גירעון של 100 מיליון ש"ח בקופת עיריית אשקלון? איתי סהר דורש הבהרות

גירעון בעיריית אשקלון? המכתב של איתי סהר לגזבר העירייה

חבר מועצת העיר אשקלון, איתי סהר דורש הבהרות מסמנכ"ל הכספים בעיריית אשקלון, איציק וייצמן לאחר שהעירייה הגישה מסמך לועדה המחוזית דרום ובו הצהירה בדיווח שהגרעון הצפוי השנה עומד על 100 מיליון ש"ח.

למרות הגירעון הצפוי כפי שהצהירה העירייה, זה לא מנע מחברי הקואליציה השונים של גלאם לאשר לחבריהם שלושה תפקידים של סגן ראש עיר בשכר עצום של 800 אלף ש"ח לשנה מקופת העירייה, למרות ההתנגדות של חברי האופוזיציה וכעת בעירייה נערכים לדיוני אישור התקציב לשנה הקרובה.

בזמן בו בעירייה כבר ידעו מה מצפה לעיר, בחרו בשנת הבחירות לשפץ כיכרות ולערוך מופעים רבים בעלויות גבוהות, למרות שהיו מי שהזהירו מבזבוז הכספים וטענו שהדבר נעשה בחוסר אחריות, מה גם שאין מיגון ראוי ברחבי העיר ואת התוצאות של חוסר המיגון תושבי העיר חוו על בשרם עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

איתי סהר: חברי המועצה לא יכולים לאשר את התקציב הקרוב ללא הבהרת מצבה הכלכלי של העירייה, שטוענת לגירעון של מאות מיליונים החל מהשנה הקרובה

איתי סהר, חבר מועצת העיר אשקלון. נלחם נגד בזבוז הכספים בתקופה של גירעון בעיריית אשקלון. צילום: ענת קזולה, קיו עלית
איתי סהר, חבר מועצת העיר אשקלון. נלחם נגד בזבוז הכספים בתקופה של גירעון בעיריית אשקלון. צילום: ענת קזולה, קיו עלית

בתאריך 14.3 פורסם כי עיריית אשקלון הגישה לוועדה המחוזית דרום מסמך התנגדות להמשך ביצוע שלב ב' של הסכם הגג עליו חתומה העיר. הטעם המרכזי להתנגדות העירייה על פי הדיווח הוא גרעון צפוי לשנת 2024 של כ-100 מלש"ח כבר במצב הקיים כיום בשל אופן ביצוע שלב א של הסכם הגג.

האמור בהתנגדות תואם את האמור בדו"ח כלכלי שהזמינה העירייה ושממצאיו פורסמו בעבר. הזהרות בנושא גם הושמעו פעם אחר פעם על ידי סהר שכבר בשנת 2020 הזהיר כי הסכם הגג הוא "שיק בלי כיסוי" שיביא את העיר לגרעון בן עשרות מיליונים בשנה. אזהרות שהצטרפו לאזהרות אנשי מקצוע וביניהם מי שכהנה כמנהלת הסכם הגג – אשרת בניטה, שהשמיעה אזהרות דומות.

גירעון בעיריית אשקלון? הכתובת היתה על הקיר

הממצאים הללו הוכחשו בעבר על ידי הנהלת העיר, אך כאמור הובאו כעת בהתנגדות מטעם העירייה עצמה ובנוסף, בניגוד גמור להתנהלות המצופה מרשות הדוהרת לגרעון, ממצאי הדו"ח ומהאמור כעת על ידי העירייה בעצמה, העירייה הוסיפה יחידות דיור משלב ב' של הסכם הגג לשלב א' למרות המשמעויות הכלכליות, והנושא נדון בחדר המועצה בישיבה שפוצצה על ידי ראה"ע גלאם לקראת סיום הקדנציה הקודמת.

בישיבת העיר הקרובה צפויה מועצת העיר אשקלון להתבקש לאשר תקציב לשנת 2024. לטענת סהר: "לא ניתן לאשר תקציב באחריות כאשר יש חשש לגירעון בן מאות מיליוני שקלים שילווה את העיר בשנים הקרובות ועל פי עמדת העירייה – רק ילך ויגדל"

"על הנהלת העיר להודיע האם יש או אין גירעון או חשש לגירעון ואם יש – מה תכנית ההבראה ומה התכניות ליציאה מהמצב הזה ולהבראת העירייה. אני בהחלט מאמין שניתן לעשות זאת, אבל צריך לפעול מיד ולא להסתיר דברים מתחת לשטיח. בכל מקרה חבר מועצה לא יכול להצביע באחריות על נושאים תקציביים ללא הבהרת השאלות הכבדות האלה".

סהר פנה השבוע לסמנכ"ל הכספים בעיריית אשקלון ולהנהלת העיר בבקשה לקבל את המידע, והודיע כי בכוונתו להמשיך ולפעול מול כל גורם רלוונטי, בראשם ממונה משרד הפנים, כדי שההצבעה על התקציב תיעשה באחריות.

"אני מצפה לשיתוף פעולה מהנהלת העיר וכמובן מצפה מכל חברי המועצה לנהוג באופן דומה"

גירעון בעיריית אשקלון? המכתב של איתי סהר לגזבר העירייה
גירעון בעיריית אשקלון? המכתב של איתי סהר לגזבר העירייה

בן גביר: חיילים לא נשלחו למות כדי לשמור על נכסי קטארים – פרסום ראשון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן