דרמה בקומה הרביעית בבניין העירייה – אטיאס ויפרח בחוץ

לאחר שביום חמישי האחרון נודע שסגן ראש עיריית אשקלון הרב יעקב אביטן עוזב את התפקיד ועובר לתפקיד השר לשירותי דת, מסתבר שהשבוע שני חברי קואליציה הגישו את התפטרותם מהתפקיד.

הקואליציה בעיריית אשקלון עומדת בסימן שאלה, לאחר שנפתח מאבק על תפקיד סגן ראש העיר כשכל אחד משלושת המועמדים בשס"ג ראוי לתפקיד ולא ברור מי מהם יקבל אותו.

בנוסף, חברי מועצת העיר משה אטיאס ויוחאי יפרח הגישו אתמול מכתב התפטרות מהקואליציה לראש העירייה תומר גלאם, כשהסיבה לוטה בערפל.

אשקלונים רבים עשויים להיות מופתעים מהמהלך, שכן הוא מגיע כשברקע קולות גם מצד סיעות נוספות על תפקוד העירייה בתקופה שטרום הקורונה והדברים צפים שוב.

גורם בעירייה טוען שאטיאס החליט לצאת בעקבות הפרה של ההסכמים הקואליציונים שנחתמו עימו ועם יפרח לאחר הבחירות ותחושתם שמנסים למנוע מהם לקדם את ענייני הצעירים בעיר.

משה אטיאס צילום: טל פלינט

כזכור לפני שלושה שבועות פונה המשרד שלהם ללא ידיעתם, מה שגרם לתדהמה רבה בעיר.

נזכיר שבעוד שבועיים מועצת העיר צפוייה להתכנס ובמידה ולא יהיו שינויים, חברי מועצת העיר יקבלו את ההתפטרות של חמ"ה אטיאס ויפרח מהקואליציה והם יחברו לאיתמר שמעוני ושאר חברי המועצה היושבים באופוזיציה.

ישיבת המליאה של מועצת העיר לאישור התקציב, התקציב הבא יעבור? צילום: דוברות עיריית אשקלון

כמו כן, תקציב העירייה אושר רק לאחר זמן מהמועד הצפוי והקואליציה כעת צפויה למריבות נוספות עם פינוי תפקיד המשנה לראש העיר על ידי משה אטיאס.

אטיאס ויפרח סירבו להגיב לידיעה.

בתוך כך, לאחר שפרסמנו אתמול את ההערכות לגבי זהות סגן ראש העיר, התברר כי ייתכן וחבר מועצת העיר אברהם עשור יהיה המועמד היחיד לתפקיד.

ממידע שהגיע למערכת עולה כי עשור אמור היה לקבל את התפקיד כבר בתחילת הקדנציה, אלא שמשבר בתוך המועצה מנע מעשור את התפקיד והיום, אחרי המעבר לעיר הקודש ירושלים בעקבות מינויו של הרב יעקב אביטן לתפקיד השר לשירותי דת, טוענים גורמים המקרובים לסיפור כי אברהם עשור מוביל במירוץ לתפקיד.

אמנם, חברי ש"ס עו"ד שי רובין וחי דהרי נמצאים גם הם ברשימת המועמדים הפוטנציאליים לתפקיד, אך נראה שבסופו של דבר מי שיכריע את המערכה הוא הרב אביטן שככל הנראה, יעניק את התפקיד לרב עשור על פי סיכום מוקדם בינהם.

בימים הקרובים צפויה הסוגיה להיפטר כאשר הרב אביטן צפוי להעביר את החלטתו לידי ראש העיר שנוטה להשאיר את ההחלטה על זהות הסגן הבא בידיו של השר לשירותי דת החדש.

מה שברור, לאוהבי הפוליטיקה וישיבות מועצת העיר, הולך להיות כיף בישיבה הקרובה שתהיה ככל הנראה גדושה בסעיפים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן