תושבים באשקלון נרשמו לפינוי בינוי וכעת אין להם לאן ללכת

תושבים מאשקלון שנרשמו לפרוייקטים של פינוי בינוי במספר שכונות בעיר, טוענים שהעירייה פרסמה בעבר את הפרוייקט כמה שמגיע לשפר את הדיור שלהם, כפי שהובטח על ידי המדינה.

 

בערים אחרות, הפרוייקטים כבר מתקדמים ורבים הצליחו לשפר דיור, כך לדוגמא בעיר השכנה אשדוד, שם מבנים שנראה היה שראויים להריסה, נראים כעת כבנייני יוקרה, עם תשתיות חדשות ושדרוג משמעותי של תנאי המגורים של פני השכונה.

לטענת הדיירים באשקלון, הם היו בטוחים שערך הדירות שלהם יעלה משמעותית והם יזכו לשפר את תנאי המחיה שלהם או למכור את הדירות ברווח משמעותי.

" היינו בטוחים שהפרוייקט ייצא לדרך, מי חשב בכלל שזה ייתקע? " אומר אחד התושבים ומוסיף: " תראה מה קורה באפרידר ברנע ושמשון, הדיירים מצד אחד לא יכולים להתקדם לדירה חדשה כי אולי הפרוייקט כן ייצא לפועל ומצד שני כלום לא זז. הכל תקוע "

גם לקבלנים מדובר היה במכרה של זהב, אולם כיום הפרוייקט תקוע וגורם שהיה קשור לנושא מסר לאשקלנייעס: " לאשקלון כבר אושר תקציב של 9 מיליון ש"ח לצורך קידום התכנית של פינוי בינוי שאיתו יכלו להעסיק למעלה מעשרה אנשים ולדאוג להריץ את כל הפרוייקט אולם לבסוף התקציב לא הגיע לעיר בגלל חשש שהכסף ילך לטימיון.

עוד הוא אומר: " הפרוייקט באשקלון עמד להתקדם אך מישהו מקומי החליט כנראה לנסות ולשבץ גורמים בכל מקומות ובגלל זה הכל תקוע. "

אחד הקבלנים שאמורים לבצע את הפרוייקט באשקלון אומר שהוא כבר התייאש ממה שקורה בעיר למרות שמדובר בקבלן מוכר וידוע.

חורבות אתר בנייה, צילום: אודי דוד בן דוד

עוד אמר גורם שאם רק היה מתחיל הפרוייקט הכל היה רץ אבל יש בעיה של חוסר יכולת לבצע את הפרוייקט כרגע בעירייה ואין החלטה לשום כיוון.

היזמים מאוד רוצים להתחיל ואני מבין את הנקודה של הדיירים, אפילו המדינה מעודדת את הפרוייקט. בשמשון היתה דיירת שבנתה שם גינה של 2 מ' על 2 מ' והיא מאושרת ולא הבנתי למה הם חיים ככה כולם רוצים לקדם אבל בעירייה זה לא זז מרגישים ששמו רגל בדלת והכל נתקע, אנשים באמת יכלו להתקדם עם הפרוייקט ולהגיע לדיור ראוי בהחלט. "

מעירית אשקלון טרם נמסרה תגובה לדברים.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן