אשקלנייעס

הותר לפרסום: מוטי ממן מאשקלון מואשם במגעים עם סוכנים איראנים

עדכוון 11:50 הותר לפרסום שמו של הנאשם: מוטי ממן, איש עסקים שמתגורר בחודשים האחרונים באשקלון ונקלע לחובות גוייס על ידי איראן לצורך התנקשות בבכירים, העברת מידע ופיגועים בישראל

כתב אישום חמור נגד תושב אשקלון: מגעים עם סוכנים איראניים

אילוסטרציה, רחובות העיר אשקלון. צילום: אודי דוד בן דוד
אילוסטרציה, רחובות העיר אשקלון. צילום: אודי דוד בן דוד

הפרקליטות תגיש היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב אשקלון, המייחס לו ביצוע עבירות חמורות נגד ביטחון המדינה. מדובר במגעים עם סוכנים זרים, תוך כדי כניסה למדינת אויב ללא היתר. המקרה הזה מדגיש את האתגרים המורכבים שבפניהם ניצבת מדינת ישראל, בכל הנוגע לביטחונה הלאומי.

פרטי כתב האישום

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד מיכאל כהן מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הנאשם קיים מגעים ישירים עם סוכנים איראניים. במהלך פגישותיו עם הסוכנים, שנערכו על אדמת איראן, הוא דן באפשרות של ביצוע פעולות טרור בישראל. מדובר בניסיון לפגוע בצורה חמורה בביטחון המדינה, בעיקר על רקע חיסולו של אסמאעיל הנייה בטהרן, מה שמצביע על הקשרים המורכבים בין הארגונים השונים והמאבקים המתרקמים במזרח התיכון.

פעולות טרור מתוכננות

כתב האישום מתאר שיחות שניהל הנאשם עם סוכנים איראניים על האפשרות לבצע התנקשות באישים בכירים בישראל. בין המטרות היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון יואב גלנט. כאשר הנאשם הבהיר כי התנקשות באישים אלה אינה ברת ביצוע עקב רמת האבטחה הגבוהה סביבם, החלה שיחה על חלופות אחרות לביצוע פעולות טרור.

ניסיונות לפגוע בבכירים ישראליים

כתב האישום מציע תמונה מפורטת של הכוונות המטרידות של הנאשם. לא רק שהוא דן בהתנקשויות באישים בולטים כמו נתניהו וגלנט, אלא גם בראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. בדיונים נבחנו אפשרויות שונות לפגיעות, מה שמעיד על תכנון ממוקד וחשיבה אסטרטגית מסוכנת. בנוסף, הנאשם דן גם על חיסול ראשי ערים שונים בישראל, מה שמצביע על כוונות לפגוע במערכת השלטון המקומי.

התארגנות לחיסול מתנגדים

לא רק שנדונה האפשרות לבצע פיגועים בישראל, אלא גם הוצגו רעיונות להקים חוליות חיסול ייעודיות במדינות זרות כמו רוסיה וארצות הברית. חוליות אלה היו אמורות לפעול במטרה לחסל מתנגדים למשטר האיראני, מה שמצביע על מעורבות גבוהה של הנאשם בתכנון מעשי אלימות רחבי היקף.

תמריצים כספיים

הנאשם, שפעל מתוך בצע כסף, דרש מקדמה של מיליון דולר לפני שיבצע כל פעולה עבור הסוכנים האיראניים. השאיפה שלו לקבל תשלום קדם למעשה למניעת ביצוע פעולות קונקרטיות, על אף שהיו הכוונות לשתף פעולה. דרישה זו מצביעה על קו ברור של מניע אישי המניע את הנאשם לפעול נגד מדינת ישראל, ולא על אידיאולוגיה גרידא.

מגעים עם סוכנים זרים

על פי כתב האישום, הנאשם קיים מגעים עם סוכני חוץ בידיעה ברורה כי הכוונה שלהם היא לבצע פעולות שיפגעו בביטחון מדינת ישראל. הוא אף נכנס פעמיים לאיראן, שהיא מדינת אויב, ללא היתר. פעולה זו היא עבירה חמורה על פי החוק, ומהווה סיכון ממשי לביטחון הציבור והמדינה.

החקירה והמעצר

התיק נמצא בחקירה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל (יאחב"ל בלהב 433). הפרקליטות הגישה בקשה למעצר הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בהבהרה כי מדובר באדם מסוכן במיוחד. הסכנה נובעת לא רק מהעבירות החמורות שביצע, אלא גם מהקשרים שהקנה עם סוכנים זרים. מדובר במצב שבו יכולת המענה של מדינת ישראל לניסיונות פגיעה בביטחונה עומדת למבחן.

הסיכון הנשקף

בבקשת המעצר צוין כי הנאשם מהווה סכנה גבוהה במיוחד. כניסתו פעמיים לאיראן, סוג המפגשים שערך עם הסוכנים האיראניים, והחומרה של הפעולות שדיבר עליהם – כל אלה מצביעים על מסוכנות רבה. התחייבויותיו לבצע פעולות חיסול וריגול בישראל, יחד עם המניע הכלכלי, מעלים שאלות קשות לגבי ההגנה על הביטחון הלאומי.

השפעות על החברה הישראלית

התפתחות כזו אינה משפיעה רק על מערכת הביטחון שדואגת בין היתר גם למענקים לאנשי מילואים, אלא גם על תחושת הביטחון האישי של הציבור. אירועים מסוג זה מעוררים פחד וחשש בקרב האזרחים, כאשר ברור כי ישנם אנשים המוכנים לפעול נגד המדינה מתוך מניע אישי, ובמקרים מסוימים גם מתוך קשרים עם מדינות אויב. יש צורך בחינוך ובמודעות ציבורית גבוהה יותר כדי להתמודד עם האיומים הנוכחיים.

כתב האישום שהוגש נגד הנאשם, איש עסקים יהודי מאשקלון, מצביע על חומרים מדאיגים ביותר, המשקפים את הסכנה הנשקפת לביטחון המדינה. המגעים עם סוכנים איראניים, הכוונה לבצע פעולות טרור בישראל והדרישה לתשלום עבור פעולות אלה, כל אלה מסמנים איום ממשי. ההליכים המשפטיים שהחלו מצביעים על חשיבות העליונה של המאבק נגד פעולות טרור וריגול המכוונות נגד מדינת ישראל.

הפרקליטות עומדת על כך שיש לעצור את הנאשם עד לסיום ההליכים המשפטיים, מתוך הבנה של הסכנה הרבה שהוא מציב בפני הציבור והמדינה. כל אדם אשר מהווה איום על ביטחון המדינה חייב להיתפס ולהיענש בחומרה, כדי לשמור על ביטחון האזרחים והמדינה. זוהי קריאת השכמה לכולנו, במטרה לשמר את ערכי הביטחון והצדק במדינה.

בהמשך היום נחשוף פרטים נוספים על זהותו על האדם, שמוכר לרבים בעיר אשקלון ונקלע לחובות כבדים בשנים האחרונות ודרכי הפעולה שלו עם שלטונות וגורמי המודיעין האיראניים כפי שיותרו לפרסום. לעת עתה אפשר לומר שבין היתר הוא אמור היה להתנקש בראשי ערים בישראל לאחר שהצהיר בפני האיראנים שלא יוכל לפגוע בראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

מטעם הנאשם ששמו עדיין אסור בפרסום עד הדיון בעניינו מסר עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם: "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה.

ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".

מוטי ממן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צילום: אודי דוד בן דוד

חשבתם לתרום כליה? אבי בן דוד – אב לשלושה וסבא מאשקלון זקוק לתרומה כליה, על מנת לבדוק אם אתם כשירים לתרומת כליה ניתן ללחוץ כאן ולעבור תשאול ראשוני על ידי הרובוט של מתנת חיים. תודה רבה

 

Exit mobile version