בעוד שבוע – משפחה מאשקלון מקימה אהל מול בניין העירייה

לאחר שפרסמנו באתר את סיפורה הקשה של משפחתה של רויטל דהן, שעברה פשיטת רגל ובעוד חודש וחצי מסתיימת תקופת פשיטת הרגל של המשפחה והם יוכלו לקבל צ'קים, מסתבר שבמשרד השיכון מתעקשים שלא לאפשר לדהן לקבל דיור ציבורי.

דהן, אישה עובדת המתפרנסת בכבוד ובעלה גם הוא מקבל קצבה בעקבות תאונה, לא יכולה למצוא משכיר דירה מכיוון שבעלי הדירות מעוניינים להשכיר אותן רק לאנשים שיכולים למסור צ'קים כפקדון.

לדהן יש את האפשרות לשלם את שכר הדירה החודשי במזומן ולא מדובר במקרה של משפחה המבקשת סיוע בשכר דירה, אולם למרות זאת אין מי שישכיר להם דירה ללא ערבון.

באגף הרווחה בעיריית אשקלון ניסו לסייע לה, גם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ומנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי ד"ר חזוי לוי התערבו בנושא ושיגרו פניות למשרד השיכון במטרה ששם יסייעו לדהן לקבל דירה במסגרת הדיור הציבורי אולם במשרד השיכון לא מאשרים את הבקשה.

בשבוע הבא דהן אמורה לפנות את הדירה בה היא מתגוררת יחד עם בעלה והילדים וכאמור, למרות שמשרד השיכון נמצא בידי שר ממפלגת כולנו, שאמורה לסייע לגלאם בבחירות הקרובות, שם מתעלמים מתחנוני המשפחה ובקשתם לסיוע שהצטרפו למכתביהם של רה"ע גלאם וד"ר לוי.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "

משרד הבינוי והשיכון שם לעצמו למטרה עליונה לטפל בסוגיית הדיור הציבורי, ומשקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת להגדיל את מלאי הדירות בדיור הציבורי ולהגדיל את הסיוע לזכאים במדינת ישראל.

בקשתה של גב' דהן לדיור ציבורי וסיוע בשכר דירה הובאה בפני וועדת חריגים השבוע.

המשפחה מתקיימת מהכנסה של שכר עבודה ומקצבת נפגעי עבודה החורגת מתקרת התנאי לסיוע ולכן אינה עונה לקריטריונים שנקבעו למתן דיור ציבורי/סיוע בדיור.

דירת מגורים, צילום ארכיון: אילוסטרציה

הוועדה בחנה את כל המסמכים של גב' דהן ובצר לה לא מצאה לנכון לתעדף את המבקשת על פני בקשות אחרות.

חשוב לציין כי המשרד פועל רבות על מנת להגדיל את מלאי הדיור הציבורי וכן את משאבי הסיוע בדיור, אך בעת הזו הביקוש עולה על המשאבים הקיימים ולא ניתן להיענות בחיוב לכל הבקשות. כמו כן, יצוין כי תקציבה של הועדה הציבורית מוגבל והיא נאלצת לקבוע סדר עדיפות בהקצאתן. במידה ויחול שינוי במצבה, באפשרותה להגיש ערעור לוועדה הציבורית, נסייע ככל שיתאפשר. "

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן