המשפיעים – סיכום מיוחד של רשימת המשפיעים ביותר בקרב שומרי התורה ומצוות באשקלון

המשפיעים – רשימת המשפיעים ביותר בקרב שומרי התורה ומצוות באשקלון

תחילה, מספר הסברים:

ברשימה לא הכנסנו שמות רבנים, ראשי כוללים וישיבות כגורמים משפיעים, על מנת לא ליצור פגיעה ברב כזה או אחר, אך רבנים שנחשבים לבעלי דעה בקרב חוגים מסויימים שנציגיהם פעילי ציבור מוכרים נכנסו במסגרת הדברים בנוסף לכאלו שעוסקים בפוליטיקה באופן מוצהר. כמו כן, לא הובאו ברשימה אנשי תקשורת למיניהם ועובדי עירייה שמשתדלים לשמור על אובייקטיביות, גם על מנת שלא ליצור אפשרות לטענות כאלו או אחרות נגדם. גם ראשי עמותות הפועלות מול העירייה או הממשלה לא נכנסו לרשימה, למרות הפעילות המבורכת בתחומי הגמ"חים העזרה והסיוע השונים באשקלון מסיבות דומות.

גם אלו המובאים בתוך הפסקאות ושמם מודגש נחשבים למשפיעים בציבור הדתי והחרדי אך על מנת לתת ייצוג משקף ככל הניתן הכנסנו את אנשי החוד בכל מקום, אתם מכירים אותם? בטוח שכן… לא מכירים? הגיע הזמן שתכירו, אלו הם המשפיעים ביותר בקרב תושבי העיר שומרי התורה ומצוות:

להצטרפות לקבוצת הווטאסאפ של עדכוני אשקלון לחצו כאןhttps://chat.whatsapp.com/IbnsaTXT58l80ooMfNrfz9 

להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ של אתר 'אשקלנייעס' לחצו כאןhttps://chat.whatsapp.com/Gc8CqtXBJKVFKH1zgCo1De

 

תומר גלאם, שי עמירה ורמי סופר– האחד יושב בכס ראש העיר, השני המשנה שלו והשלישי סגנו, שלושתם יחד נחשבים היום לגורמים הכי חזקים בציבור שומרי התורה ומצוות ובכלל בעיר מתוקף תפקידם ומוטלת אחריות רבה על כתפיהם כשכל החלטה שהם מקבלים נחשבת לגורלית, במיוחד בשנת הבחירות.

אליהו ברדה – הבן של הרב יצחק ברדה שליט"א, לטענת גורמים רבים, אליהו הוא האדריכל של עזיבתו של חי דהרי ממועצת העיר אשקלון, לאחר שהאחרון העביר את בנו ללמוד במוסד לימודים של ש"ס. בנוסף, על פי מקורות יודעי דבר, לא מעט החלטות בקומה הרביעית בבניין העירייה מתקבלות על פי שיקול דעתו והוא המילה האחרונה בכל הקשור לעניינים רבים ברחבי העיר ונחשב לאחד הגורמים החזקים ובעלי ההשפעה הרבה ביותר על הנעשה בימים אלו בעירייה גם בנושאי ציבור שומרי התורה ומצוות.

הרב יעקב אביטן – יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר, אופוזיציה לוחמנית נגד הנהלת העירייה, נחשב לאחד שעומד על שלו ולא חושש לתקוף שחיתויות לכאורה וליקויים בהנהלת העיר אשקלון. גם בלי מועצת העיר, הוא מוכר מאוד ברחבי אשקלון וככל הנראה מי שהוביל את ש"ס יחד עם הרב שמעון לוגסי יו"ר נר דוד אבי ויורם מכלוף להצלחה הכבירה בבחירות הקודמות, ומי שיהיה גורם מכריע באיחוד המתוכנן בקרב תושבי העיר שומרי התורה ומצוות.

שליחי חב"ד – אמנם כולם הולכים חד משמעית בעקבותיו ועל פי הוראותיו של שליח הרבי מלובביטש הראשי לאשקלון הרב מנחם ליברמן שליט"א, אך בהחלט הם נחשבים לבעלי השפעה רבה ופזורים בכל שכונות העיר עם שיחות יומיומיות עם תושבים ולמרות שבאשקלון יש רק כמה מאות משפחות מחב"ד, הרי שכל משפחה כזו קשורה בדרך ישירה או עקיפה למאות משפחות אחרות. ולכולם מטרה משותפת אחת, לזכות עוד יהודי בעוד מצווה בדרך להביא את המשיח.

עמיחי סיבוני – בבחירות הקודמות לא נכנס למועצת העיר שלא באשמתו, מאחר והציבור מאס במחלוקות הרבות שהתגלעו לאחר הניצחון שלו בבחירות הפנימיות של הבית היהודי המפד"ל באשקלון אך מונה ליד ימינו של שר החינוך נפתלי בנט ודאג לאורך השנים לשמור על קשרים טובים באשקלון עם חבריו מהסיעה והגרעין התורני באשקלון, מהרב אופיר כהן שליט"א, איתמר סעדון, חנן אביטן, אלי עטיה ואורן מרציאנו. בבחירות הקרובות צפוי איחוד כוחות שעשוי להעניק לציבור שומרי התורה ומצוות בין 7-8 מושבים במועצת העיר, במידה ולא יהיו תקלות שיפגעו באיחוד, ואם אכן זה ייצא לפועל, לא נופתע אם נראה את השמות הנ"ל לצד התואר חבר מועצת העיר, או בעל תפקיד כלשהו בעירייה.

אלי שמעוני – איש החסד והמעש, פועל יום וליל במסדרונות העירייה ולמעשה משמש דובר עבור התושבים והעירייה אחד מול השני עם דאגה לסייע לכל תושב הפונה אליו ומסייע רבות לפעילות תורנית ברחבי אשקלון.

חי דהרי – מנהל הגרעין התורני באשקלון, לשעבר המשנה לראש העיר שהועזב מתפקידו על ידי הנהלת העירייה בעקבות החלטתו להעביר את בנו למוסד לימודים של ש"ס. הסערה הרבה שליוותה את המהלך הובילה לכך שדהרי החל להיות מחוזר על ידי סיעות שונות במועצת העיר וזכה למחמאות בקרב חברי המועצה על פעילות ענפה, וכיום, בדרך לאיחוד צפוי ברשימה משותפת שתרוץ למועצת העיר ותיתן ייצוג הולם לכלל שומרי התורה ומצוות באשקלון, חבר לאליהו פלאח במטרה לסייע לגרעין התורני באשקלון להתפתח ולהגדיל את הפעילות.

בן ציון תומר עטיה – נמצא כעת בגלות בארה"ב בסמוך לרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, אך  עדיין מורגש היטב באשקלון, בעבר ארגן כנסים תורניים ועצרות תפילה גדולות באשקלון וכיום ממשיך בקשר החם עם גורמים בהנהלת העיר ובממשלה במטרה לסייע בהוספת תורה בעיר אשקלון. בנוסף עטיה כיום הוא אחד מעמודי התווך של ישיבת שובה ישראל באשקלון, יחד עם אריק גלבר אלעד ארבלי ועוד מספר אנשים שכמותם, שמעדיפים להישאר הרחק מאור הזרקורים אך בפועל יש להם השפעה רבה על הנעשה בעיר בקרב שומרי התורה ומצוות, ובכל מקרה הסיכוי שנראה אותם מתערבים בכל הקשור לפוליטיקה באשקלון שואף לאפס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן