לראשונה אירוע בחסות העירייה שמדיר לחלוטין את שומרי התו"מ

בשבוע האחרון פורסם שבעיצומו של יום שבת קודש יתקיים בפארק הלאומי בעיר אירוע מסוג "חדר בריחה".

תושבים רבים זעמו על הפרסום של האירוע שמדיר באופן בוטה את שומרי התורה ומצוות שגם רוצים ליהנות באשקלון והכעס גבר כשהתברר שמדובר באירוע המתקיים בחסות עיריית אשקלון וחטיבת התיירות של החברה הכלכלית.

" לא מבין את זה. איפה הרבנים שקראו לבחור באנשים הנמצאים כיום בהנהלת העירייה? לא מספיק שבקיץ בקושי היו לנו כאן אירועים, עכשיו גם עושים חילול שבת המוני. " אמר אחד התושבים והוסיף:

" גם שים את חילול השבת שהוא חמור מאוד מאוד בצד. למה אני, הורה לילדים, לא יכול ליהנות מאירוע כזה באשקלון? הפעלה לכל המשפחה. מה הסיבה שעושים לנו דווקא אירוע כזה בשבת? "

גורם בכיר בהנהלת העירייה אמר אמש למערכת אשקלנייעס: " יש כאן חילול שבת המוני בחסות העירייה. גם חטיבת התיירות שהיא של החברה הכלכלית למעשה מקבלת הנחיות מהעירייה ואף אחד לא יודע מה באמת הולך שם.

הם פוגעים פגיעה ישירה בסטטוס קוו ובמוסכמות שהתקבלו על כולם למען תושבי העיר.

אם הם רוצים להפר את הסטטוס קוו ניתן להם לראות מה זה אומר, יש בעיר למעלה מ60% שומרי תורה ומצוות בהגדרה ועוד רבים שמגדירים את עצמם כשומרי מסורת, הם רוצים להדיר אותנו? לא ניתן להם.

אשקלון לא תהיה איראן או אירופה של פעם שם גזרו גזירות נגד היהודים. זה לא יקרה. כולם חיים כאן בשלום ולטובתם עדיף שלא יפריעו לדתיים בשביל הצרכים הפוליטיים שלהם להיראות טוב בעיני ליברמן או כחול לבן.

אנחנו נבחרנו למועצה בשביל לעשות טוב לתושבי העיר ולאחד בין כולם ורואים הצלחה רבה בזה בכל פינה, למה סתם להרוס? "

כמו כן, משעות הבוקר הופצו ברשתות החברתיות צילומי מסך מקבוצת חברי מועצת העיר שנבחרו בבחירות האחרונות ובהם דרישה של חמ"ה רה"ע לשעבר איתמר שמעוני ובהן נכתב: " חברים, אני רואה זאת בחומרה רבה. שבירת הסטטוס קוו וקיום אירוע בשבת בחסות העירייה. מבקש לעצור זאת בשם כולם. "

 

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " מדובר בהדרכה שמתבצעת על ידי רשות הטבע והגנים.

יחד עם זאת, הפרסום הוסר על מנת לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי.

חילול שבת בחסות העירייה וחטיבת התיירות של החברה הכלכלית.

מכל מקום, נוסיף כי, טרם הפרסום ביקשה העירייה לקיים הדרכות מסוג זה בימי חמישי על מנת שגם הציבור הדתי יוכל ליהנות מהן כפי שנהנה מהאירועים שנערכו בגן הלאומי בחודשיים האחרונים. "

נציין שעד לרגע זה לא התקבל במערכת תיעוד של בקשת העירייה לרשות הטבע והגנים ובמידה ויתקבל נצרף אותו לידיעה

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן