איך נשדרג את הבית ב 2 צעדים פשוטים?

איך נשדרג את הבית ב 2 צעדים פשוטים?

הבית הוא מבצרנו והמקום בו אנחנו חיים את היום יום. שינויים בסגנון החיים משפיעים באופן טבעי על הסגנון של סביבת המגורים, מהרחבת המשפחה ועד עזיבת הילדים את הקן, דרך מעבר לעבודה מהבית או רצון ליצור חדר אורחים או להרחיב את המטבח על חשבון הסלון.

לא חייבים להיקלע לפרויקט שיפוצים מאסיבי על מנת להשיג תוצאות אטרקטיביות בשטח ואפשר בהחלט לחולל שינויים משמעותיים באמצעות שדרוגים פשוטים לביצוע כמו פתרונות אחסון אפקטיביים, הוספת פינות ישיבה נעימות, שימוש מושכל בתאורה בחלל, אביזרים שמוסיפים טאץ' אומנותי ועוד.

מחפשים רעיונות למתיחת פנים לסביבת המגורים? טיפים שיעזרו לכם במשימה:

צעד ראשון – להבין מה חסר ולשפצר מהר
לפני שמתחילים ליצור שינויים במרחב, כדאי לסרוק את כל חלקי הבית ולבדוק בצורה יסודית – מה באמת חסר לכם? ומה הייתם רוצים לשנות?
למשל, אתם חשים שהבית מתבלגן במהרה עם צעצועים או ספרים ונדרשים לכם יותר פריטי אחסון ליצירת סדר וארגון. או שהבית שלכם מרגיש צפוף וקטן וחשוך ועליכם לשנות את פלטת הגוונים מכהה לבהירה יותר על מנת לייצר תחושת זרימה טובה יותר.
אולי גם מערכת הישיבה שלכם כבר לא מתאימה למספר הנפשות בבית או שאתם מבלים יותר במטבח ומעוניינים בדלפק רחב יותר או בפינת אוכל צמודה. ערכו צ'ק ליסט עם כל הפריטים שתרצו לשנות או לשדרג.
ישנה אפשרות לבצע שינויים וליצור אווירה אחרת או תחושה של חלל גדול מכפי שהוא באמת אם חושבים יצירתי ומחוץ לקופסה. לדוגמא: צובעים חזיתות או את המסגרות של החלונות או מחליפים ידיות בדלתות לידיות דקורטיביות יותר, מתקינים גופי תאורה מינימליסטיים בחלל צפוף או קטן כתחליף לגופי תאורה מאסיביים וגרנדיוזיים או משנים אפילו את סוג האור ללבן נקי וחד בחללים פונקציונאליים כמו מטבח ולגוון צהוב חם ורך בחללים בהם מחפשים אוירה יותר אינטימית כמו בסלון או בחדר השינה.

צעד שני – להחליף רהיטים ואביזרים משלימים
לא חייבים להמיר את כל הרהיטים בבית ברהיטים אחרים לחלוטין וחדשים, אבל אין ספק שרהיטים איכותיים וחדשים שנדרשים בחלל יכולים לעשות הבדל גדול.
חשוב מאוד ללכת על חיבור נכון בין אסתטיקה לפרקטיקה בדמות מערכת ישיבה נפתחת למי שמרבה לארח או מערכת ישיבה פינתית למיקום של הספה בנישה ייעודית ומקסום אופטימאלי של החלל או להוסיף לסלון כורסאות מדוגמות אלגנטיות כתוספת של מרחב ישיבה.
אם החלל נוטה לכאוס, אפשר להצטייד בקונסולה יפה שמתאימה כמזנון לטלוויזיה וגם כפריט לצרכי אחסון וארגון. חשבו גם על מיטה חדשה עם חלל אחסון תחתון, גב מיטה מעוצב למטרת ישיבה נוחה או מיטה נטולת מסגרת בעלת מראה מרחף קליל יותר לחלל צר מידות.
כדאי להוסיף אקססוריז לבית פונקציונאליים ודקורטיביים כמו מראה מעוצבת, שיכולה להעצים את התאורה כאשר היא מכוונת אל עבר מקור האור, כלים מסוגננים ופסלים אמנותיים שמפיחים חיים בכל חלל, שולחנות קפה מטאליים שמוסיפים נגיעה של ברק, שעוני קיר מעוצבים ומרהיבים שגם מבשרים על השעה וגם מתפקדים כפריט וויזואלי ייחודי ומקורי שמשדרג את מראה הקיר.
חשבו על הדרך בה חומרי הגלם הנבחרים יתאימו לכל חדר וחדר. למשל, פלטת זכוכית שתייצר קלילות בשולחנות הקפה או שולחנות האוכל או חומרים מתכתיים לחלל בשיק מודרני או תעשייתי דקורטיביים ומעוצבים שגם הם נחשבים לאווריריים יותר או להפך, שימוש במזנון מעץ שיוסיף רובד של חמימות וכפריות למרחב.
אל תשכחו לקחת בחשבון את הקומפוזיציה של הרהיטים והשילובים בינם ובין עצמם תוך שמירה על מרחב תנועה, אווירה שתאהבו ופרקטיות מתמשכת.

צילום: UNSPLASH

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן