בעירייה מגיבים לדו"ח המבקר – התגובה המלאה

מבקר המדינה טען הבוקר שהמחדלים שפורסמו בנושא הבטיחות בגני הילדים בוצעו לפני כשנה ואף כתב מפורשות את התקופה בה ארעו המחדלים אולם בעירייה טוענים היום שבניגוד לדבריו של המבקר הדברים נעשו עוד טרם כניסתו של ראש העירייה לתפקיד, למרות שהמבקר מדבר על תקופה בה הוא כיהן בתפקיד כבר במשך שלמה ויותר.

נציין שאכן לא ניתן לקשר לגלאם באופן ישיר את השקרים שהועברו למשרד החינוך בנושא הבטיחות בגני הילדים והליקויים שנמצאו וראש העירייה לא אחראי לבדוק באופן ישיר כל עובד ועובד ובוודאי שאי אפשר לטעון שהוא זה שהורה לשקר למשרד החינוך בנושא הליקויים בגני הילדים, אולם תגובת העירייה מעלה תמיהה גדולה עוד יותר לגבי אופן ההתנהלות בעירייה בשנה האחרונה, שכן למרות שדו"ח המבקר עסק גם בנושא מספר בניינים בהם קיימים באשקלון צוברי גז, בעירייה העדיפו להתעלם לחלוטין מתגובה לדבריו החמורים של מבקר המדינה בנושא והתייחסו באופן מזערי לנושא הבריכות בעיר.

( לקריאה נוספת וקריאת הפרטים כפי שהובאו בדו"ח מבקר המדינה לחצו על התמונה:

בתגובת העירייה נמסר: " עם קבלת הדו"ח לידה, כבר לפני מספר חודשים, ביצעה עיריית אשקלון שורה של פעולות על מנת ליישם את ההמלצות על הצד הטוב ביותר. לסוגיית אישורי בטיחות שנתיים, העירייה הוציאה נוהל לבדיקה שנתית של מתקני המשחק בחצרות גני הילדים בהתאם לדרישות תקן מתקני משחקים 1498.

 

כמו כן, מחלקת חשמל באגף האחזקה מבצעת בדיקות אחת לשנה בכלל הגנים ובדיקה על פי 'חוק החשמל'. לסוגיית תיקי הביטחון, בכלל גני הילדים יש תיקים המכילים את כל הנדרש בחוזר מנכ"ל. תכולת התיקים נבדקת בתחילת כל שנה וכל קב"ט בגזרתו דואג שיהיו מעודכנים.

 

לגבי התיק החסר, הנושא נבדק וטופל. לסוגיית עדכון תאונות בגני הילדים, הקב"טים מנחים את הצוות החינוכי בגנים לעדכן ולדווח על כל אירוע ומונחים לוודא שהגורם האחראי יכיר את הנוהל. מכל מקום, האירועים, במידה וישנם, מתוחקרים ומטופלים.

זה המקום להזכיר את סוגיית הביטחון בגני הילדים שזכתה לשדרוג באמצעות סיירת הגנים הפועלת על ידי מאבטחי מוסדות חינוך ניידים. נוסיף כי, ראש העיר רואה בחומרה את העברת המידע הכוזב למשרד החינוך, מרביתו עוד טרם כניסתו לתפקיד, וביקש לעמוד מקרוב אחר ההמלצות וליישמן באופן מלא בעתיד על מנת שהנושא לא יישנה. לסוגיית הבריכה העירונית, נדגיש כי כלל הליקויים טופלו. "

כאמור בעירייה התעלמו לחלוטין מנושא המחדל של צוברי הגז בבניינים המדוברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן