נעדרת מאשקלון – אם נתקלתם בה, תסבירו לה את המצב

ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצת ח.א. איתמר רביבו, תמיר עידן, גדי ירקוני, יוסי קרן ושר החינוך יואב קיש. ומי חסר? צילום: אודי דוד בן דוד

אשקלון, חרבות ברזל: חודש וחצי בתוך המלחמה

מפגש חשוב מאוד התקיים היום וכלל ראשי רשויות בדרום עם שר החינוך יואב קיש במטרה להסביר על הדרכים לחזרה ללימודים.

ראשי הרשויות הודו לשר קיש על פועלו למען החזרת הלימודים בהקדם למרות המציאות הקשה, ובעוד ראש עיריית שדרות אלון דוידי מנצח על המנגינה למרות שתושבי עירו קיבלו הטבות רבות מהמדינה, כמו גם תושבי רשויות אחרות בעוטף עזה לאחר המכה הקשה שספגו בשבת ה 7.10, ניכר כי יש מי שהיתה חסרה במפגש.

עיריית אשקלון, שאחראית על למעלה מ 170 אלף תושבים בהם הורים רבים לתלמידים המשוועים שילדיהם יחזרו למסגרת לימודים נורמאלית, נעדרה מהפגישה, ככל הנראה אפילו לא הוזמנה, וזאת למרות שתלמידי העיר לא חזרו ללימודים מאז היציאה לחופש ביום הכיפורים.

הורים לתלמידים, שכבר חודשיים נמצאים בבית, טוענים כי לא מובן מדוע עיריית אשקלון לא מאפשרת חזרה ללימודים בעוד ערים אחרות כבר חזרו לשגרת לימודים, לרבות גני ילדים.

ראשי הרשויות הסמוכות, בהן לא היו לימודים עד עתה, פעלו ללא הרף מול משרד החינוך על מנת למצוא פתרונות עבור הילדים, ואף הצליחו להשיג אישור להקמת מוסדות חינוך במקומות אחרים עם אנשי הסגל אותם התלמידים מכירים.

כמו כן, הובטחו הקלות בבחינות לתלמידים שהפסידו זמן לימודים יקר לצד תקציבים גדולים לצורך חידוש מערכת החינוך ברשויות השונות לצד המלחמה ככל שיתאפשר.

עיריית אשקלון כאמור לא נכחה בפגישה היום אך בתגובה לשאלתו של אחד הכתבים הבטיח שר החינוך יואב קיש כי יפעל למען ההורים שזועקים להחזרת הלימודים עבור ילדיהם.

חזרה ללימודים באשקלון ? ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצת ח.א. איתמר רביבו, תמיר עידן, גדי ירקוני, יוסי קרן ושר החינוך יואב קיש. ומי חסר? צילום: אודי דוד בן דוד
ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצת ח.א. איתמר רביבו, תמיר עידן, גדי ירקוני, יוסי קרן ושר החינוך יואב קיש. ואיזה רשות חסרה בתמונה? צילום: אודי דוד בן דוד

בסיום המפגש, הוציא משרד החינוך הודעה בה נכתב: " שר החינוך קיש הציג את עיקרי התכנית הלאומית לשיקום ולבנייה מחדש של מערכת החינוך של כ-30,000 תלמידי שדרות ויישובי עוטף עזה – "חינוך לתקומה" אשר עלותה כמיליארד ש"ח, בהתאם לחלוקה הבאה:

▪️250 מיליון ₪ עבור בינוי מידי של מוסדות חינוך (בשלב הראשון)
▪️150 מיליון ₪ לצורך בינוי נרחב של מוסדות חינוך נוספים (בשלב השני)
▪️600 מיליון ₪ לצורך גיבוש תכנית פדגוגית מותאמת לתלמידי שדרות ועוטף עזה
(המשמעות: תוספת גמישה של כ-20 אלף ₪ עבור כל אחד מהתלמידים)

התכנית מתמקדת בשיקום ובניית התשתיות הפיזיות והפדגוגיות כאחד: תוספת של כיתות לימוד, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, ובינוי מוסדות חינוך ומרכזי לימוד חדשים: מרכז חדש לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מרכז תמיכה אזורי (מתי"א) עבור תלמידים הזכאים לשירותי החינוך המיוחד ומרכז פסג"ה עבור אנשי ההוראה והחינוך.

עוד מתמקדת התכנית הלאומית בגיבוש תכנית פדגוגית ייחודית, הכוללת מענה רגשי חברתי, לימודי ובלתי פורמאלי, המותאם לתלמידים אלה, שנאלצו להתמודד עם תופת, חורבן ואובדן נוכח המתקפה הרצחנית שארעה בידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר 2023.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "יחד עם שר החינוך והצוותים המקצועיים במשרד החינוך, אנחנו בונים תוכנית מתואמת להחזרת מערכת החינוך העירונית לשגרה במועד שייקבע ויתואם עם הממשלה, מערכת הביטחון וצה"ל כדי שהילדים יחזרו ללמוד בבטחה.

אני מודה לשר החינוך יואב קיש על האוזן הקשובה, על ההירתמות למען ילדי העיר והעמידה האיתנה לצידנו בשגרה ובחירום, בהקצאת משאבים, הפניית תקציבים רבים לטובת הגברת שעות הלימודים וכמובן עבודת הקודש המקצועית של כל צוותי ההוראה בעיר, יחד עם המנהלים וצוות אגף החינוך.

כל ילד בשדרות הוא עולם ומלואו, ואנו נמשיך ללוות אותם, לדחוף אותם למצוינות ולקדם אותם להצלחה וזאת מתוך ביטחון אישי ודאגה לשלומם".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: ״החינוך הוא העוגן המרכזי בבניית החוסן והקהילות שלנו בימים אלה. לצד הקמתן מאפס של עשרות מסגרות חינוך במוקדי הפינוי בסיוע משרד החינוך והרשויות הקולטות, התחלנו להערך ולתכנן את השלב הבא, בו הקהילות תוכלנה לחזור לאשכול בכפוף למצב הביטחוני, עם הקמת בית ספר זמני עורפי במועצה.

שר החינוך וצוות המשרד, שותף איתנו יד ביד לאורך הדרך ומבינים חשיבות המשך פיתוח המענים החינוכיים במוקדי הפינוי לצד ההערכות לשלב הבא של הקמת בית הספר במועצה״

יוסי קרן, מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב: "החינוך הוא עוגן מרכזי והאינדיקציה הראשונה לכך שהאזור מתחיל לחזור לשגרת תפקוד. בלי חינוך איכותי ומצויין, שיכול לקלוט את התלמידים ולהעניק להם מענה הוליסטי ומותאם, לא נצליח להחזיר קהילות לאזור. החינוך הוא המפתח להכל. אני שמח שגם המדינה אימצה את התפיסה החינוכית שלנו ויחד נוכל לבנות פה מערכות חינוך מטובות בעולם.

תודה לכל צוותי החינוך של שער הנגב שעושים את עבודתם בצורה מסורה ומקצועית. תודה למשרד החינוך ובעיקר לשר החינוך, חברי השר יואב קיש, על העבודה המשותפת. תודה גם לכל משרדי הממשלה ולמנהלת תקומה על השותפות. צריך להתחיל את עבודת השיקום בראש ובראשונה דרך החינוך. אנחנו בדרך הנכונה".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "זוהי בשורה חשובה שנובעת מתוך היכרות עם הצורך שלנו כרשות במציאות לא פשוטה אליה נקלענו.

התוכנית של משרד החינוך נעשתה בשותפות מלאה עם הרשות ומהווה השראה לניהול מיטבי שקשוב לצורכי השטח עם הדינמיות המתבקשת בתקופה זו. אני רוצה להודות לשר החינוך ולצוותו על הובלת תוכנית 'חינוך לתקומה' ולקוות שבעזרת ה' נחזור לשגרה מלאה לאחר החזרת הביטחון למדינת ישראל'

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו: "הדבר החשוב כעת זה לתת לתלמידים ולהוריהם את הביטחון לחזור לשגרה עד כמה שניתן, לחזק את מערכות החינוך המקומיות ואת צוותי החינוך הפועלים ללא לאות כדי להעניק לתלמידינו שגרת לימודים בחירום.

אני מודה לשר החינוך יואב קיש ולמשרד החינוך על הליווי והעבודה המשותפת. לצוותי החינוך הפועלים למען התושבים המפונים, למשרדי הממשלה ולמנהלת תקומה על השותפות והנחישות לסייע. רק יחד ננצח ונחזור לשגרה".

שר החינוך, יואב קיש: "אנחנו כאן בשביל ועבור תושבי העוטף ונציגיהם, ראשי הרשויות. משרד החינוך בראשותי מחויב לתת לילדי ולתלמידי העוטף את החינוך הטוב ביותר במדינת ישראל – וכך יהיה".

כל הכבוד! עירייה תומכת ושומרת על העורף – חדשות ירושלים

 

תגובה אחת

  1. כל הכבוד רק אשקלון לא נכללת בכל מה שעשיתם למען תושבי העוטף אשקלון סוג ב עם וכאשר היו באמת נכנסים המחבלים לאשקלון אז אשקלון הייתה נכללת בעוטף מזל שהם לא הצליחו להכנס לאשקלון הגיעו למזלנו לניצנים שם הם נעצרו רצו להמשיך לאשקלון בזכות שייטת 13 לא הצליחו להגיע לאשקלון אבל אשקלון ספגו הכי הרבה טילים בשנים האחרונות והיא לא נכללת בעוטף ממש מאכזב 😥😥😠😠😡😡

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן