הותר לפרסום: האירוע שהחל אתמול – מנהרה שחדרה לשטח ישראל – כל הפרטים

ברגעים אלו הותר לפרסום כי האירוע הצבאי שהחל אמש בעוטף עזה הגיע לסיומו.

גורם שנמצא מאתמול בזירה סיפר למערכת 'אשקלנייעס': " בביקור בזירה ניכר כי המכשול אכן יעיל ובמידה והמחבלים היו מנסים להתקדם עוד קצת עם בניית המנהרה הם היו נעצרים. "

בהודעה הרשמית של דובר צה"ל נמסר כי אותרה ונחשפה מנהרת טרור, אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס.

אילוסטרציה של תוואי המנהרה החדשה, צילום: דו"צ

עוד מסרו בצבא כי הכסף שמועבר לרצועה לצורך סיוע הועבר לבניית המנהרה על חשבונם של תושבי עזה. ובצבא עוד מוסרים כי ישראל ערוכה כעת לכל תרחיש בעקבות חשיפת המנהרה.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות והאיסופיות של המכשול בגבול רצועת עזה. המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.

בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול, שנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, כוחות הנדסיים של צה"ל פעלו היום במרחב הגדר ואיתרו את מנהרת הטרור.

ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל.

צה"ל נחוש להגן על ריבונות ישראל וביטחון אזרחיה וימשיך לפעול נגד הטרור מעל ומתחת לקרקע בכל גזרה בה יידרש לכך."

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול התייחס לפרסום לפני זמן קצר ואמר: ״הקמת המכשול לאורך הגבול הוכיחה את עצמה והצדיקה את ההשקעה. לרגע לא השלינו את עצמנו שהצד השני יפסיק לנסות את טרור המנהרות, אך ידענו שאנחנו בטוחים בזכות המעטפת הבטחונית והמכשול שהוכח עכשיו הלכה למעשה.

האירוע מחדד שבעוטף עזה אף פעם אין שקט אמיתי וארגוני הטרור ממשיכים עם הטרור. לצד פעולות הסיכול החשובות והמוצלחות נדרש שינוי באסטרטגיה ויצירת פתרון ארוך טווח לצד חיזוק יישובי העוטף.

אנו מודים לכוחות צהל היקרים שלקחו חלק בפעילות סיכול המנהרה תוך סיכון אישי למען בטחון תושבי אשכול״.

לאור ההיערכות של צה"ל לתגובה אפשרית מהרצועה, מערכת עדכוני אשקלון תפעל גם בשעות הלילה בדיווחים חריגים בלבד. ניתן לקבל את הדיווחים בהצטרפות לרשת עדכוני אשקלון בלחיצה כאן , אם הקבוצה מלאה לחצו כאן או כאן או כאן או כאן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן