הבוקר באשקלון: הורים השביתו את הלימודים בממ"ד ברנע – " לא הגיוני שיהיו 40 תלמידים בכיתה אחת"

הורים לתלמידים בכיתה ו' בבית הספר ממ"ד ברנע בעיר החליטו הבוקר להשבית את הלימודים ומרבית תלמידי הכיתה לא הגיעו לבית הספר.

האם הצפיפות בברנע משפיעה גם על התלמידים?

לטענת הורים לילדים הלומדים בבית הספר ממ"ד ברנע בשנים קודמות היו לכל היותר 20 תלמידים בכיתה בבית הספר ולעומת זאת השנה בכיתה ו' יש 40 תלמידים היושבים יחד בכיתה אחת, מה שמביא לטענתם לצפיפות וקשיים בהליכי הלמידה של הילדים בשנה האחרונה שלהם בבית הספר היסודי, רגע לפני חטיבת הביניים.

מירב אביטל, המייצגת את ההורים אמרה היום: " הילדים בכיתה ו בשנה קריטית וחשובה כל השנים למדו בכיתות נפרדות וקטנות.

בית הספר עבר תהפוכות בהנהלה מכל מיני סיבות, וכעת, בשנה האחרונה של הילדים בבית הספר איחדו אותם לכיתה אחת.

הדבר יוצר קשיי למידה אצל רובם בעקבות צפיפות, חוסר השתלטות על הכיתה וכיוצא בזה מה גם שההתנהלות מול המנהל אינה משביעה רצון מאחר ואין תשובות ורצון לשנות צורת למידה שכזו.

עוד אומרת אביטל: " לא נותרה ברירה אלא להגיע לקצה ולהשבית את יום הלימודים בהסכמה מרובה של רוב ילדי הכיתה מתוך רצון לסיים התנהלות זו לטובת הילדים עם שיח מכבד מול ההורים "

כמו כן היא מוסיפה: " חשוב לציין שנעשו פניות להנהלת בית הספר בתחילת שנה על מנת לשנות את הפורמט הנוכחי של 40 ילדים בכיתה אך נתקלו באוזניים ערלות "

כאמור פניות ההורים לעיריית אשקלון ולצוות החינוכי לא הועילו וכעת הם החליטו להשבית את הלימודים לאור ההתנהלות הנוכחית שמקשה לטענתם על התלמידים שלא אמורים להיות כלי מיקוח בידי עיריית אשקלון.

גורם בעירייה מסר שבשבוע שעבר בוצעה פנייה מעיריית אשקלון למשרד החינוך בנושא אולם היא טרם נענתה.

 

מנופי בנייה בשכונת ברנע, הצפיפות בשכונה משפיעה גם על בתי הספר? צילום: אודי דוד בן דוד

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " בבית הספר חמ"ד ברנע הושקעו, בחודשים האחרונים, מאות אלפי שקלים לטובת שיפוצו והרחבתו, זאת בהתאם למדיניות ראש העיר לאפשר לתלמידים סביבת לימודים נעימה וחדשה, לאחר הזנחה של שנים.

לסוגיית הכיתה, התקן שקבע משרד החינוך לפתיחת כיתה נוספת עומד על 41 תלמידים. נדגיש כי אם זה היה המצב בכיתה, הרי שהעירייה הייתה עושה כן ופותחת כיתה נוספת לרווחת התלמידים.

מכל מקום, מינהל החינוך פועל בנושא מול משרד החינוך במטרה לקבל מהם אישור, לפנים משורת הדין, לפתוח כיתה נוספת. אנו ממתינים לתשובת המשרד ונעדכן כשתובא לידינו. "

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן