איתמר שמעוני יציל את תומר גלאם? השערוריה של העירייה וגם – תיעוד מעניין מקבוצת הוואטסאפ של חברי מועצת העיר אשקלון

חבר מועצת העיר אשקלון וראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני שיגר השבוע מכתב לראש העירייה תומר גלאם.

גלאם, נמצא בימים האחרונים במרכז הסערה הציבורית, לאחר שבשכונת אגמים , שם העירייה הקימה שלושה בתי כנסת, הוחלט להעביר בית כנסת נוסף לכולל של אברכים, שרובם לא גרים בשכונה.

נציין, שמדובר במבנה גדול שיכול לשמש כבית כנסת עבור תושבי השכונה, שכבר משוועים לבית כנסת זמן רב, לאחר שהעירייה מסרה שני בתי כנסת ללא הליך הקצאה למקורביו של ראש העירייה.

בבחירות האחרונות, אחד המקורבים אף ביקש מהתושבים להצביע לגלאם וציין בבקשה: " עשו זאת למעני", מתברר שאכן המינוי של גלאם לראשות העיר, לאחר מאבק משפטי בתום הבחירות עליהם שמעוני הגיש ערר, הניב תוצאות מהירות כשבית כנסת אחד בשכונה נמסר לגורמים המזוהים עם המקורביו שביקש מהתושבים שיצביעו לגלאם למענו.

הסיפור חזר על עצמו עם בית הכנסת השני שנבנה בשכונה, אולם תושבים המתגוררים בשכונה לרבות שליח חב"ד קיוו שהפעם הם יזכו לקבל את בית הכנסת לידם באופן רישמי.

למרות הכל נראה שבעירייה לא מתרגשים מהדברים, ואתמול, לאחר זמן רב של המתנה, בעירייה שלחו תגובה למערכת 'אשקלנייעס' ובה כתבו: " בית הכנסת המדובר נמצא בהליך של ועדת הקצאות על פי נהלי משרד הפנים ועל פי כל דין. כל עמותה העומדת בקריטריונים מורשית להתמודד בהליך זה. עיריית אשקלון פועלת להשבת הסדר הציבורי למקום."

נדגיש, ששני בתי הכנסת האחרים בשכונה לא עברו עדיין הליך הקצאה, ובכל זאת הם פועלים כרגיל.

חברי מועצה בעירייה החליטו כבר שלא לשתוק הפעם ולא לתת למהלך נגד התושבים וחב"ד לצאת לפועל והם התכוונו לדבר על הנושא בישיבת מועצת העיר הקרובה שעשויה היתה להיות סוערת בעקבות הפרשה שמסעירה את העיר אשקלון.

אולם, נראה שגלאם יינצל מדיון נוקב בעניין מכיוון שיש סיכוי שישיבת המועצה לא תתקים בבניין העירייה, לאחר ששמעוני שיגר לגלאם מכתב ובו הוא כותב שבעקבות המצב כיום בעולם, עדיף לקיים את הישיבה בשיחת ועידה שתכלול את כלל חברי מועצת העיר.

כמו כן, בקבוצת הוואטסאפ של חברי מועצת העיר עלה כעת דיון על מיקום ישיבת המועצה הקרובה, במהלכו ביקשו מספר חברי מועצה לשנות את מיקום הישיבה, בעקבות ההנחיות.

מתוך קבוצת הוואטסאפ של חברי מועצת העיר

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן