חוף אשקלון מוקירה רשויות שקלטו מפונים במלחמת "חרבות ברזל"

זמן לומר תודה: אירוע הוקרה לרשויות קולטות מפונים בחוף אשקלון

ביום שני התקיים אירוע הוקרה מרגש במרכז הקהילתי במועצה האזורית חוף אשקלון. האירוע נועד להוקיר את תרומתן של רשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ שקלטו תושבים מפוני המועצה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'. באירוע השתתפו אנשי ונשות רווחה ועובדים סוציאליים מהרשויות הבאות: עמק המעיינות, חוף כרמל, חדרה, עמק חפר, נתניה, הרצליה, תל אביב, מטה יהודה, יבנה, גן יבנה, אשקלון אילת ועוד.

במהלך המלחמה, החל מה-7 באוקטובר 2023, פונו כ-5,000 תושבים משישה יישובי עוטף אשקלון. המפונים פוזרו לרשויות בצפון, במרכז ובאזור ירושלים, שם שהו במשך חודשים ארוכים ואף השתלבו במערכות החינוך המקומיות. לאורך כל תקופת הפינוי, אגף השירותים החברתיים במועצה, ובתוכו מרכז החוסן, עמד בקשר הדוק עם המפונים וסייע להם במגוון צרכים. בסיום האירוע התקיים פאנל משותף בו דנו המשתתפים באירועי ה-7 באוקטובר, בדרכי התנהלות בשעת פינוי וקליטת תושבים ברשויות שונות, ובתהליכי מתן מענה מוניציפלי ורגשי בזמן חירום.

ראש אגף שירותים חברתיים במועצה, אביטל שלום, פנתה אל אנשי המקצוע ואמרה:

"אחיותיי ואחיי למקצוע, העובדים הסוציאליים ומנהלי ועובדי הרווחה ברשויות המקומיות, זה אירוע מרגש מאוד. ופה הזמן לומר תודה על פעילותכם מה-7 באוקטובר ועד היום. כולנו ביחד שותפים לדבר הגדול הזה, בנסיבות קשות שאף אחד לא חלם. תודה גדולה לכולם".

סיון קציר, רכזת רווחה בקיבוץ זיקים, סיפרה:

"ראינו את כל המדינה מתנדבת להעניק. זה היה צו השעה, והראשונים להתנדב היו אנשי הרווחה. הגענו למוקדי הפינוי שבורים וכואבים, ואתם קיבלתם את פנינו. בשעות החשוכות של הלילה היה צורך בכוכב קטן שיאיר. רק בזכותכם ידעתי שעוד יבואו ימים טובים". אירוע ההוקרה היה הזדמנות מרגשת להביע הערכה עמוקה לרשויות שקלטו את תושבי חוף אשקלון בזרועות פתוחות וסייעו להם להתמודד עם התקופה הקשה. שיתוף הפעולה והערבות ההדדית בין הרשויות המקומיות היוו גורם מרכזי בהצלחת קליטת המפונים ובשיקומם.

קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון
קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון
קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון
קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון
קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון
קרדיט: דוברות והסברה חוף אשקלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן