החלטה נבונה של גלאם ומחדל חמור באשקלון

הבוקר, בזמן בו רשויות רבות ברחבי הארץ מיהרו להודיע על חזרה לשגרה וקיום לימודים, הורה ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, לבטל את יום הלימודים ברחבי העיר.

גלאם ספג ביקורת על החלטתו שלא לאפשר את קיום הלימודים בעיר, אולם מדובר בחלטה נבונה ונכונה ואיש לא היה רוצה שהסרטונים של התלמידים בנתיבות מתרוצצים עם המורים בזמן האזעקה יהיו גם באשקלון.

ח"כ ניר ברקת ורה"ע תומר גלאם בחמ"ל העירייה, צילום: דוברות עיריית אשקלון

דובר צה"ל אישר הבוקר שהג'יאהד האיסלמי קיבל את הפסקת האש, אולם שעות ספורות מאוחר יותר שוב הגי'אהד האיסלמי פתח בירי, הפעם לאזור נתיבות שם התלמידים היו בעיצומו של יום הלימודים.

נזכיר שמחר הפסקת האש תעמוד למבחן שכן המחבלים ימח שמם מתכוונים להגיע ולהפגין בגדר המערכת ככל הנראה כשהם חמושים כרגיל ויעמידו את חיילי צה"ל במבחן הירי, לאחר שהודיעו שבמידה ויבוצע ירי לעבר המחבלים הפסקת האש מבוטלת.

בינתיים קצין בכיר עימו שוחחנו מספר על מחדל חמור בכפר הנופש הצרפתי באשקלון שם שוהים מבוגרים וקשישים, בעיקר עולים מבריה"מ ולמרות שהמקום אמור להיות תחת פיקוח של הרווחה מסתבר שהמיגון במתחם כולו לוקה בחסר.

לטענת הגורם הבכיר: "במידה והטיל אתמול היה נופל מטרים ספורים מהמקום בו הוא נפל, היו מפנים מהמקום גופות ולא נפגעים באורח קל-בינוני. " ומוסיף: " לא ייתכן שבמקום כזה אין מיגון שאמור לתת מענה לשוהים במקום. "

חבלני המשטרה בזירת הנפילה אתמול בכפר הנופש הצרפתי באשקלון. צילום: דוברות משטרת ישראל

בעיריית אשקלון מסרבים להגיב לדברים למרות זמן רב שניתן להם.

גורם בכיר בעירייה אומר שהסיבה שבעירייה בחרו שלא להגיב קשורה אולי בכך שמישהי מהבכירות ביותר בעירייה מכירה את המקום היטב ואף מנהלת בו פגישות סודיות כמו הפגישות טרם הבחירות האחרונות למועצת וראשות העיר, למרות שמדובר במקום שמקבל מימון מהמדינה ואמור לתת מענה לשימוש אחר לחלוטין.

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן