בעיריית אשקלון נרדמו בשמירה? בדיחה לא מצחיקה: מחר אין לימודים בכיתות ה'-י' בשלישי כנראה שכן יהיו

למרות שהעיר אשקלון, על פי כמות חולי הקורונה הפעילים, נחשבת לעיר צהובה, בעקבות חוסר עדכון בקבינט הקורונה, העיר מוגדרת עדיין ככתומה.

ההחלטות על אופי הסגר התקבלו מוקדם יותר היום, אולם מסתבר שמישהו לא לקח את הנושא ברצינות, ובמקום להתריע על כך בזמן ולפעול מול חברי קבינט הקורונה, משום מה, למרות שבפועל העיר כאמור נחשבת כעיר צהובה, בהגדרות הנוכחיות היא עדיין מוגדרת ככתומה ולמעשה בעקבות ההגדרה הלימודים בכיתות ה'-י' לא יתקיימו מחר בצורה פרונטלית ובמקום ללמוד באוירה של כיף, הילדים יצטרכו לסבול עוד מספר שעות של למידה מרחוק.

עם זאת, בעיריית אשקלון תולים כעת תקוות בישיבת קבינט הקורונה מחר שאמורה להחזיר את הגדרת העיר אשקלון לעיר צהובה ובכך להחזיר גם את הלימודים בכיתות ה'-י'.

נציין שברשויות אחרות בארץ, המוגדרות כירוקות או צהובות, הלימודים יתקיימו בכל שכבות הגיל בכפוף להנחיות משרד הבריאות, משרד החינוך והזרוע הביצועית בפיקוד העורף ובאשקלון בכיתות ה'-י' התלמידים ילמדו באמצעות למידה מרחוק.

מוקדם יותר היום, יצאה הודעה מטעם משרד החינוך ובה נכתב:

" הלימודים יתקיימו בכפוף לתכנית הרמזור – על פי רשימת היישובים: ירוקים, צהובים, כתומים ואדומים שקבעו משרד הבריאות וקבינט הקורונה

משרד החינוך מודיע הערב כי הלימודים מחר (ב') ועד להודעה חדשה יתקיימו בכפוף לתכנית הרמזור שהונהגה במערכת עד עתה.

בהתאם לתכנית זו:
▫️ הלימודים בגני הילדים, בכיתות א-ד יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה (לרבות בערים אדומות וכתומות)
▫️ הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים (לרבות בערים אדומות וכתומות).
▫️ מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה.
▫️ כיתות ה-יב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק.
▫️ במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א – י"ב: יתאפשר מעבר תלמידים בין 2 קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות.
▫️ הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בקבוצות של עד 20 תלמידים ואיש צוות חינוך.
▫️ לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכל המערכת".

לא כל כך כיף לראות בית ספר סגור? מדרגות בבית ספר באשקלון, יישארו ריקות? צילום: עבור אשקלנייעס

מעיריית אשקלון נמסר לפני זמן קצר: " בהתאם להודעת משרד החינוך, הלימודים בערים ברחבי הארץ יתקיימו בכפוף למדרג הרמזור, לפיו בערים כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטליים בכיתות ה׳-י״ב.

מאחר וטרם נתכנסה הוועדה להכרזה על צבע הרשויות מאז החלטתה האחרונה, אשקלון עדיין מוגדרת כעיר כתומה ולכן הלימודים בכיתות ה׳-י״ב, יתקיימו במתכונת למידה מרחוק בלבד.

ההחלטה תקפה למחר (שני 28.12.20), אז תתקיים ועדה לבחינה מחודשת של צבעי הרשויות על פי מדרג הרמזור.

נדגיש כי בגני הילדים, כיתות א׳-ד׳, מסגרות החינוך המיוחד ונוער בסיכון ילמדו כרגיל.

על כל שינוי, נוסיף לעדכן".

ידעתם שהיא חיה בינינו באשקלון? מרתק! זהבה רבנו חומה – גיבורת ישראל האמיצה והצנועה – סיפור החיים המדהים של תושבת אשקלון שנפטרה בגיל 88

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן