אין מיגוניות? 700000 ש"ח מקופת עיריית אשקלון לקידום פייסבוק של…

המסמך שהועבר על ידי מנכ"לית עיריית אשקלון ובו תיעוד תשלומים

רבות הלינו תושבי העיר על כך שאין ברחבי העיר אשקלון מיגוניות, בשנים שקדמו לפרוץ המלחמה שחשפה למעשה את הצורך הברור בהן.

תושבים באשקלון נותרו ללא מיגון ולמרות שגם בסבבי הירי הם זעקו על כך שהעירייה לא מטפלת בנושא כלל וכלל, מסתבר שאת הכסף בעיריית אשקלון העדיפו להשקיע על דברים אחרים, שפחות מעניינים את התושבים אבל עושים טוב מאוד לגורמים מסויימים.

מי צריך מיגוניות? 700000 ש"ח בשנה לקידום פייסבוק מכספם של תושבי אשקלון לצורך האדרתו של…

נציין שהסכומים הוצאו באחת השנים הראשונות של גלאם כראש העיר, ומדובר סכום עתק של למעלה מ 700000 ש"ח הוצאו על ידי עיריית אשקלון בשנה אחת על מנת לממן ולקדם דף פייסבוק ולמעט חשבונית אחת של 11000 ש"ח, מסתבר שהעירייה שילמה את הסכומים האסטרונומיים האלו על מנת להאדיר ולקדם דף פייסבוק הנושא את שמו של ראש העירייה לעת עתה, תומר גלאם, על חשבון התושבים.

נזכיר שלאורך השנים ההתנהלות של העירייה ספגה ביקורות רבות, ולמרות בקשות מצד תושבי אשקלון להציב מיגוניות ברחבי העיר, את הסכום הגבוה בעירייה הוציאו על קידום דף פייסבוק, עוד לפני שנת הבחירות.

700000 ש"ח על שילוט מכספי העירייה ועוד 700000 ש"ח על קידום פייסבוק

לטענתו של מי שחשף בזמנו את המחדל, ד"ר שלמי סויסה, שפנה באמצעות עו"ד תמר קידר לשופט מלצר הדן בעניין עלויות הפרסום של עיריית אשקלון מאז שגלאם נבחר לתפקיד, מדובר בדבר חמור ולמעשה למרות שהיה זינוק של כ 700000 ש"ח בעלויות הפרסום בשילוט בעיריית אשקלון תוך פחות משנה מאז נבחר גלאם לתפקיד מסתבר שעלות הפרסום והקידום של הדף הפרטי של עיריית אשקלון וגלאם עלו לתושבי אשקלון 700000 ש"ח נוספים.

בהודעה שהוציאה בזמנו מי שמועמדת כיום לראשות עיריית אשקלון, עו"ד תמר קידר לתקשורת נכתב: " ד"ר סויסה ליו"ר ועדת הבחירות: יש בידי ראיות המוכיחות עלויות הפרסום וקידום דף הפייסבוק הפרטי של תומר גלאם לשנת 2018, הינם כ- 700,000 ₪ וכי תצהירו של גלאם שגוי. יש להורות לגזבר העירייה להמציא את הנתונים.

לפני שעה קלה, הוגשה בקשה על ידי העותר, ד"ר שלמה סויסה, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט מלצר, לבקש להוסיף ראיות אשר סותרות את התצהיר שמסר תומר גלאם בעתירה שהוגשה בעניין, ומגלה כי למעשה תצהירו של גלאם בפני יו"ר ועדת הבחירות לא היה מלא ומדוייק.

כזכור תומר גלאם הגיש תצהיר עם נתונים שריכזה עבורו דוברות המשיבה 2, בקשר עם מימון דף הפייסבוק הפרטי לשנת 2018 ולשנת 2019 (ריכוז הנתונים כפי שהועבר על ידי הדוברות למשיב 1, לא צורף לתצהירו), וציין כי בסך הכל הוציאה העירייה כ- 190,000 ₪ לשנת 2018 עבור הפייסבוק לשנת 2018 שזה כולל את שני הדפים, הן של העירייה והן של תומר גלאם. ועוד הצהיר כי מאחר והיה מדובר בשנת בחירות רוב התקציב נוצל עבור הדף של הערייה וכלל לא בוצע קידום לדף הפייסבוק הפרטי של תומר.

והנה אתמול, 11.12.19 הגיע לידי ד"ר סויסה מידע בכתב מגורם בעיריית אשקלון, אשר ביקש להשאר בעילום שם, ואשר העביר מסמך שהינו עמוד אחד, מתוך מאות עמודים שנכללו בדו"ח ספקים ומנכ"ל של עיריית אשקלון, המתייחס להוצאות המשיבה 2 לספקים שונים לשנת 2018.

אותו גורם אישר כי מדובר במסמך רשמי של העירייה, והפנה לזהות מאשרי החשבונית שהינם עובדי עיריית אשקלון, כמפורט בדו"ח המצורף בזאת.

עיון בעמוד הרלוונטי המתייחס לעניין הוצאות הפרסום והמימון בפייסבוק, ששולמו לספקים, מגלה כי בניגוד לאמור בתצהירו של גלאם, בחודשים מרץ ועד דצמבר 2018 – העירייה מימנה וקידמה את דף הפייסבוק של גלאם, בסכומים העולים באופן ניכר מהסכומים שעליהם הצהיר גלאם. מדובר בלמעלה מ- 700,000 ₪ עבור ניהול מדיה וקידום ממומן של פוסטים – נכון לחודשים פברואר – אוקטובר 2018.

למעלה מ 700000 ש"ח - קופת עיריית אשקלון
למעלה מ 700000 ש"ח – קופת עיריית אשקלון – המסמך שהעבירה מנכ"לית עיריית אשקלון

ויודגש, למעט חשבונית אחת מיום 9.12.18 שבוצעה עבור קידום ממומן לפייסבוק לעירייה – בסך של 11,700 ₪ – אשר מצויין כך במפורש – עולה כי מרבית הסכומים למעשה שימשו למימון וקידום דף הפייסבוק הפרטי של גלאם.

למען הסר ספק, מאחר והנתונים הכספיים שצויינו בתצהירו של גלאם לא נתמכו בדו"ח ו/או מסמכים מטעם גזבר עיריית אשקלון, ביקש סויסה כי יו"ר הועדה יורה על המצאת דו"ח מפורט ומלא הנתמך בתצהירו של גזבר עיריית אשקלון, בדבר ההזמנות שבוצעו לשנת 2018 ביחס לדף הפייסבוק הפרטי, החשבוניות שנחתמו על ידי הגזבר ו/או מי מטעמו, וכן העתק חשבוניות מחברת פייסבוק בהם מפורט השיוך המלא של הדף אשר קודם. והכל גם לגבי שנת 2019 וכן תצהיר ודוח מפורט ומתוקן מטעם הגזבר לגבי מימון השלטים בשנים אלו."

נזכיר שלאחר שבעריייה טענו שהדברים לא נכונים, חשפנו כאן כי מי שסיפקה את המסמך היתה מנכ"לית עיריית אשקלון בזמנו, עירית נתן, בת משפחתו של גורם מסויים הקשור היטב לעיריית אשקלון, לאחר שמונתה לתפקיד ואת המסמך היא העבירה ליו"ר ועדת ביקורת דאז, חבר מועצת העיר רמי סופר.

מיגונית חדשה, אי אפשר לפספס. צילום: עבור אשקלנייעס
מיגונית חדשה שהגיעה סמוך לביתו של אדם מסויים באשקלון אחרי תחילת המלחמה. צילום: עבור אשקלנייעס

3 תגובות

  1. ראשית שיחזרו אל האנשים אשר הגישו לועדת חריגים לקבלת מענק איכלוס למרות קביעת מהנדס הפק"ער אשר קבע שממד בבית לא תיקני לשהיה ממושכת כך שבפועל אין ממ"ד אבל בעיריה נרשם שבבית יש ממ"ד עדיין לא מוכנים לאשר ?
    ואין תשובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן