אנשי השנה של אשקלנייעס

השנה העיר עברה די הרבה אירועים, חמישה סבבי לחימה, בחירות מקומיות ופעמיים בחריות ארציות אמוציות רבות וקמפיין מהקשים שיהיו בעיר אי פעם.

ברשימת אנשי השנה יש אנישם שלא היו מוכרים לתושבים רבים בעיר עד השנה האחרונה, מה שמראה כמה הם פעלו בצורה טובה.

וכעת לרשימת אנשי השנה באשקלנייעס ( אחרי כל הקטגוריות מופיעים אנשי השנה ):

פעילות למען הקהילה: שליחי חב"ד אשקלון

שעה שעה יום יום פועלים בעיר שליחיו של הרבי מלובביץ' לסייע לכל יהודי ברחבי העיר עם בתי חבד, הכנסת אורחים,שיעורי תורה,גמ"ח ושאר פעילויות לכלל המשפחה.

השליחים, תחת הנהגתו של הרה"ג מנחם מענדל ליברמן שליט"א פותחים בימי החגים את מיזם בית הכנסת הפתוח ודואגים להביא את שמחת החג לכל יהודי באשר הוא ומחר בעור רבים יסעדו עם בני משפחתם הם יצעדו ברחבי העיר על מנת לזכות כמה שיותר יהודים בשמיעת שופר,ממצוות החג.

שליחי חב"ד

שיפור תדמית העיר: פרופ' חזי לוי

פרופ' חזי לוי מנהל המרכז הרפואי ברזילי בעיר לא מתגורר באשקלון, אך הצליח להוכיח שלא חייבים לגור בעיר על מנת לשפק את תדמיתה

לוי הצליח להביא את המרכז הרפואי ברזילי להשגים מרשימים, פתיחת מחלקת חדשות וחדישות ולגרום לאנשי צוות חדשים להגיע לאשקלון למרות סבבי הלחימה הרבים ועל אף התקציבים הרבים המוענקים לאסותא באשדוד, מתוך מטרה לשפר את איכות הרפואה בעיר.

פרופ' חזי לוי. צילום ארכיון: דוברות המרכז הרפואי ברזילי

פספוס השנה: חבר מועצת העיר – חי דהרי

דהרי הצליח לעשות את הבלתי יאמן ולהיכנס למועצת העיר לאחר בדיקה נוספת של ספירת הקולות בבחירות האחרונות.

מדובר בחבר מועצה מנוסה שכבר הוכיח בעבר את יכולותיו למען הציבור הדתי והחרדי בעיר, גם בתחום האירועים עליהם היה אמון ודאג להביא לעיר אירועים איכותיים שאיפשרו גם לשומרי המצוות להנות ממה שיש לעיר להציע.

משום מה הוא לא אמון כעת על הנושאים המדוברים וכל תושב יוכל להעיד שחבל שכך שכן הוא כבר מגיע עם הוכחות מהשטח וטרם נוצלו בקדנציה הנוכחית הכישורים שלו בתחום.

פספוס השנה: חי דהרי בכנס בבית הכנסת פורת יוסף

הפתעת השנה: סגן ראש עיריית אשקלון, דורון נקשרי

נקשרי התמודד במערכת הבחירות האחרונה לעירייה במסגרת מפלגת אשקלון בתנופה שכבר קרסה ולא זכתה לסיכויים רבים בבחירות האחרונות, אולם הצליח להביא אותה לתודעה מחדש ונכנס למועצת העיר כנציג יחיד.

למרות זאת, הצליח לפעול בנושאים עליהם הוא אמון, ולא אחת נשמעו תושבים בעיר שאמרו שחבל שהוא לא אמון גם על הנושאים הנוגעים לליבם.

לאחר שנים של חוסר פעילות ( טוב הייתה פעילות מחתרתית לאוהבי התחום אבל זה לא נחשב… ) בתחום המוטורי בעיר, שלילידי העיר שכיום מגיעים לגילאי 30-40 היווה בעבר חלק מהנוף של דרום העיר, הצליח נקשרי לעשות מה שרבים לפניו אפילו לא חשבו לנסות והביא לעיר את השואו הענק ביותר שבקרוב יחל לפעול גם באשקלון, בצורה בטיחותית וחוקית.

