בעלי עסקים ותושבים בכיכר צפניה זועמים: "הולכים להרים לנו עוד קומה במרכז המסחרי אין חניות"

המחסור בחניות ברחבי העיר מורגש היטב, בעיקר באזורים הומי אדם כמו מרכזים מסחריים ושכונות צפופות בהם יש ריבוי דירות ומעט שטחים פתוחים.

בעבר עשהו מספר ניסיונות באשקלון לאשר מבנים נוספים במקומות צפופים אולם הם לא אושרו, ותושבים המתגוררים בשכונת אפרידר בעיר התפלאו לגלות שבמרכז המסחרי הממוקם בכיכר צפניה הונחנו עמודים נוספים, כשלטענתם מדובר בעמודים לצורך בניית קומה נוספת.

נציין שכיום המרכז מושך אנשים רבים למקום לאור המרכול הקיים בו וסניף הבנק לצד חניות ממכר המזון המהיר, ולא אחת דיירי השכונה נאלצים לחפש חנייה זמן רב כשכל מבוקשם הוא לחנות בקרבת ביתם.

מבדיקת המערכת עולה כי בעבר היה ניסיון לאשר תוספת של קומה נוספת למרכז המסחרי אולם לאחר בחינת המתחם וכמות החניות באזור הוחלט שלא להתקדם עם התכנית מכיוון שאין מספיק מקומות חנייה באזור.

כמו כן, גורם בכיר בעירייה לשעבר אמר למערכת: " אני זוכר כמה ניסינו לאשר תוספת קומה אבל לא הצלחנו. אין שם מספיק חניות ולכן זה לא התקדם לא ברור לי אם ואיך אישרו להקים עוד קומה במקום צריך לבדוק גם אם זה חוקי. "

עוד הוסיף הגורם ואמר: " במידה ובונים עוד קומה, לא יודע למה היא תשמש, מה שברור לי שתושבי האזור לא יהנו מתוספת של קומת משרדים או חנויות במקום שבמילא גדוש במבקרים מידי יום. גם ככה החנייה באזור נחשבת לסיוט. "

נציין שגם בעלי העסקים באזור זועמים על ההחלטה שעשויה לפגוע בהם בעקבות מצוקת חניייה ללקוחות שאמורים לפקוד את האזור וכעת יצטרכו לחפש חניה זמן רב יותר וייתכן והם יעדיפו ללכת למקומות אחרים. "

השכנים ובעלי העסקים באזור זועמים: המרכז המסחרי בכיכר צפניה – מרכז רחל. צילום: אודי דוד בן דוד

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה לאשקלנייעס: " היזם קיבל היתר בניה לאחר שהגיש את כל הטפסים הנדרשים ועבר את התהליך כמקובל. בהתאם לכך מספר החניות הן לפי התקן.

נזכיר כי במהלך השנה האחרונה בוצעו שינויים משמעותיים ברחוב המדובר שכללו הוספת עשרות מקומות חניה למבקרי המרכז וסביבתו."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן