מאשקלון לבאר שבע ב-45 דקות: הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית לחשמול מסילת הרכבת אשקלון-באר שבע
הוועדה לתשתיות לאומיות, בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, אישרה היום את תוכנית חשמול מסילת הרכבת הקיימת בין אשקלון באר שבע (תת"ל 18/ג).
אורכה של המסילה הוא כ-60 ק"מ והיא כוללת שלוש תחנות: שדרות ואופקים ונתיבות.
מדובר בתוכנית שקודמה על ידי רכבת ישראל, והיא מהווה צעד נוסף בהסבת תנועת הרכבות מדיזל לחשמל, לטובת שיפור איכות האוויר ושיפור השירות לנוסעי הרכבת. חשמול המסילה צפוי לצמצם את זמן הנסיעה משעה כיום לכ-45 דקות בלבד.
עבודות החשמול צפויות להתחיל כבר בשנה הקרובה על ידי רכבת ישראל לאחר אישור התוכנית בממשלה.
התוכנית כוללת גם הוראות המגדירות לראשונה מנגנון רישוי עצמי לרכבת ישראל, שיאפשר זירוז הליכי הרישוי והטלת האחריות על הרכבת כגוף המבצע של עבודות אלה.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "התוכנית הינה חלק מפרויקט חשמול מסילות הרכבת שמובילה הוועדה לתשתיות לאומיות. תכנית זו, היא בשורה משמעותית לפריפריה כלל ולתושבי הדרום בפרט, היא תחסוך זמן נסיעה משמעותי בין הערים הגדולות הדרום והיא אף תתרום בהפחתת זיהום האוויר ובמאבק במשבר האקלים".
התוכנית הינה חלק מפרויקט חשמול מסילות הרכבת שמובילה הוועדה לתשתיות לאומיות שהתחיל מחשמול קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים, ונמשך במסילות רכבת נוספות ברחבי הארץ בהיקף כ-500 ק"מ.