בנוסף, נקשרי כסגן ראש העירייה מהווה אוזן קשבת לתושבים רבים ודוגמא אישית לפעילות ענפה בתחומים עליהם הוא אמון תוך הקשבה לגורמים המקצועיים טרם קבלת החלטות ( כן, יש לנו הדלפות גם מהועדות )

הפתעת השנה: סגה"ע אשקלון דורון נקשרי ורה"ע ברלין פנקאו סורן בן בפגישה עם המשלחת מאשקלון

תגלית השנה: שי רובין ואיתי סהר

עו"ד שי רובין ואיתי סהר נכנסו ממפלגות בעלות המצע הנוגד את ההשקפה של 2 המפלגות אולם הם משתפים פעולה לא אחת ומצליחים להניע תהליכים חיוביים.

סהר אף השקיע מאמצים על מנת לסייע לבעלי העסקים מול גזירות הארנונה החדשות

רובין ניסה להיכנס לעובי הקורה על מנת לנסות ולפתור את המחדל של המחיר למשתכן לצד סיוע רב לתושבי העיר, גם באמצעות משרד עו"ד שבבעלותו העוסק בנושאי נזיקין ותעבורה.

עו"ד שי רובין. צילום: יח"צ
איתי סהר, צילום: יח"צ

שגרירי(ות) העיר: בת חן זוארץ ואורן מרקוביץ' – טריף

שתי הצעירות מאשקלון החליטו להרים חברת הפקות מקומית לאירועי חינה שהפכה ללהיט ברחבי הארץ והצליחו להיכנס גם לזמן האויר היוקרתי בתכניות הטלויזיה של עולם הבידור.

לאחרונה הרימו הפקה שנתנה הרבה כבוד לתורה והעלו את הרף בכל הקשור להכנסות ספר תורה באירוע של הזמר איתי לוי.

חברת ההפקות האשקלונית הקטנה של הצעירות, שזכתה לשם 'טריף' הפכה תוך חודשים ספורים לשם דבר בעולם הפקןת האירועים ובכל מקום אליו הן מגיעות העיר אשקלון זוכה לתואר נוסף של כבוד.

בת חן זוארץ ואורן מרקוביץ. שגרירות העיר – טריף הפקות

איש ונשות השנה בחינוך: הרב יעקב אביטן, מיריי אלטיט וסופי חוטובלי

הרב אביטן מכתת את רגליו ממשרד למשרד ולמוסדות חינוכיים במטרה לדאוג למערכת החינוך בעיק והעברת שיחות לתלמידים.

מיריי אלטיט וסופי חוטובלי הפסידו כמה חודשים של שינה לקראת פתיחת שנת הלימודים האחרונה לאחר פניות רבים מצד הורים באשקלון.

בסופו של דבר ובתבונה רבה הן הצליחו להגיע לפתרון מוסכם ברוב המוחץ של המקרים.

הרב יעקב אביטן, צילום: יח"צ
סופי חוטובלי ומיריי אלטיט צילום: סיון מטודי, דוברות עיריית אשקלון

שומרת הסף של השנה: עו"ד תמר קידר

עו"ד תמר קידר נלחמה לאורך השנה האחרונה למען תושבי העיר במספר נושאים ומאבקים מול גורמים לאחר מספר מעשים שלכאורה נראה שעשויים לפגוע בתושבים בעיר.

קידר, שככל הנראה ספגה לא פחות איומים ממה שספגו במערכת אשקלנייעס במאבק למען הציבור ונגד השחיתות במקומות מסוימים מצד גורמים מסוימים, לא חששה והמשיכה בפועלה למען התושבים.

גם בימים אלו ממשיכה קידר במרץ לפעול למען התושבים ברחבי העיר, זאת על אף שלא נכנסה למועצת העיר בבחירות האחרונות אך היא ממשיכה להאבק למען התושבים בכל דרך אפשרית.

אנשי השנה: האבא והאמא של אשקלנייעס

מלווים אותנו שעה שעה יום יום ( וגם לכם יש כאלה ) ואין עליהם, הם מספר 1 ואף אחד לא יכול להתחרות בהם.

ככה גם ההורים שלכם, התורה אומרת כבד את אביך ואת אמך, לכאורה נראה ציווי די ברור אך עדיין צריך תמיד לזכור שמי שזכו להביא אתכם לעולם ונבחרו למטרה המיוחדת הזאת מהקב"ה הם אלו שמלווים אתכם וילוו אתכם בכל שלב בחיים ב"ה לאורך ימים ושנים טובות, אבא ואמא – אין עליכם – אתם אנשי השנה של המערכת בלי שום ספק.

מעבר לזה, כל אחד ואחת מהקוראים בוודאי יסכימו שההורים שלכם הם אנשי השנה ואנשי החיים שלכם. שנה טובה ומתוקה וגמר חתימה טובה לכל קוראי המערכת ולכלל בית ישראל.

יהי רצון שהשנה נזכה לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש

הרבי מלובביטש – צילום: JEM

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן