הותר כעת לפרסום: סוהרים נעצרו לאחר שהגנו על עצמם ופגעו במחבל

מחבל במרכז הרפואי ברזילי. צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

חרבות ברזל: מחבלים התפרעו בכלא ביטחוני – מחבל מת

סיפורים הזויים על התנהלות המדינה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' ובתקופה שקדמה למלחמה לא חסרים, אולם הפרשיה הזאת חריגה יחסית לתקופה האחרונה.

מחבלים שנעצרו על ידי כוחות הביטחון והובאו למעצר בכלא קציעות החלו להתפרע בכלא הביטחוני ולגרום להפרת הסדר שנשמר בקפידה במקום.

ההודעה של שירות בתי הסוהר במוצאי שבת קודש

לאחר הפרת הסדר לפני כחודש נקבע מותו של אסיר ביטחוני מבית הסוהר הביטחוני קציעות, שהובא לשם לפני שמונה שנים בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר יהודים וסעיפים נוספים.

בצאת השבת נמסר משירות בתי הסוהר כי האסיר, בן 38, תושב יהודה ושומרון, משוייך לארגון פתח, נקלט בשב"ס במאי 2005 ומרצה מאסר בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

עוד נאמר כי " כבכל אירוע מסוג זה, נסיבות האירוע ייבדקו".

סוהר הגן על עצמו ועל חבריו, מחבל מת

סוהרים שהתגייסו לשירות בתי הסוהר נשלחו לטפל בהתפרעות של המחבלים, שניסו לפגוע בסוהרים תוך כדי הניסיונות שלהם להביא לסדר במקום.

קרב בין המחבלים לסוהרים גרר אלימות קשה ממנה הסוהרים ניצלו, ותוך כדי חילופי מהלומות אחד הסוהרים פגע בראשו של מחבל.

במקום לקבל צל"ש הסוהר נעצר

המחבל שספג פגיעה קשה נפל ומת וכעבור זמן הוחלט לעצור את הסוהר שאמור היה לקבל צל"ש על תפקודו המדהים באירוע תחת לחץ והצליח לנטרל את המחבל.

נציין שלדברי גורם המקורב לאחד הסוהרים שנחשב לחשוד המרכזי, עימו שוחחנו היום, הוא פעל על מנת להגן על עצמו וחבריו ולא ברור מדוע עצרו דווקא את הסוהר שפעל כמצופה ממנו והרחיקו אותו גם מאשתו בימים האחרונים ולא ברור למה.

לטענתו, מעלילים על הסוהר בלי שום סיבה ולא ייתכן שאדם שנשלח להגן על עם ישראל יצטרך לשבת במאסר ובטח ובטח כשמדובר באירוע כזה בו הוא הגן על עצמו ועל אחרים מפני ערימת מחבלים.

בנוסף לסוהר שנעצר ושוחרר למעצר בית, מספר סוהרים נוספים נחקרו באזהרה על מנת לקבל מידע נוסף וגם הם שוחררו למעצר בית במסגרת החקירה הקשורה לאירוע בו המחבלים התפרעו בכלא ואחד מהם מת.

תגובת שירות בתי הסוהר: " רף האתגרים עלה, שיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת"

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: " מאז החלה מלחמת 'חרבות ברזל' קלט שירות בתי הסוהר אלפי אסירים ביטחוניים. לאור זאת, עלה רף האתגרים והאיומים מולם מתמודדים הסוהרים והם מבצעים משימותיהם ומתגייסים למאמץ הלחימה.

נדגיש כי גם תחת המציאות הביטחונית הקשה בישראל, מקפיד הארגון בשמירה על המקצועית והערכיות.

אירועים המחייבים בדיקה, ככל וישנם, יתקיימו בשיתוף פעולה מלא עם היחידה החוקרת עד לסיומה".

ממשטרת ישראל נמסר: " היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 חוקרת חשד לאירוע אלים שארע לפני כחודש בכלא בדרום הארץ. השבוע נחקרו 19 סוהרים במשרדי היחידה ובתום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת".

מטעם הסוהרים נמסר בשם עו״ד עדי קיצר: "מדובר בסוהרים ולוחמים אשר מתמודדים עם אתגרים קשים למול אסירים מסוכנים. מצפים מהנציבה להורות להתערב באופן בהול ולהורות על השבתם של הסוהרים לעבודתם".

מחבל במרכז הרפואי ברזילי. צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד
מחבל במרכז הרפואי ברזילי. אילוסטרציה, צילום ארכיון: אודי דוד בן דוד

קצירת זרע מחללים – אפצ'י בדיווח על הדיון הכואב שהתקיים הבוקר בועדת הבריאות בכנסת

תגובה אחת

  1. תלכו לעזאזל כמה שנהייתם מטומטמים הם רצחו ואנסו הם גמרו על ערים שלימים הם לא שאלו מה קורה לכם עברתם צד או מחקים לצלש יאו לא תקבלו כלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן