עוד בטרם הסתיים מאבק הארנונה הגבוהה לבעלי העסקים מסתמן מאבק נוסף באשקלון – השוק העירוני

עיריית אשקלון הוציאה הבוקר הודעה לתקשורת בה נכתב ש "השבוע נפגש ראש העיר, תומר גלאם, עם נציגי הסוחרים בשוק העירוני על מנת להציג להם ממקור ראשון את התוכניות להסדרת פעילות השוק על רקע הפסדים משמעותיים שיש לעירייה כתוצאה מאחזקתו.

על פי הנתונים המספריים, מידי שנה משקיעה העירייה בשוק (ניקיון, כוח אדם, פיקוח וכדו') כ-2.8 מיליון שקלים, כאשר ההפסדים, מגיעים לכ-800 אלף שקל בשנה.

במהלך הפגישה ולבקשת הסוחרים, סוכם על ידי ראש העיר כי השוק ימשיך לפעול שלושה ימים בשבוע, זאת למרות שהדבר היה אמור לחסוך לרשות כ-500 מיליון שקלים.

נציין כי בפני ראש העיר, תומר גלאם, הובאה חלופה ליציאה למכרז להפעלת השוק על ידי גורם חיצוני אך זאת נדחתה על מנת שהעירייה תמשיך ותספק את השירות החשוב הזה עבור תושבי אשקלון על הצד הטוב ביותר.

יתרה מכך, במצב של מכרז חיצוני, לעירייה לא הייתה עוד שליטה בשוק והסוחרים היו נפגעים מכך באופן משמעותי.

במקביל, על מנת למקסם את חוויית השירות המוענקת, הן לתושבים והן לסוחרים, אמר ראש העיר כי לא יתפשר על הסדר והארגון במקום ולכן הנחה לתגבר ביתר שאת את האכיפה, הפיקוח והניקיון במקום.

ראש העיר, תומר גלאם: "בשל המצב הכלכלי בו הותיר את העירייה השלטון הקודם, אנו נאלצים לייעל תהליכים שונים ברשות, אחד מהם, הוא השוק העירוני.

לפניי הובאו מספר חלופות, העיקריות שבהן היו יציאה למכרז חיצוני או הפעלת השוק למשך יומיים בלבד. מתוך תחושת אחריות וחשיבות שאני רוחש לשוק, לקונים בו ולסוחרים שבו, החלטתי לדחות את היציאה למכרז שבוודאות הייתה פוגעת בסוחרי השוק.

במקום העלייה שהם נדרשים לה כעת, שהיא אגב בדומה למחירים שגובים בערים אחרות ולעיתים אף נמוכה מכך, הם היו נדרשים לשלם הרבה יותר על ידי מפעיל חיצוני ולעירייה לא הייתה כל שליטה על כך.

"לצד זה, אנחנו רוצים לתת לשוק את הכבוד המגיע לו כך שגם התושבים וגם הסוחרים ייהנו ממנו בצורה המקסימלית. אנחנו לא עוצרים בכך ובוחנים כיצד להביא לשם פעילויות שימשכו קהלים נוספים ויהפכו את המקום למוקד בילוי, פנאי ומסחר מהנה ושוקק חיים.

"חשוב לי להדגיש בפני התושבים כי טובתם היא הדבר היחיד המונח לנגד עיניי ואני פועל, לילות כימים, על מנת לשפר את השירות שהם מקבלים בכל תחומי החיים, כמו גם בנושא השוק העירוני.

אני מאמין שבקרוב יהיו לנו בשורות נוספות בתחום, הן לטובתם והן לטובת הסוחרים". "

 

מנגד, הסוחרים בשוק העירוני טוענים שהם לא הגיעו להסכמות בנושא ולא ייתכן שהעירייה תחייב אותם לפעול בסכומים שהיא דורשת ובשעות שהיא מכתיבה.

עורך דין תמר קידר המייצגת את סוחרי השוק העירוני מסרה בתגובה להודעת העירייה: " הנהלים החדשים והתעריפים לא הוסדרו כדין על ידי ראש העיר.

אי הפסקת הפעלת השוק בימי שני מחוייבת בנסיבות העניין, שכן חוק העזר לאשקלון קובע במפורש כי השוק יהיה פתוח ימי שני.

אין בהודעה לפיה דמי השימוש יועלו מ 77 שח ל130 שח במקום 150 שח שום בשורה לסוחרים בשוק, חוץ מבשורה שמעידה על אטימות לב וזלזול בפרנסת הסוחרים.

בקשת הסוחרים להפגש עם ראש העיר גלאם נבעה מהמלצתי לנסות ולהגיע להסכמות בהידברות וברוח טובה עם ראש העיר, בטרם נקיטה בהליכים משפטיים.

בנסיבות אלו, אנו כעת שוקלים ברצינות הגשת עתירה מנהלית בימים הקרובים ממש.

כמו כן, נפעל להעלות הצעה לסדר יומה של ישיבת המועצה הקרובה, לשלול את הסמכת ראש העיר (שאינה חוקית), לקבוע תעריפים לדמי שימוש ללא קריטריונים ברורים ותעריף קבוע בחוק "

רה"ע תומר גלאם בסיור בשוק העירוני. צילום דוברות עיריית אשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן