הזיהום נמשך ועכשיו בחברת החשמל מבקשים גם הקלות

בחברת החשמל פנו למשרד להגנת הסביבה במטרה לאפשר הקלות בהיתרי הפליטה בתחנת הכח רוטנברג בעיר שנחשבת לאחד האזורים המזהמים באזור התעשיה הדרומי.

כזכור בעירייה התריעו מספר פעמים בעבר על דחיית התקנת הסולקנים בתחנה, שכבר אמורה היתה להתקין אותם על מנת להפחית את כמות הזיהום באזורנו אולם הדבר נדחה מספר פעמים בעקבות אישורים שקיבלה החברה.

סגן ראש העיר יורם שפר אמר בתגובה: " לא בכדי לפני יותר משבע שנים אחרי מאבק של עשור שהובלתי על מנת למנוע את הקמת תחנת הכח הפחמית השלישית בעיר מה שהצליח לגרום למניעת אחוזים גבוהים יותר של זיהום ועוד היתה הסכמה לעבור להפעלת דו דלקית בגז ובחירום בפחם. זה היה בשיתוף המועצה הארצית ושר התשתיות עוזי לנדאו, לימים היו אמורים להכניס סולקנים חכמים, זה נדחה בשלוש שנים והיום חמש שנים אחרי הדחייה של השלוש הסולקנים עדיין לא הותקנו. ניתנו הנחיות לפעול בהפחתה של 15% וכך להפחית את הזיהום מהיחידות גם במצב של היום, היתה בקשה לעדכן את ההיתר פליטה שנעשה לפני יותר משנה וחצי וגייסנו יועץ מקצועי שעמד מול המשרד כדי לבקש את התנאים הכי מחמירים. אנחנו לא נאפשר שום הקלה לחברת חשמל, כפי שנהגתי לאורך שנים אמשיך לנהוג גם עכשיו ולא אאפשר שום שינוי גם הקל ביותר. "

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן