הזלזול בשומרי התורה באשקלון נמשך: חוסר צניעות ומחסור בחניות

החוף הנפרד באשקלון - שומר נפשו ירחק. צילום: אודי דוד בן דוד

כבר שנים ארוכות שבכל קמפיין בחירות נציגי הציבור החרדים מבטיחים לסדר את החוף הנפרד באשקלון, אולם בפועל למרות כל ההבטחות נראה כי הנושא לא ממש משפיע, גם הפעם, על חברי המועצה החדשים שנמצאים בקואליציה ומאפשרים את המחדל.

רבנים הוציאו בשנים האחרונות קריאות שלא להתקרב למקום המכונה " חוף נפרד " באשקלון, מכיוון שההפרדה לא ממש קיימת במקום אולם נראה כי השנה המצב החמיר, בעירייה לא דאגו להוסיף מקומות חניה חדשים ומי שחונים במקום שאמור להיות צנוע הם מתרחצים

החוף הנפרד באשקלון - שומר נפשו ירחק. צילום: אודי דוד בן דוד
החוף הנפרד באשקלון – שומר נפשו ירחק. צילום: אודי דוד בן דוד

המגיעים למקטעי החוף הסמוכים לחוף המיועד לציבור הדתי, ומספר מקומות החניה המועט במילא, לא מספיק עבור אלו שלמרות האזהרות מהרבנים בוחרים להגיע לחוף הנפרד בעיר, וזאת מחוסר ברירה כי אין מקום אחר בו יוכלו לפוש שעות ספורות לפני כניסת השבת או במהלך השבוע.

מקשה על הגברים והנשים

המצב מחמיר כשנשים וצעירות מגיעות לחוף בימות החול, מבקשות לבלות בו בצניעות אולם חוסר ההפרדה באזור מקשה עליהן, ובימי שישי כשגברים רוצים להגיע לטבול לכבוד שבת קודש, הם נתקלים במראות שונים ובחוסר חניה.

מי שהזהיר מכך כבר לפני הבחירות היה חבר מועצת העיר חי דהרי שהמשיך לנסות להלחם מול הנהלת העירייה במטרה לקדם את החוף הנפרד על מנת שיהיה כשר וראוי לציבור שומרי המצוות בעיר, שעל פי יחס הייצוג במועצת העירייה מהווה את רוב תושבי אשקלון אולם פעם אחר פעם מקופח לעומת שאר התושבים בעיר.

שלום קבסה, יועץ שר הפנים שהגיע לאשקלון בשבוע שעבר בהזמנתו של הרב יעקב אביטן נדהם מכך שלציבור שומרי המצוות בעיר אשקלון אין מקום ראוי ובשיחה עם הרב אמר שעיריית אשקלון צריכה להכין את החוף ויש לכך משאבים בעירייה. במידה ובאשקלון יבחרו לטפל בנושא, במשרד הפנים יעשו הכל על מנת לעזור לעיר אשקלון.

הרב אביטן שמע את הדברים ובירך על כך וכעת בכוונתו להמשיך לפעול מול העירייה על מנת להכשיר חוף קבוע ומסודר לפי כל גדרי ההלכה לציבור שומרי התורה ומצוות באשקלון וסביבתה שכן לא ייתכן שהציבור נפגע פעם אחר פעם בשל התנהלות הנהלת העירייה בנושא.

הרב יעקב אביטן שליט"א ושלמה קבסה, עוזר שר הפנים בסיור באשקלון. צילום: עבור אשקלנייעס
הרב יעקב אביטן שליט"א ושלמה קבסה, עוזר שר הפנים בסיור באשקלון. צילום: עבור אשקלנייעס

איך לבחור משקפי שמש מושלמים לא רק לסטייל, אלא גם לבריאות העיניים? – אפצ'י

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן