אחרי 2 עשורים של טילים זה יוצא לדרך: מענק תוספת 5500 ש"ח לכל ילד

שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד
בסיוע של תורמים יהודים מחו"ל ותקציבים ממשלתיים כל ילד יקבל מענק תוספת של 5500 ש"ח  דרך מנהלת תקומה במסגרת העברת תקציב על סך 114 מיליון ש"ח למשרד החינוך ולרשויות המקומיות.
מענק תוספת לכל ילד - שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד
מענק תוספת לכל ילד – שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד
""יחד ננצח", אינה רק סיסמא. תקומת העוטף היא משימה לאומית, ולטובתה נרתמו הציבור הישראלי והעם היהודי כולו. המנהלת תבטיח שכלל הגורמים – משרדי הממשלה, גופים עסקיים, החברה האזרחית ופילנתרופים – יקחו חלק פעיל בתכנון האסטרטגי ובבניית תכניות העבודה, על מנת ליצור שיתוף פעולה מיטבי וסינרגטי". כך נכתב באתר מנהלת תקומה.

מחוף אשקלון ועד אשכול – כל ילד יקבל תוספת של 5500 ש"ח מעבר לתקציב

 

פגיעת טיל ברכב באשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
פגיעת טיל ברכב באשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
בהודעה שיצאה היום מטעת המנהלת נמסר: " מנהלת תקומה ומשרד החינוך סיכמו על העברת תקציב על סך 114 מיליון ש״ח למשרד החינוך ולרשויות המקומיות בחבל התקומה לטובת ילדי ותלמידי חבל התקומה

ביום ה-14/3/24 ראש מנהלת תקומה, משה אדרי ושר החינוך יואב קיש החליטו על העברת תקציב בסך של 114 מיליון ש״ח מתקציב מנהלת תקומה למשרד החינוך ולרשויות האזוריות בחבל התקומה כך שכל ילד ותלמיד בחבל יקבל תוספת של 5,500 ₪ מעבר לתקציב משרד החינוך וזאת לטובת מענה חינוכי ועד סיום תשפ"ד כולל חופשת הקיץ.

התקציב המלא יועבר למשרד החינוך ויתחלק לשניים, כאשר חציו הראשון ינוהל על ידי מנהלי מחלקות חינוך ברשויות וחציו השני ינוהל על ידי משרד החינוך בשקיפות מלאה אל מול רשויות האם והרשויות הקולטות.

מענק תוספת לכל ילד: שעות טיפול, פעילות הפגתית, הצטיידות ועוד

התקציב יאפשר תוכניות תוספתיות ומתן מענים העולים מאתגרי התקופה לרבות שעות הוראה, שעות טיפול, תגבור מערך היסעים, תשלום עבור פעילות הפגתית הצטיידות ייחודית וכיוצ"ב.

כל תוכנית רשותית שתוצג תכלול היבטים רגשיים-חברתיים בהיקף של לפחות 30%, תוך מתן מענה גם לשבים במהלך יוני-יולי. כלל התקציב מיועד למתן מענים עד סיום שנת תשפ"ד ואינו נוגע לתכנית האסטרטגית שתחל בשנת הלימודים תשפ"ה אשר לה יוקצו תקציבים נוספים".

נזכיר שבוועדת החינוך בכנסת הציע יו"ר הועדה ח"כ יוסי טייב לצרף את אשקלון למנהלת תקומה, אולם ראש העירייה גלאם התנגד באומרו " תקומה זה תקומה ואשקלון זה אשקלון ", ולמעשה אשקלון נשארה מחוץ למפת התקציבים הרבים של המנהלת שהוקמה לצורך סיוע לאזרחים באזור, והתושבים יכולים להמשיך להנות מסיבוב בכיכרות העיר מעת לעת.

" תקומה זה תקומה ואשקלון זה אשקלון ", לפחות יש כיכרות – צילום ארכיון: אדי ישראל, דוברות עיריית אשקלון

עו"ד תמר קידר, שנלחמה למען תושבי העיר לאורך כל הדרך ונבחרה כעת למועצת העיר אשקלון אמרה לאחר פרסום ההודעה של מנהלת תקומה כי " גם לילדי אשקלון מגיע תקציב להשלמת הפערים הלימודים, בדיוק כפי שדרשתי בוועדת החינוך בכנסת. גם משורות האופוזיציה אתמוך בכל מהלך ומאבק של עיריית אשקלון בנושא. אסור להשאיר את ילדי אשקלון מאחור".

עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל
המועמדת לראשות עיריית אשקלון – עו"ד תמר קידר, צילום: אדי ישראל

רופא צעיר מברזילי נעצר בחשד חמור ושוחרר בערבות – אפצ'י חדשות הבריאות של ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן