גם הרכוש שלכם נפגע? אחרי בדיקת ההידרולוג: תביעה חמורה נגד עיריית אשקלון ע"י תושבים בגין ההצפות

תושבי רחוב הנמר שביתם ניזוק בסערה הראשונה החורף, הגישו תביעה נגד עיריית אשקלון.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד דוד מנע ועו"ד חיה מנע נכתב בין היתר:

" בתי התובעים, אשר חלקם מתגוררים ברחוב הנמר, חלקם ברחוב אמנון, כוכב ים, הרב יצחק נסים ודולפין, הוצפו ממי נגר אשר חדרו לבתיהם, הציפו את חדרי הבית והגיעו עד לגובה של כ – 95 ס"מ ומעלה.

עקב ההצפות נגרם נזק רב לבתים של התובעים, לתכולתם ולחצרות הבתים "

עוה"ד דוד מנע ועוה"ד חיה מנע. צילום: ראובן קופוצינסקי

 

כמו כן, מסתבר שדיירי הרחוב, שנפגעו כתוצאה מהמחדל בחרו שלא לקחת סיכון ולא סמכו על כך שהעירייה תשלח למקום שמאי.

בכתב התביעה נטען ש"התובעים אשר חששו כי הנתבעת תתכחש לנזקים אשר נגרמו לבתיהם ולתכולת דירותיהם ומשנוכחו שלא נשלח שמאי מטעם הנתבעת לבדיקת הנזקים בזמן אמת,

מיהרו לשכור את שירותיו של שמאי מומחה כדי שיתעד ויעריך את הנזקים שנגרמו לבתיהם עקב ההצפה.

השמאי הגיע לבתיהם המוצפים כאשר חלק ממי השיטפונות עדיין היה בבתים ובחצרות.

מן הראוי לציין, כי במתחם מגוריהם של התובעים לא התקינה הנתבעת מערכת מתאימה ומותאמת לניקוז מי גשמים ואפילו לא תשתית ראויה של ביוב, וזאת חרף העובדה שהצפות כגון אלו שהן נשוא תביעה זו, קורות לא פעם באזור.

בזמן שיורדים גשמי חורף עזים, כל האזור מוצף, המים עולים על גדותיהם, שכן המערכת אינה מסוגלת לנקז את כמויות המים אשר פורצים לבתים וגורמים לנזקים כבדים. "

כביש רבין בהצפות, צילום: באדיבות הצלם

 

עוד דובר בכתב התביעה על המשאבה שהוצבה ברחוב הנמר ולא הופעל ונאמר: " יתר על כן, ברח' הנמר הציבה הנתבעת משאבה לניקוז מי הגשמים והעברתם מהרחוב, ברם, המשאבה שהוצבה ע"י הנתבעת כלל לא פעלה. "

 

כמו כן, מתברר כי דיירי הרחוב כבר פנו לפני כחודש לעירייה, ולאחר שלא קיבלו מענה הוחלט להגיש את התביעה לבית המשפט.

בכתב התביעה נגד עיריית אשקלון נכתב בנוגע לכך כי: " עד למועד הגשת כתב התביעה דנן לא התקבלה תשובה עניינית מטעם הנתבעת בדבר המשך טיפולה בנזקי התובעים – לית מאן דפליג שהתובעים לא פוצו בגין הנזקים.

כמו כן, הנתבעת לא הציגה בפני התובעים או ב"כ דו"ח שמאי מטעמה המתייחס לנזקי השיטפונות באיזור, או כל דו"ח רלוונטי אחר. יצוין כי אין זו פעם ראשונה שהנתבעת מתרשלת בכל הקשור לשטפונות בתקופת גשמים ואשר חודרים לבתי התובעים. "

בנוסף, בבדיקה שנערכה ברחוב על ידי הידרולוג מומחה נמצאו ממצאים מדאיגים לגבי המחדל ובכתב התביעה נאמר: "בחווה"ד הנרחבת והמלומדת של ההידרולוג ד"ר מוטי כהן, מומחה בפיסיקה של הקרקע, אשר הוזמן ע"י התובעים ליתן חוות דעתו,

בדק את השטפונות ברח' הנמר באשקלון וקבע כי נמצא פער גדול מאוד בין הספיגה הנכנסת והספיגה היוצאת באמצעות צנרת הניקוז. פער תכנוני וביצועי הדורש תיקון."

לסיכום, אחרי שהציגו עובדות וטענות בכתב התביעה, עורכי הדין דוד מנע וחיה מנע הביעו את דרישתם של הדיירים וכתבו:

" אשר על כן מתבקש ביהמ"ש הנכבד לזמן את הנתבעת לדין ולחייבה לשלם לתובעים את שעור נזקיהם 2,005,045 בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק, ממועד הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל

וכן עלות בגין חוו"ד השמאי לכל התובעים בסך של 4,500 ₪ X 7= 45,535 ₪ בתוספת מע"מ, ובסה"כ 53,276  ₪. סך הנזקים שנגרמו לתובעים 2,058,321 ₪.

 התובעים הינם אנשים מן הישוב, אשר בעמל רב, במשך שנים רבות, טיפחו את ביתם ואת תכולת הבית, נאלצו לחזות בפירות עמלם נשטפים תחת זרמי המים העזים של מי גשמים מלוכלכים, שחדרו לביתם מהרחוב, הורסים בדרכם את מבנה ביתם ותכולתו."

כאן באשקלנייעס, נמשיך ונעקוב אחר התפתחות האירועים.

 

מה דעתכם על הדברים? הגיבו על הכתבה בפייסבוק של אשקלנייעס:

 

מערכת עדכוני אשקלון פתחה גם עדכונים לפי שכונות העיר על מנת שאתם האשקלונים תקבלו את המידע החשוב לכם בגזרה הקרובה לבתיכם, ההצטרפות כמובן חופשית וללא עלות, הקבוצות שקטות:

להצטרפות לקבוצת עדכוני אשקלון לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת ברנע, לחצו כאן 

להצטרפות לקבוצת אפרידר והמרינה לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת שמשון לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הסיטי לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת נווה אילן /נאות אשקלון לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת נווה דקלים / הדרים לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת אגמים לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת גבעת ציון/פארק אלון/שיכונים לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת כוכב הצפון / ר. אשכול/ מגדל לחצו כאן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן