הכיכר בשכונת מגדל נחנכה על שם מוחי בוקרה ז"ל | כל הפרטים

כיכר מוחי בוקרה

בוקרה היה ממייסדי העיר אשקלון ופעל רבות לשימור מורשת יוצאי לוב, ממקימי בית הכנסת 'בית אל' בשכונת מגדל וליווה משפחות בשעתם הקשה; אמש, 02.02.22, נערך טקס קריאת כיכר על שמו של מוחי בוקרה ז"ל.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר, תומר גלאם, סגן ראש העיר, יורם גניש, בני משפחת בוקרה, חברים ותושבים.

הכיכר שנחנכה בשכונת מגדל נבחרה בשל הסמיכות למקום בו חי מוחי בוקרה ז"ל, והינה ממוקמת בסמוך לביתו, בצומת הרחובות אלי כהן ומשה קול

מוחי בוקרה ז"ל, עלה ארצה מלוב בשנת 1949 והשתקע בעיר אשקלון. במהלך חייו היה פעל רבות למען הזולת בכלל ולמען קהילת יוצאי לוב באשקלון בפרט.

הוא התנדב כיו"ר חברת קדישא לעולי לוב באשקלון, ליווה אבלים בזמן השבעה וסייע למשפחות אבלות ומעוטות יכולת. כמו כן, הוא היה ממקימי בית הכנסת 'בית אל' בשכונת מגדל וממקימי מקהלת שירי דוד באשקלון וחבר בהתאחדות יוצאי לוב באשקלון והסביבה.

עיריית אשקלון רואה חשיבות גדולה בהנצחת האנשים שעשו היסטוריה בעיר ובמדינה בכלל, אנו פועלים ונמשיך לפעול על מנת לתת להם את הכבוד הראוי להם ע"י הנצחתם והנצחת פעילותם במרחב הציבורי.

ראש העיר, תומר גלאם נאם בטקס ואמר: "מוחי בוקרה ז"ל היקר, תרם רבות למען תושבי העיר, וקהילת יוצאי לוב, ועד היום, העשייה והתרומה שלו ממשיכה לחיות ברחבי העיר אשקלון ובתושבים שהכירו אותו לאורך חייו. יחד עם רעייתו הוא הקים משפחה לתפארת ובזכות מעשיו היווה דוגמא לרבים אחריו, מורשתו ממשיכה לחיות דרך בני משפחתו והאנשים שנגע בהם לאורך חייו.

היום אנחנו נוקטים בצעד סמלי של הנצחת השטח הציבורי כאן בעירנו היפה כדי להביע בכך את ההערכה הרבה שלנו, ובכך להגיד לו, וגם לכם בני המשפחה, מילה אחת: תודה!".

ביתו של מוחי בוקרה ז"ל, בת שבע מזוז אמרה: "זה הוא יום מרגש למשפחת בוקרה בפרט ולקהילת יוצאי לוב בעיר אשקלון בכלל. תודה לעיריית אשקלון על החלטה להנציח את אבינו היקר במקום אשר היה קרוב לליבו. ההכרה שאבי קיבל תמשיך לחיות באשקלון עוד שנים רבות״.

כיכר מוחי בוקרה
צילום: סיון מטודי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן