המאבק מחריף: החל ממחר בבוקר כל מעברי הסחורות והולכי הרגל בעזה ובאיו"ש ייחסמו – 70 אלף עובדים לא יורשו להיכנס לישראל

ההסתדרות הודיעה לפני זמן קצר על החרפת מאבקם של עובדי רשות המעברים במשרד הבטחון במסגרתו החל ממחר הבוקר ייסגרו כל המעברים לרצועת עזה, בהם גם מעבר ארז הסמוך לאשקלון.

בהודעת ההסתדרות נכתב: " החל ממחר ייסגרו כל מעברי הולכי הרגל באזורי רצועת עזה ויהודה ושומרון, ותימנע כניסתם של כ-70 אלף עובדים אל תוך תחומי ישראל. במקביל ימשיכו להיות סגורים לחלוטין כל מעברי הסחורות באזורים אלו, כולל המעברים ארז וכרם שלום.

 

הצעדים הארגוניים ננקטים על רקע מבוי סתום במו"מ להכללת עשרות עובדי הרשות בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון היומיומית בה הם נמצאים. לאחרונה נסוגו נציגי האוצר מהסכמות ביניים שהושגו בין הצדדים.

 

במידה שנציגי המדינה בדיונים לא יתעשתו ויביאו לכדי סיום המשבר, בכוונת ההסתדרות וועד עובדי הרשות להחריף עוד יותר את הצעדים הארגוניים גם בהמשך השבוע. יודגש כי חסימות המעברים לא חלות על מעבר של ציוד וסיוע הומניטרי.

 

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך, מסר: "אנו נחושים במאבקנו לתנאי העסקה אשר יכבדו אותנו ואת מלאכתנו. הצעדים שלנו יימשכו ויוחרפו עד אשר המו"מ בין הצדדים יימשך באופן ענייני בהתאם לסיכומים אשר הושגו עד כה".

 

יו"ר ועד משרד הביטחון, איקו חסון, הוסיף: ״אנו נאבקים למען הצטרפות עובדי המעברים למשפחת משרד הביטחון ולהסכם הקיבוצי של עובדי המשרד. אני קורא לנציגי האוצר להתעשת לחזור לשולחן הדיונים במהרה לפני החרפה נוספת במשבר"."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן