האם הרפורמה בחשמל תשפיע על העיר אשקלון?

בשבוע האחרון אנו עדים ליותר ויותר חברות שבחרו לזנק פנימה לרפורמה בחשמל, בשוק התחרותי ביותר שצפוי להתקיים בשנים הקרובות.

בין החברות, גם חברת בזק חשמל וחברות מוכרות נוספות שאמורות להיאבק על הלקוחות בקרב הציבור הישראלי ומי שאמורים להנות בעיקר מהתחרות הצפויה, הם האזרחים המחזיקים משקי בית ברחבי הארץ ומשלמים כיום הון תועפות עבור צריכת חשמל בבתיהם.

רפורמה בחשמל? גם לאשקלונים מגיע אויר נקי - הארובות בתחנת הכח של חברת החשמל רוטנברג, אשקלון. צילום ארכיון: יוסי וייס, חברת החשמל
רפורמה בחשמל? גם לאשקלונים מגיע אויר נקי – הארובות בתחנת הכח של חברת החשמל רוטנברג, אשקלון. צילום ארכיון: יוסי וייס, חברת החשמל

הרפורמה בחשמל: פגיעה בהכנסות של חברת החשמל

כחלק מהמהלכים ברפורמה הצפויה, ככל הנראה חברת החשמל תתחיל הליך של התייעלות וביטול תקנים מיותרים, מה שיגרום לעובדים בחברה לנסות ולשפר את מיקומם בתפקידים עם ההטבות הגדולות.

בעיר אשקלון ממוקמת תחנת הכח רוטנברג של חברת החשמל, שנחשבת לאחד הגורמים המזהמים וללא מפריע המשיכה לפעול גם בשנים האחרונות, למורת רוחם של פעילי סביבה שטענו שהפיקוח על תחנת הכח אינו מספק.

האם הרפורמה תשפיע על אשקלון?

כזכור, בעקבות מידע שדלף מעיריית אשקלון, מערכת אשקלנייעס – אתר החדשות של אשקלון יצאה לבדיקה בה התברר כי ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, עדיין נחשב עובד של חברת החשמל.

למרות שגלאם נבחר לתפקיד ראש העירייה, הוא בחר שלא לוותר על ההטבות הצפויות במסגרת הותק בחברה ושמר על מקומו למקרה שיום אחד יצטרך לחזור לעבוד בחברת החשמל.

לאחר החשיפה, פעילי איכות סביבה מאשקלון החלו לתהות כיצד ייתכן שראש עירייה שאמור לפקח על חברת החשמל נחשב לעובד החברה ומחכה ליום בו הוא יחזור לעבוד בה, וטענו כי יש קשר בין חוסר הפיקוח ההדוק מצד עיריית אשקלון להיותו של תומר גלאם עובד בחל"ת מהחברה.

גם גורמים בהנהלת חברת החשמל ניסו להבין כיצד הדבר ייתכן ופנו לבדיקה מול הממונה, אולם משם לא נמסרה להם תגובה, ועד היום, למעלה מ8 שנים, גלאם עדיין נחשב לעובד חברת החשמל, בחל"ת.

תראו מה קורה אצלו במדיה. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם בועדה בכנסת
התגובות במדיה התחילו להשפיע עליו? ראש העיר אשקלון, תומר גלאם בועדה בכנסת. צילום מסך מתוך ערוץ הכנסת

כעת, עם תחילתה של הרפורמה שתביא להתייעלות בחברת החשמל, ייתכן שיתבטלו בחברת החשמל תקנים מיותרים, ולאחר הבטחתו של גלאם בשידור חי כי לאחר הבחירות יעזוב את חברת החשמל, נותר להמתין ולבדוק אם אכן יעמוד בהבטחתו ויעזוב את חברת החשמל גם אם תושבי העיר יחליטו להחליף אותו בתפקיד רה"ע, או שינסה לוודא שעתידו בחברת החשמל מובטח למרות ההתייעלות הצפויה.

במידה ויחליט לעזוב את חברת החשמל, ייתכן והפיקוח על החברה מצד עיריית אשקלון יגבר ויוחלט להציב נהלי עבודה בשיתוף גורמי הסביבה בעיר במטרה לדאוג לאיכות האויר באשקלון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן