בחירות בפתח: האם חברי מועצת העיר יאשרו את הארכת כהונת היועצת המשפטית במינוי הנוסף בדירקטטוריון פחות משנה לבחירות?

הערב צפוייה להתקיים באולם הישיבות בקומה הרביעית בבניין העירייה ישיבת מועצת העיר מן המניין, במהלכה חברי המועצה אמורים לאשר מספר רב של סעיפים והצעות.

בין ההצעות, אישור הארכת הכהונה של היועצת המשפטית של העירייה עו"ד הילה רווח לשלוש שנים כחברת דירקטוריון בתאגיד מי אשקלון.

 

חבר מועצת העיר וממלא מקום ראש העיר לשעבר שלמה כהן, טען היום שלא בטוח שמדובר באישור שיעבור בקלות לפי החוק, שכן אנחנו נמצאים כבר פחות משנה מיום הבחירות לרשות המקומית, ובזמן בו הוא כיהן כיו"ר תאגיד המים העירוני ועל סמך חוות דעת משפטית, הוחלט שלא לאפשר לו הארכת כהונה בתפקיד היו"ר מכיוון שמדובר היה בשנת בחירות.

גורם אחר סיפר: " בתוך פחות משנה ייערכו בחירות לראשות העיר, ולמעשה חברי המועצה עשויים לכפות על ראש העיר הבא מינויים שהוא לא חפץ בהם מה שיגרום למחלוקות עם כניסתו לתפקיד של ראש העיר הבא ובלי קשר לעבודתה של רווח. אם ראש העיר הנבחר לא יחפוץ בה יתעוררו מחלוקות ולא ברור איך חברי המועצה הולכים לאשר את הסעיף הבעייתי לכאורה שכן, מדובר גם בשנת בחירות ולא בטוח שזה עולה בקנה אחד עם החוק. "

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " לפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין חידוש כהונת דירקטורים בתקופת בחירות, המועד הקובע למינויים הינו חצי שנה לפני המועד. עוד קובע היועץ כי ניתן לבצע מינויים כאשר הם דרושים להשלמת מספר דירקטורים מינימלי, כשנכון להיום מספר הדירקטורים בתאגיד עומד על 4 בלבד. נציין כי בשונה מנבחר ציבור יהיה ניתן למנות עובד עירייה גם בתקופה של החצי שנה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן