ארגון 'שורת הדין' במתקפה על האו"ם: "קחו אחריות על העקורים בישראל"

פנייה לנציבות הפליטים של האו"ם: ״קחו אחריות על העקורים שנאלצו לעזוב את בתיהם בצפון ובדרום הארץ עקב המלחמה"

ארגון שורת הדין פנה הבוקר לפיליפו גרנדי, הנציב העליון מטעם האו"ם לנושא הפליטים בעולם, ודרש ממנו לסייע למפונים הישראלים. "האו"ם פועל בקדחתנות כדי לסייע לפליטים שנעקרו מביתם עקב המלחמה. אבל בעזות מצח הוא דואג רק לעזתים ולא לישראלים בגלל שהם יהודים."

במכתב שנחתם על ידי עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר נכתב לנציב גרנדי, כי בשביעי לאוקטובר הותקפה מדינת ישראל על ידי ארגון הטרור חמאס במעשה טבח בילדים נשים וחפים מפשע, וירי של רקטות לעבר ריכוזי אוכלוסייה.

כתוצאה מהמהלך הנפשע נאלצה מדינת ישראל לפנות מבתיהם 130 אלף איש ואישה, וביניהם תינוקים ונשים, ילדים וצעירים.  "משפחות ישראליות אלו נאלצו לחפש מחסה וביטחון מפני מתקפות הרקטות באזורים אחרים במדינה. אלה שנותרו בבתיהם, בעודם מחפשים מחסה בקהילות הנמצאות תחת ירי רקטות, עושים זאת תוך סיכון גדול מאוד.

בזמן שהאזרחים המפונים של מדינת ישראל מנסים להתמודד עם האסון הזה, נציבות האו"ם שותקת ולא עושה דבר כדי להקל על מצבם.

במכתב נכתב: ״מועצת האו״ם לזכויות האדם דוגלת בסיוע לתושבים מפונים ועקורים אשר יכולים לצפות כי תהיו שם בכדי להצילם ולשמור על זכויות האדם שלהם. חובתכם היא לסייע למשפחות למצוא מקלט ולדאוג לשלומם, ע״ש אדר יוכלו לחזור לביתם ולשקם את חייהם.

עם זאת, התנהלותכם אינה עולה בקנה אחד עם המנדט שלכם שהוא "להגן ולסייע לכל מי שנפגע מעקירה כפויה לרבות אזרחים שנעקרו פנימית״. אשר על כן הנכם נדרשים לנקוט בפעולה מיידית בכדי לסייע לתושבים המפונים של מדינת ישראל".

נכון להיום, כלל הנטל בנושא בעיית העקורים הפנימית הבלתי צפויה של ישראל מוטל על ממשלת ישראל, מציינת עו"ד דרשן-לייטנר במכתבה, ובעיקר על אזרחיה הנדיבים להפליא. משפחות פתחו את הבתים, המטבחים, העסקיםו הכיס שלהן לתושבים הישראלים אשר פונו.

"רבים מהמפונים הישראלים נמלטו בקושי בעודם בחיים, ונמלטו מהטבח של ארגון חמאס ללא כל ציוד או רכוש מלבד בגדיהם אשר לבשו. חלקם העידו על רמה כה גדולה של אכזריות שאפילו כתבי מלחמה מנוסים הגדירו אותה כ-"בלתי ניתנת לתיאור", והותירה "צלקת קבועה בנפשם".

לאורך כל התקופה הזו, הנציבות העליונה של האו"ם לפליטים לא סייעה למדינת ישראל בכל הקשור ל-"תרומה למאמצים של הממשלה במתן מענה לצרכים של התושבים המפונים". שום דבר לא נעשה בכדי לעקוב אחר העיקרון של נציבות האו"ם האומר כי "אסור להשאיר אף אחד מאחור" או "לבנות גישות יעילות לחוסן", ודבר לא נעשה כדי להביא התאוששות למפונים הישראלים אשר היו עדים לזוועות החמאס".

הנציבות העליונה של האו"ם לפליטים מפרסמת כי היא אכן מקיימת עקרונות הומניטריים בעודה "לא נוקטת צד בפעולות איבה לעולם". עד כה לא קיימתם את העקרון הזה, כותבת עו"ד דרשן-לייטנר.

האו"ם פעל בקדחתנות בכדי לעזור לספק את צורכי האזרחים בעזה תוך התעלמות מוחלטת מפליטים ישראלים שנעקרו מבתיהם מאותו סכסוך. הבחנה כזו אינה מקובלת לחלוטין ומתעלמת מאלה אשר איבדו את כלל רכושם ועולמם לטרור החמאס ועומדים בפני עתיד של חוסר וודאות.

עבור המפונים הישראלים, דיכוטומיה זו קשה אף יותר בידיעה שממשלתם פעלה להבטיח שערוצי סיוע יגיעו לאזרחי עזה, בעוד שארגון החמאס עושה כל שביכולתו בכדי לחסום את הגישה לסיוע זה.

סיוע חד-צדדי למפונים ברצועת עזה גם מתגמל את ארגון החמאס – רשות סוררת אשר יצרה בעצמה את המשבר ההומניטרי שלהם, אוגרת את החפצים הדרושים שעובדי הסיוע צריכים לספק, ומשתמשת בסכנה לאזרחיה כנשק אסטרטגי – תוך ענישת אזרחים ישראלים אשר ממשלתם ואנשיהם נמצאים מוגבלים מבחינת זמן וכסף וזאת בכדי לציית לשיקולים המנחים של הנציבות, הדבר בקושי מהווה הקצאת משאבים חלקית.

חוצפתכם אשר באה לידי ביטוי בחוסר העניין שלכם ב130,000- הישראלים הוא ברור עוד יותרבהתחשב בכך שלא עשיתם כל מאמץ על מנת למחות באופן פומבי על מצבם, לא דרשתם ישיבת כוללתשל עצרת האו"ם בנושא ספציפי זה, לא ביקשתם תרומות סיוע לישראלים ברמה הבינלאומית ולאנקטתם צעדים כלשהם על מנת להבטיח את שלומם של משפחות ישראליות באזור מלחמה זה.

לאור זאת, אנחנו יכולים רק להסיק מסקנה כי אתם מתעלמים מהנסיבות, הסכנה והטראומה שלהישראלים מכיוון שהם יהודים ולא עזתים מוסלמים ולכן הם לא ראויים למאמצים או להגנה מטעמכם"

אנו זקוקים לעזרה באופן מידי. עם קבלת מכתב זה, נציבות האו"ם לא יכולה להעמיד פנים בבורות לצרכיה של מדינת ישראל. הוכיחו לעולם כי למרות חוסר היכולת ההיסטורית של האו"ם להתייחס למדינת ישראל כחברה בה ללא משוא פנים בתחום המדיני, נציבות האו"ם תקיים את התחייבותה "לעולם לא לעסוק במחלוקות פוליטיות" כאשר אזרחים נעקרים מבתיהם עקב סכסוכים.

לפיכך, אנו דורשים בשם המשפחות הישראליות שנציבות האו"ם תשלח לאלתר את אנשיה להיפגשעם הארגון שלנו בישראל ועם נציגי הקהילות אשר פונו. אנו עומדים על כך שסוכנות האו"ם שלךתקבע אילו צוותים, משאבים וכספים נדרשים ותספק לאזרחים הישראלים את כל המחסה, המזון, הביגוד, הטיפול הרפואי ובתי הספר הנדרשים כדי לעמוד במשבר ההומניטרי הזה.

לבסוף, אנו מצפים כי לאחר כל כך הרבה שבועות מתחילת המשבר כי נציבות האו"ם תפעל סוף סוף בשם 130,000 הישראלים ולא תאפשר לגזענות ההיסטורית, ההטיה והאפליה של האו"ם כנגד ישראללהשפיע ולהטיל מכשול על אחריותה המשפטית והמוסרית.

לדברי עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר: "האו"ם שרץ לכל אזור מלחמה כדי לעזור למי שצריך לברוח ולעזוב את ביתו, מתעלם בבוטות מ-130,000 הישראלים מהדרום והצפון שצריכים להימלט מירי רקטות וטרור.

האם נציבות האו״ם באמת מאמינה שמי שנמצא בסכנה זה רק העזתים ורק להם יש לספק צרכים הומניטריים במצב חירום? חמאס יצר שני משברים הומניטריים חמורים, ואנו דורשים מהאו"ם לספק לכל ישראלי שנעקר מביתו מחסה, מזון, ביגוד וטיפול רפואי ראוי. משלמי המסים הישראלים לא הולכים לעמוד שוב בעלויות של התקפת הטרור שנעשית במימון הסיוע ההומניטרי של האו"ם לעזה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן