בחמד תורני ברנע לא פותחים את שנת הלימודים

עקב מחסור בכיתות לימוד והתעלמות מוחלטת של העיריה ומנהל חינוך מהמצוקה הקיימת, החליטו בוועד ההורים של חמד תורני ברנע להשבית את הלימודים.

"לפני 6 שנים יצאנו למהלך של הבראת בית ספר חמ"ד תורני ברנע. באותה נקודת זמן בית הספר עמד לפני סגירה עקב רישום שהלך ופחת. בעידוד העירייה התחלנו מהלך של הפיכת בית הספר לתורני. הפננו אליו את הגנים התורניים של קהילת ברנע, פרסמנו אותו בעיר, רשמנו את ילדינו והשקענו בו רבות" מספרים בקהילת ברנע.

"בתחילה העירייה נרתמה לחלוטין, הושקע בבית הספר שיפוץ פנים נרחב, רעננו את סגל המורים, סייעו בחוגים והסעות ועודדו הורים להירשם לבית הספר. אך לצערנו כל זה נפסק כשהרישום החל להתאזן. במקום לראות את התמונה הכוללת עם ראייה לעתיד ולייצב את המוסד כבית ספר תורני מוביל ומושקע בצפון העיר- סבסוד ההסעות בוטל, סבסוד החוגים בוטל, ונתנו לבית הספר הצומח להתחיל להסתדר בעצמו. והסתדרנו."

הקהילה המייסדת המשיכה לדחוף לצמיחה והרישום המשיך לעלות. ההורים מספרים כי לפני שנתיים מנהל בית הספר כבר פנה לעירייה והתריע שבקצב הגידול הנוכחי – לא יהיו מספיק כיתות לימוד לשנת הלימודים הקרובה, וביקש שיחלו במהלך של בינוי כיתות נוספות.

במהלך חודש יוני 2022 קיבל בית הספר הודעה כי התקבל אישור ממשרד החינוך וכבר בחודשים הקרובים יחלו בבניית 10 כיתות חדשות, דוברות העירייה אף פרסמה הודעה בנושא. אך מעל לשנה עברה מאותה הודעה, ובינתיים אין אפילו אישור תכניות.

צילום: באדיבות ההורים

אנו נמצאים פחות משבוע לתחילת שנת הלימודים וההורים מספרים שקיים עדיין מחסור של 4 כיתות לימוד!

"מה הפתרון שהציעה העירייה? להשתמש בממ"דים ובחדר המחשבים ככיתות לימוד, ולהסיט רישום לבתי ספר אחרים כך ששכבת א' תיפתח עם תקן של 2 כיתות צפופות ולא 3 מרווחות.

אפילו קרוואנים כבר לא משקיעים בנו" אומרים ההורים. כבר בשנה שעברה היה מחסור בכיתות ובשל כך הביאו 2 קרוואנים זמניים, שהקטינו את חצר בית הספר והפכו להיות מפתרון זמני לקבוע.

"השנה אפילו לקרוואנים לא דאגו! זה רק מגדיל את גודל האבסורד – הכל היה ידוע מראש ובכל זאת החליטו לטמון את הראש בחול. לא ייתכן שהילדים שלנו ילמדו במקלטים ולבית הספר לא יהיה חדר מחשבים עקב מחסור בכיתות, אנחנו עדיין לא גרים בשוויץ וממ"ד באשקלון זה לא פריווילגיה.

אני לא רוצה לדמיין מה יקרה במקרה שיש אזעקה וכל כיתות בית הספר יצטרכו להידחס ב 30 שניות לכיתות לימוד עם שולחנות, כסאות, תיקים וארוניות בתוכם" אמר יו״ר וועד ההורים אביחי ביטון. "גם כיתת מחשבים בבית הספר ב 2023 זה לא מותרות, אבל הביטחון של הילדים שלנו זה קו אדום! אנחנו לא נתחיל את השנה במצב זה.

לילדים שלנו לא מגיע פחות מהילדים שלומדים בבית הספר הוותיקים שעובדי העירייה רושמים אליהם את ילדיהם. אנו דורשים פתרונות מיידים ראויים ל- 4 הכיתות שחסרות לשנת הלימודים הקרובה ואישור רשמי לתחילת מבנה הקבע. עד אז וועד ההורים משבית את תחילת הלימודים ובמקום זאת – יגיע להפגין מול משרדי העירייה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן