הלכו התקציבים שמגיעים לעיר אשקלון? תביעה מוזרה בבגצ: לא תאמינו את מי עיריית אשקלון תובעת ( ולמה… ) ואיך קשורה לזה המועצה הדתית אשקלון

הכניסה למועצה הדתית אשקלון, איזה רבנים יזכו לכהן כרבני העיר? צילום: אודי דוד בן דוד

זה ייגמר בהוצאות משפט נגד העיר אשקלון? תביעה מוזרה הגיעה בימים האחרונים לבית המשפט העליון, כשהתובעת היא עיריית אשקלון.

 

התביעה, נגד הרב יעקב אביטן כשר לשירותי דת, המשרד לשירותי דת, משרד האוצר והמועצה הדתית אשקלון, מגיעה על רקע חוקי המדינה לפיהם המשרדים יכולים לקצץ מתקציבים ומעניקים האמורים להגיע לעירייה, במידה והעירייה לא עומדת בהסכמים מול המדינה בנוגע לתקצוב המועצה הדתית.

על פי חוק, המדינה אמורה לממן חלק מפעילות המועצה הדתית בכל רשות והרשות עצמה אמורה להשלים את חלקה היחסי בתקצוב המועצה הדתית.

הכניסה למועצה הדתית אשקלון, העירייה לא תעביר את הכסף והמדינה תתערב? צילום: אודי דוד בן דוד

את העירייה מייצגים בתיק מספר עורכי דין חיצוניים ( עפר שפיר, אמיר בירנבוים, מתן מונק )

ובהחלטה שניתנה כתגובה לבקשת עיריית אשקלון נאמר בבית המשפט העליון כי " המשיבים יגישו תגובתם לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים עד ליום 18.10.2020. "

עוד הוסיפה השופטת ברון ואמרה: " על רקע ההחלטות בבג"ץ 8626/19, ניתן בזאת צו ארעי האוסר על המשיבים או מי מטעמם לבצע כל פעולה לקיזוז מהתקציבים והמענקים המגיעים לעותרת, שיסודו בהגדלת השתתפות בתקציבי המשיבה 6, וזאת עד למתן החלטה אחרת. "

גורם עימו שוחחנו אמר שבעבר כבר היו פניות בנושא במספר רשויות בארץ אך במקומות בהם יש ניהול תקין בדרך כלל אין בעיות וגם אלו שהחליטו לנסות להפעיל מנופים מול משרדי הממשלה במטרה למנוע את הקיזוז, לא ממש הצליחו.

במשרד לשירותי דת מסרו בתגובה כי הם לא מגיבים על הליכים משפטיים בכלי התקשורת והתגובה המלאה תימסר לבית המשפט העליון.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן