כבר למעלה משנה שבמערכת מתקבלות תלונות של תושבים הטוענים שמידי לילה בשעות שונות נהגים נוסעים במהירות מופרזת ומקימים רעש עם אגזוזי לחץ ברחובות העיר.
במקביל תלונות רבות הגיעו גם למשטרה, אולם מדיניות העירייה הייתה שלא להתקין פסי האטה ברחובות על מנת שלא להביא להאטת התנועה.
למרות זאת, ולאחר למעלה משנה של תלונות, מסתבר שבעירייה הבינו את הצורך בהקמת פסי האטה ברחבי העיר ולא רק בשכונות מסוימות ובהודעה שיצאה הבוקר מעיריית אשקלון נכתב: " בשבוע שעבר התקיימה ועדת בטיחות בדרכים במסגרתה נידונה, בין היתר, תופעת הרכיבה המסוכנת על טרקטורונים בכבישי העיר.
המדובר על תופעה המהווה מטרד של ממש עבור תושבי העיר, בהם הולכי רגל רבים. כמו כן, על רקע המצב הביטחוני באזור הלינו תושבים רבים על הרעש שנגרם מהרכיבה הפראית ופוגע עוד יותר בנפגעי החרדה בעיר.
ראש העיר, תומר גלאם, העומד בראש הוועדה, דיבר בצורה נחרצת על חשיבות הגברת האכיפה: "הנחיתי את גורמי האכיפה והשיטור העירוני להגביר את האכיפה בנושא זה ולנהוג באפס סובלנות עד כדי מיגור התופעה המסוכנת הזאת".
ראש העיר אמר בוועדה כי לאור זאת, הוא בוחן לבצע פסי האטה במקומות המועדים לפורענות על מנת לצמצם עד כמה שניתן את המטרד, בנוסף לאכיפה שתבוצע.
נושא נוסף שעלה בוועדה הוא הרכיבה על אופניים חשמליים. בהתאם לכך, מטה הבטיחות הציג את הקמפיין, ההסברה, הסדנאות והפעילויות העירוניות שהתקיימו בבתי הספר וברחבי העיר.
במקביל, החלה אכיפה בקרב רוכבי האופניים החשמליים ועד כה חולקו 107 דו"חות, על מנת להוביל לשינוי משמעותי בהתנהגות הרוכבים. "