בעוד שישה ימים ההפגנה הגדולה נגד המחיר למשתכן באשקלון – השערוריה שלא נגמרת

לאחר כמעט שנתיים בהם כמעט ולא נמסר מידע לגבי גורל הדירות בהם זכו מאות משפחות באשקלון, בעוד שישה ימים תתקים בעיר הפגנה של משפחות הזוכים מול בניין העירייה.

 

חילופי האשמות הדדיות בין משרדי הממשלה השונים לעיריית אשקלון בעבר וטענות מצד קבלנים על חוסר שיתוף פעולה מצד העירייה לא הטיבו עם הבנייה שאמורה לקום בעיר, אולם לאחורנה נראה אור בקצה המנהרה כשגורמים בעירייה מסרו שהדברים מתחילים לזוז  והרוייקט רוקם אור וגידים.

 

נזכיר שלפני הבחירות האחרונות התקיים בעיר כנס בהשתתפות ראש העירייה תומר גלאם וחבר הכנסת רועי פולקמן ממפלגת כולנו, כשבכנס הבטיחו לתושבים שבתוך זמן קצר הם יוזמנו לבחור את הדירות, דבר שלא נעשה עד היום.

 

גורם בכיר בעירייה אמר אתמול בשיחה עם אשקלנייעס: "  תדעו שתומר ( ת.ג. רה"ע ) הוא אדם ישר כמו פלס. והוא דוחף לעשות דברים טובים בעיר. " עם זאת, קבלנים בעיר טוענים עדיין לחוסר שיתוף פעולה ומשליכים את האחריות לעיכובים על עיריית אשקלון.

 

בעירייה אמורים היו למסור אתמול נתונים למערכת אשקלנייעס אולם לבסוף הנתונים לא הגיעו למועד כתיבת שורות אלו, וזוכים בפרוייקטים השונים טוענים שבכל פנייה שלהם לגורם כלשהו נאמרת להם תשובה אחרת.

 

העיכובים הרבים והבלבול שנוצר סביב הפרוייקט, הביא מספר גדול של משפחות לוותר על הזכייה בהגרלה ולמצוא תחליף, כך גם בפרוייקט הדגל של הפרוייקט באשקלון שאמור להיות המיזם המרהיב ביותר בעיר, המגדל של חברת כ. כוכב הנגב שאמור לקום במרחק של 450 מטרים מקו הים במסגרת המגדל שתחילה אמור היה להנשא לגובה של 30 קומות ולאחרונה קיבל היתר ל35 קומות מגורים.

 

נציין שעל פי התחייבות המדינה, מיום הזכייה ועד הכניסה לדירה לא יעברו יותר מחמש שנים, ובמרבית הפרוייקטים הדיירים חוששים שיעברו שש שנים ויותר, שכן טרם התחילה הבנייה.

 

עם זאת מספר קבלנים כבר החלו בחפירות לצורך הקמת היסודות בעיר ימים בשכונת ברנע אך עדיין הזוכים לא קיבלו זימון לבחירת דירות והזעם הרב שהצטבר אצל הזוכים נגד מפלגת כולנו של כחלון והעירייה בגין העיכובים הרבים בבנייה מוביל את הזוכים להפגין בשבוע הבא מול בניין העירייה וכלי התקשורת שמגיעים לסקר את ההפגנה באשקלון.

מנופים במחיר למשתכן / עיר ימים -ברנע. צילום: אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן