"ל תקף בדרום לבנון, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון גלנט מול חופי עזה: ״נתיב הסיוע הימי יקדם את מיטוט שלטון החמאס"

שר הביטחון יואב גלנט, הפליג היום עם כוחות חיל הים לחופי עזה, כדי לבחון מקרוב את העבודות המתוכננות לפתיחת ציר הסיוע ההומניטרי הימי.

יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו ומפקד זירת אשדוד בחיל הים אלוף-משנה איתן פז, השר גלנט קיבל סקירה על העבודות הצפויות ליצירת המזח הימי, ועל נתיבי האספקה השונים שיאפשרו חלוקת סיוע שיגיע לאזרחים.

שר הביטחון גלנט במסר כשהוא נמצא על סיפון ה״דבורה״

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב, צילום: אלעד מלכה דוברות משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב, צילום: אלעד מלכה דוברות משרד הביטחון

"אני נמצא כעת בסיור מול חופי עזה, יחד עם מפקד חיל הים ומתאם הפעולות בשטחים, על מנת להסתכל מקרוב על האופן שבו מתחילים להכין את עבודות התשתית לפתיחת המסדרון הימי״ אמר שר הביטחון גלנט והוסיף:

״התהליך מיועד על מנת להביא סיוע ישירות לתושבים ובכך להמשיך במיטוט שלטון החמאס בעזה. אנחנו נביא את הסיוע דרך נתיב ימי שמתואם עם ארה"ב בצד הביטחוני וההומניטרי, בסיוע של האמירתים בצד האזרחי ובידוק מתאים בקפריסין, נגיע עם סחורות שיובאו על ידי ארגונים בינלאומיים בסיוע אמריקאי״.

״אנחנו נגרום לכך שתהיה פה אספקה שתגיע למי שצריך ולא למי שלא צריך. אני מודה לצה"ל, לרמטכ"ל, למפקד חיל הים, למתאם הפעולות בשטחים, על העבודה המסורה שהם עושים״.

לאחר הערכת מצב: שינוי במדיניות ההתגוננות במקומות רבים ברחבי הארץ

מחר יחלו ימי אידם של המוסלמים המכונים בשם 'רמאדן' גם בארץ ישראל, לאחר שיש מספר מדינות ברחבי העולם בהם הרמאדן החל כבר היום, ובמערכת הביטחון יש כוננות גבוהה בכל הגזרות בתקופה הזו מידי שנה לאור הפיגועים אותם מנסים המחבלים לבצע.

עם זאת, בתום הערכת מצב הוחלט לפרסם הנחיות התגוננות חדשות מפיקוד העורף שנכנסים לתוקף היום החל מהשעה 18:00, כאמור להאחר ישיבת הערכת מצב שהתקיימה בנושא.

בהודעת פיקוד העורף נכתב כי החל " מהיום בשעה 18:00, תוסר הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה, למעט הערים אשקלון ונתיבות שבהן תישאר מגבלת התקהלות של עד 15,000 אנשים. יתר האזורים נשארים ללא שינוי במדיניות".

מפיקוד העורף עוד נמסר כי " יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן