הורחב מבצע 'קמחא דפסחא' באשקלון: למעלה מ-3,800 משפחות ואזרחים ותיקים קיבלו סיוע לחג

לא משאירים אף אחד מאחור: גם השנה עיריית אשקלון, באמצעות אגף הרווחה והשירותים החברתיים, ביצעה מערך נרחב של חלוקת 'קמחא דפסחא' למשפחות ואזרחים ותיקים נצרכים שאינם מטופלים באגף, זאת בהתאם למדיניות ראש העיר, תומר גלאם, לסייע ככל הניתן לכל מי שזקוק לכך על מנת שכל תושבי אשקלון יוכלו לקיים את החג בצורה ראויה ומכובדת.

הסיוע הוענק באמצעות סלי ותווי מזון וכן תווי קנייה; גם בגני הילדים לא ויתרו על המסורת ואספו מצרכים לטובת מי שזקוק לכך לקראת החג.

כ-2,100 בתי אב קיבלו סלי ותווי מזון שהוענקו להם על ידי כ-100 מתנדבים ועובדי עיריית אשקלון שנרתמו לטובת העניין. בין הארגונים שהשתתפו בחלוקה, עמותת ידידים, קבוצת מאמאנט, קבוצת נשים יוצאות אתיופיה מעצימות, עמותת אג'נדה, חברת עשות, כפר ש"י וסטודנטים מלגאים.

בנוסף לכך, כ-1,750 בתי אב קיבלו סיוע לחג הפסח באמצעות תווי קנייה אשר אפשרו להם לבצע קניות לחג. החלוקה בוצעה במנהלות השכונתיות על ידי עובדות השכונה במטרה לאפשר לאותם תושבים לחגוג את חג הפסח בכבוד.

גם מסגרות החמ"ד בגני הילדים בעיר לא ויתרו על המסורת ובהובלת הצוותים החינוכיים אספו הילדים מצרכים למשפחות שזקוקות לכך, והיו חלק בלתי נפרד מהתהליך החשוב שעודד אותם לנתינה ולעשייה למען האחר.

ראש העיר, תומר גלאם אמר על היוזמה המסורתית: "דווקא תקופת החגים יכולה להיות קשה ומורכבת עבור מי שידו אינה משגת. אנחנו כאן בדיוק בשביל זה ולכן גם הרחבנו את הסיוע שלנו השנה, כדי שאף אחד מתושבי אשקלון לא יהיה רעב בחג, כדי שאף משפחה לא תשב ליד שולחן ריק.

אני רוצה להודות לכל המתנדבות והמתנדבים שהתגייסו לטובת העניין ונתנו מעצמם ומזמנם למען האחר ולמען הקהילה. הערבות ההדדית באשקלון היא מהיפות והגדולות בישראל ואני גאה ומברך על כך. עיריית אשקלון תמשיך לסייע לכל מי שזקוק לכך. שיהיה חג פסח כשר ושמח לכל תושבי אשקלון ולכל בית ישראל".

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי מוסיפה: "הגדלנו את מספר סלי המזון והתווים שחילקנו השנה לטובת אותם תושבים שאינם נעזרים בשירותי הרווחה באופן שוטף אך תקופת החגים קשה להם כלכלית.

אגף הרווחה משרת תושבים רבים אשר זקוקים לסיוע בתחומי חיים שונים. על כן, אני פונה לתושבי העיר ומבקשת לתת מתן תשומת לב בתקופת החגים לסביבתם.

אם אתם נתקלים בקשישים בודדים או באנשים שידם אינה משגת לארוחת חג ולמוצרי מזון באופן כללי. אנא הפנו אותם או פנו בשמם אלינו. אנו נעשה כל שביכולתנו לסייע".

קמחא דפסחא

ראש העיר סייר בקייטנות פסח: למעלה מ-7,800 ילדות וילדים משתתפים בקייטנות בגני הילדים ובבתי הספר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן