העירייה דורשת לבטל את המסחר בשוק העירוני בימי שני, הסוחרים: מהלך חד צדדי לא בא בחשבון

סוחרי השוק העירוני בעיר הופתעו הבוקר כשפקחי העירייה חילקו להם דפי נהלים חדשים וביקשו מהם לחתום עליהם כהתחייבות ליישור קו עם ההנחיות החדשות.

בין ההנחיות שהובאו עבור הסוחרים כ"גזירות" הודיעו בעירייה שמעתה ואילך, המסחר בימי שני מבוטל ועלות שכירות הדוכן תוכפל כמעט פי 2.

אשר אלמועלם מסוחרי השוק העירוני באשקלון ששוחח עם כלל הסוחרים ובחר לייצג אותם למען קיום הליך הוגן מול העירייה אמר למערכת אשקלנייעס: " הבוקר קיבלנו דפים מפקחים, והודיעו לנו שעלות הדוכן עולה מ77 ש"ח ל 150 ש"ח ליום עבור 3*3 מטר.

בנוסף מבטלים את המסחר בימי שני, מדובר ביום שוק ידוע שקיים כבר למעלה מ50/60 שנים, וככה ביטלו בבת אחת, הטענה שלו היא שהשוק הוא עם הוצאות גבוהות מידי.

מהן ההוצאות? פקח אחד, 2 מנקים וקצת חשמל? השוק נועד לשרת את טובת התושבים. מה הם מצפים שיעשו 400 סוחרים מהשוק שמעסיקים את עצמם? שיבואו לרווחה? שיעברו לשיטות חדשות בשביל להרוויח כסף?

כל סוחר אצלנו מחזיק עוד לפחות 2 שגם הם בעלי משפחות. מה אנשים אמורים לעשות? למה לבטל ככה יום מסחר ועוד בלי לשוחח איתנו? איך מצפים בעירייה שנעבוד ונתפרנס? "

עוד הוסיף אלמועלם ואמר: " אנחנו מנסים כבר מעל חודש ימים להפגש עם ראש העירייה והמנכ"לית של העירייה אבל הם לא מוכנים לפגוש אותנו, מסננים אותנו. אין להם על מה לדבר איתנו בנושא השוק. הם מחליטים.

 

היום יום חמישי הוציאו לנו את הדפים עם הנהלים החדשים והפקח רצה להחתים אותנו על התחייבות. אף אחד מהסוחרים לא הסכים לחתום ולהתחייב לנהלים החדשים של העירייה שהגיעו באופן חד צדדי.

הם גם רוצים גביה חודש מראש כשיש סוחרים שמגיעים לפת לחם ויש כאלו שמקבלים הבטחת הכנסה. "

בעיריית אשקלון נראה שהבינו שמדובר בהחלטה לא עניינית ומסרו בתגובה: " ראש העיר רואה חשיבות רבה בפיתוח השוק העירוני ובוחן מספר דרכים על מנת ליישם זאת ולהעצים את חוויית הקנייה והשירות הניתנים במקום לטובת תושבי העיר.

ברגע שיתקבלו החלטות בנושא הן יובאו לידיעת הגורמים הרלוונטיים ויפורסמו בהתאם."

מכתב לסוחרי השוק באשקלון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן