אחרי חמישה ימים: המשטרה התירה לקבור היום את מיתר ביטון באשקלון

בית משפט השלום אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד

בערב חג השבועות מצאה צעירה את מותה בעיר אשקלון כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה שהוטמן במכונית בה נסעה. מאז ועד עכשיו התעקשה משטרת ישראל לבצע נתיחה בגופתה לצרכי חקירה.

ביום שישי פנו בני המשפחה למפקד זק"א אשקלון מאיר בוסקילה בבקשה לסייע להם בשחרור גופתה לקבורה. מיד עם קבלת ההודעה פנה שניר אלמליח נציג המחלקה המשפטית של זק"א בבקשה בהולה לבית משפט השלום באשקלון בדרישה לשחרר את המנוחה לקבורה מידית וללא נתיחה.

בערב שבת התקיים הדיון – בית המשפט הורה על נתיחת הגופה של מיתר ביטון

בדיון שהתקיים ביום שישי עד סמוך לכניסת השבת ולאחר שמיעת הצדדים, למרות טענות נציג זק"א והצגת פסקי דין תקדימיים במקרים דומים בהם נפסק כי לא תבוצע נתיחה, הורה השופט אבישי זבולון לקבל את עמדת המשטרה ולהורות על נתיחת הגופה. נציג המחלקה המשפטית דרש עיכוב ביצוע לצורך ערעור.

עו"ד דרור שוסהיים נציג המחלקה המשפטית של זק"א הגיש הבוקר לבית המשפט העליון עתירה דחופה לביטול פס"ד של שופט ביהמ"ש השלום ולהורות על שחרור הגופה לקבורה מידית וללא נתיחה. ביהמ"ש קבע לקיים דיון דחוף היום בשעה 16:00.

דקות ספורות לפני התחלת הדיון הודיע נציג המדינה והמשטרה לעו"ד דרור שוסהיים נציגי המחלקה המשפטית של זק"א כי הם חוזרים בהם מדרישתם ומאפשרים את שחרור הגופה לקבורה מידית וללא נתיחה.

בית המשפט העליון: פסיקת בית המשפט באשקלון מבוטלת – קבורה מיידית

בית משפט השלום אשקלון, צילום: אודי דוד בן דוד
בית משפט השלום אשקלון, צילום: אשקלנייעס

בדיון שהתקיים בפני הרכב השופטים פוגלמן עמית וילנר נפסק כי תבוטל פסיקתו של ביהמ"ש השלום באשקלון ובהסכמת הצדדים גופתה תשוחרר לקבורה מידית וללא נתיחה.

עו"ד דרור שוסהיים: "טוב היתה נוהגת משטרת ישראל אם מלכתחילה לא היתה דורשת דרישה כה חריגה בתיק זה, ליבי עם המשפחות שהיו צריכים להמתין זמן כה רב להתאבל על יקירתם".

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית: "לא יתכן ששוב פעם המשטרה שוגה פעם אחר פעם, בראשונה, בעצם דרישתה מהמשפחה לנתח גופה בנסיבות שכאלו, ובשנית בגרירתם לבתי המשפט השונים כשכל רצונם לקבור את יקירהם ולהתאבל ועוד בסוף דקות לפני הדיון לחזור בהם".

בסיוע של נציגי זק"א והרב אשר לנדא רב המכון גופתה של המנוחה מיתר ביטון תובא לקבורה הערב בבית העלמין אשקלון נציגי המחלקה המשפטית של זק"א מלווים את המשפחה גם ברגעים אלו.

זירת החיסול בה נרצחה מיתר ביטון בשכונת אגמים בערב שבועות. צילום: דוברות משטרת ישראל
זירת החיסול בה נרצחה מיתר ביטון בשכונת אגמים בערב שבועות. צילום: דוברות משטרת ישראל

כזכור בערב חג השבועות כוחות משטרת ישראל הוזעקו סמוך לשעה 16:15 לשכונת אגמים בעיר אשקלון בעקבות דיווח על רכב שעולה באש ובו מספר פצועים.

מהזירה פונו 2 גברים וקטינה בדרגות פציעה קל – אנוש. כמו כן, בזירה נקבע מותה של צעירה כבת 22. חבלני המשטרה שהחלו לחקור את הזירה, קבעו כי מקור הפיצוץ הנו מטען חבלה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, הגיעו לזירה וקיימו הערכת מצב בהשתתפות כלל הגורמים המקצועיים, במהלכה הטילו את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש, והנחו לנקוט בכלל האמצעים והכלים על מנת להגיע לזהות המעורבים ולעצור אותם.

קבעתם תור או שכבר טיפלתם? שימו לב!!! "לסכן את בריאות ושלום המטופלים": צו סגירה חריג למרפאת השיניים המוכרת – אפצ'י חדשות הבריאות

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן